Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Ledelsen jobber med verdiskapning på kort og lang sikt og det er mange realistiske muligheter forutenom at de må gjennomføre en emisjon. Trackrecorden er dessverre ikke særlig betryggende, men det er nå for tidlig å konkludere med en emisjon alt nå.

10 Likes

Kan vi ikke bare bli enig om å glemme emi til neste januar. Det holder i massevis og heller fokusere på alternativene som i mitt hode er mer sannsynlig. Pri 1 er partner Asia.

3 Likes

Jo nærmere du kommer tom kasse - Jo større rabatt må du gi…

Jeg kan ikke forstå annet enn at det MÅ være noe ledelsen/styret vet er på gang i kulissene som gjør at de siden «nei» fra AZ har valgt å gå videre uten å sette den fullmakten på 10% siden juni 2020. De visste allerede da at det ville bli vanskeligere med innrulleringen i en allerede sådan mtp pandemi å GGK. Med milliarder på børs ( i andre papirer) fra bare Must sin side kan jeg ikke fatte annet. Har aldri klaget på PW eller styret, heller heiet på de av mitt investerte i bolaget, så hvis de ser nå at de trenger penger….sett 10% i dag……eller så skal jeg slenge meg på ballen å kalle det talentløst hvis de venter til kassa er tom å står der med lua i hånden.

10 Likes

Hva skal de med 40 mill tenker du…?

De har historikk på at de aldri velger å hente penger før de absolutt må. Greit nok det - Men det er elendig håndtverk.

De har hodet i sanden - Ikke noe annet.

Ja nå var det mange gullkorn her “Glem emi til neste januar” og “hent 40mill nå”.
Herlig!

Hvordan låg det ann med IR før de forrige emisjonene?
Totalt fraværende over lengre tid?

(post deleted by author)

Hjelpe meg for en tråd dette har blitt,småkrangling og spydigheter.
lite matnyttig å følge for voksne folk

11 Likes

Jeg er redd dette er en konklusjon som ikke trenger å holde vann. Selskapet har en kall det gjerne tradisjonell måte å forholde seg til emisjoner, de tenker industrielt: hent penger når du har noe å bruke dem til - og om ikke, la være. I Arendals Fosskompani fungerer sikkert den strategien, men det er ikke egnet for biotek-sektoren som ikke har øvrig kontantstrøm, og hvor uforutsette hendelser er regelen heller enn unntaket.

Det er en reell mulighet for at de bare venter litt for å tyne litt ekstra tid ut, men at forberedende arbeid er påbegynt eller til og med ferdigstilt. Fra man starter planleggingen til emi er satt kan det ta fra noen måneder oppimot ett år.

Å hente inn en liten sum nå, ville skape usikkerhet, vise desperasjon og skape kurspress. Selskapet ville lagt for dagen at ingen gode nyheter er nært forestående, parallelt med å demonstrere at de ikke (tror) de klarer å hente det de trenger for å runde bøyen (interim RELEASE) engang i 2024. Det ville være starten på en nedadgående spiral hvor tungt utvannende og hyppige emisjoner ville blitt konsekvensen. Slik jeg ser det, er den spiralen en fallitterklæring det blir vanskelig å komme seg ut av - og dermed noe av det alle minst smarte de kan gjøre.

En liten emisjon <150M NOK bør komme seg en konsekvens av en kommersiell avtale, ikke som eneste tilførsel. Uten avtale, bør de sikte såpass høyt at kingdom come selv uten en krone fra kommersiell aktivitet. Da må de opp på +200M NOK. Alt annet er for meg et svakhetstegn og rødt flagg.

2 Likes

Ja, en emi på kurs kr 200+ hadde vært bra… :laughing::rofl:

1 Like

Ja se der. Jeg ble nødt til å legge til valør🤦🏼‍♂️
Det var morsomt👍🏼

1 Like

At sjansene for alternativ b) er mikroskopiske er å se litt vel svart på det vel. Enig i at det ikke er vanlig, men det er en reell sjanse for at de får det til. Det er det de bør satse aller mest på nå, om det så gir bort en del av inntektene i fremtiden og man gir “litt rabatt” pga desperasjon så tror jeg det kan være det beste på sikt i og med at det vil sette en strek for pengebehovet og kan gjøre rekrutteringen bedre også.

Hva tror man om sjansene for at Must stiller som garantist i en større fortrinnsrettet emisjon? Han har åpenbart stor tro på selskapet og er langsiktig nok til å se produktet bli godkjent medisin, og jeg vil anta han sitter på nok cash. Det er jo i hans interesse at selskapet lykkes. Det vil være en betydelig bedre løsning enn forrige garantist.
Ganske spesiell aksjonærbase i toppen hvor vi også har Myrlid og Gresslien som meget stabile og langsiktige investorer. Kanskje kan de bli en del av flere garantister? (det var vel flere garantister i en emisjon for enda flere år siden).

Uansett er en større emisjon og kursfall dessverre noe som ikke bør komme som en overraskelse. Men ingen har sagt at det er lett å investere i biotek suksessfullt.

4 Likes

Must vil ha det billigst mulig, så da passer det bedre med Tegningsretter.

God helg til alle PCIB-optimister.

15 Likes

Fikk dette svaret når jeg spurte hvor publikasjonene av AZ og Ultimovac samarbeidene ble av. Merkelig at dette ikke prioriteres høyere når de jakter betalende partner(e):

Resultatene fra samarbeidet med AZ ble PCI Biotech sin eiendom fra 1.januar 2021 og presentert via en online ‘scientific’ presentasjon allerede i februar 2021, så her agerte vi raskt. Disse dataene har deretter vært inkludert i ulike presentasjoner gjennom året. Den påfølgende publikasjonen er et samarbeid med AZ og er av ulike årsaker og prioritering fortsatt i prosess.

Det stemmer at dataene fra samarbeidet med Ultimovacs er inkludert i en mer overordnet publikasjon, som også er i prosess.

Mvh

Ronny Skuggedal

29 Likes

Takk for at du deler, @lenny

Vi får nesten håpe at det først og fremst er selskapets egne prioriteringer som er årsaken til at denne publiseringen drar ut i tid, og at tida er vel anvendt til å presentere datasettet overfor potensielle partnere. Det er tross alt det viktigste.

7 Likes

@Sorlendingen spurte nettopp om dette i spørsmålsrunden ved Q. Svaret var at det ikke sto på samarbeidsviljen og innsatsen til AZ.
Ser ingen grunn til å ikke tro på dette, da også Ultimovacs er under Radforsk, og de neppe stikker kjepper i hjulene for hverandres publikasjoner.

8 Likes