Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

Super gjennomgang som alltid, veldig oppklarende og din oppsummering på slutten er en stor lettelse på en lørdag kveld!

21 Likes

Her er kilden til denne tabellen: https://d1ijoxngr27nfi.cloudfront.net/docs/default-source/corporate-docs-accounts-and-annual-reports/policy-statements/clinical-trials-in-cancer.pdf?sfvrsn=d2a92b69_8

Galleveiskreft sorterer altså under Upper GI. Dermed har det i Storbritannia vært en 54% reduksjon av inkluderte pasienter i denne gruppen. I artikkelen finnes også en grafisk fremstilling av av det samme.

—--------------

Takk for nok et grundig innlegg, Snoeffelen! Er dermed både Nucana og AZ sine studier innen GGK ferdig rekruttert? Noen som har oversikt over om det finnes andre studier som konkurrerer om inkludering av pasienter nå?

2 Likes

Du finner løpende oversikt på clinicaltrials.gov om du legger inn “cancer” “extrahepatic” “inoperable” i søkestrengen.

2 Likes

Snoeffelen.
Du er Gull :norway: takk for dine Fantastiske innlegg.

11 Likes

Asco-GI ble holdt fra 20. til 22. januar (altså avslutta i går), vil ikke det si at de eksplisitte tallene for ECC i studien også burde ha kommet ut («presented in full»)?

1 Like

Godt spørsmål ! Sitter akkurat å prøver å finne ut av det samme, dvs googler litt rundt.
Kan godt være at det eneste vi får er “abstractet”, og at detaljene er forbeholdt de regulatoriske myndighetene i det dette skal gjennom en prosess for godkjennelse.
Ser vi feks på ABC02 (gem-cis) ble det sluttført i 2008 mens resultatene ble publisert i vitenskapelig journal i 2010. Nå er gem-cis riktignok ikke en godkjent behandling men er likevel SoC.

Jeg gjetter på at vi kanskje må spekulere i detaljene selv. Men om noe klarer likevel å oppdrive detaljer er det superinteressant !

Som nevnt i forrige innlegg kunne jeg gjerne tenke meg innspill på hvorfor TOPAZ har så mange intrahepatiske pasienter i forhold til ekstrahepatiske pasienter.
(Among those in the study, 55% had intrahepatic cancers, occurring in bile ducts inside the liver;
19 % had extrahepatic cancers, which form outside the liver; and 25% had gallbladder cancer.)

Alle vi som har fulgt med på PCIB sitt kliniske studie kan ikke unngå å ha fått med oss hvor rigid pasientinklusjon er mtp hva slags pasienter man kan inkludere, så derfor synes jeg det er snodig at AZ rekrutterer ICC vs ECC i forholdstall 3 til 1, når man skulle tro det burde være motsatt, mao faktor 1 til 9 “underrepresentert”.

Burde ikke inklusjonsgrunnlaget på sett og vis representere/reflektere pasientpopulasjonen man søker godkjennelse for?

Det andre jeg tenker på her er jo rasjonale/forrentningsideen for PCIB sin behandlingsmetode, og det er jo ECC-pasienter dør først av blokkering av gallegangen vs “systemiske effekter”, eks metastaser. Og siden immunoterapi er mer en “systemisk behandling” så er min mistanke at AZ sitt Durvalumab gir mer fordel til ICC-pasienter enn ECC-pasienter.

I så fall gir jo rekrutteringsprofilen mening, men samtidig har jeg en magefølelse på at regulatoriske myndigheter vil ha problemer med å forsvare å gi godkjennelse til all biliary tract cancers på grunnlag av dette.

Min spekulasjon og gjett er at AZ får godkjennelse på ICC, men ikke ECC på grunnlag av dette studiet. Noen andre som har noen tanker om dette?

35 Likes

Från Cholangiocarcinoma Foundations hemsida:

Although single-agent immune checkpoint inhibitors had a modest effect in BTC, combining Imfinzi (durvalumab) with standard-of-care chemotherapy showed survival improvement,” said Foundation Director of Research & Chief Scientific Officer Reham Abdel-Wahab, MD, Ph.D. “These trial results could make changes in the treatment guidelines in the future. We look forward to the final study report to understand the treatment efficacy according to the biliary tract cancer subtypes, patients’ geographical location, underlying disease risk factors and identifying the treatment predictive biomarkers.”

Based on the data we are seeing; the TOPAZ trial will offer patients both an opportunity for increased survival and quality of life. The results mark a step forward and quite possibly a significant change in trajectory for the treatment options available for patients,” said Stacie Lindsey, CEO & Founder of the Foundation.

These trial results could make changes in the treatment guidelines in the future.

The overall response rate was 26.7% in the durvalumab arm and 18.7% in the placebo arm (odds ratio, 1.60; 95% CI, 1.11-2.31; P =.011).

The complete response rate was 1.2% and 0.6%, respectively.

I stort sett obefintligt med complete respons som väntat.

Kortare video om resultaten, dock knackig engelska.

https://www.evaluate.com/vantage/articles/news/snippets/immunotherapy-might-work-bile-duct-cancer-after-all

Ytterligare kommentar till Topaz: Gauging the importance of patients’ PD-L1 positivity will be especially key to determining the extent of immunotherapy’s potential in this cancer type.

20 Likes

Why is pcib stock misery always linked to AZ (they hurt you even when they like you) ?? :sob:

5 Likes

PCI Biotech: Update on the RELEASE trial

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Forsøk på litt optimisme:

  1. Ressursene flyttes til der de bør være (fimaNAC og Fimavacc.
  2. Kapital til ut i 23
  3. Verdier i patenter inntakt
  4. Stor shanse for at PCI-teknologien virker.

Nei , denne så jeg ikke komme.
Forferdelig trist for investorer og for PCI teknologien som ser ut for å til stadighet bli stoppet før den får vise hva den er i stand til.

Klamrer meg til at det kan bli aktuelt for PCIbiotech å inngå betalende samarbeide med partner i enten VACC eller NAC teknologiene nå som selskapet er istand til å stille med frigjordte ressurser fra CHEM.

18 Likes

oversikt pci patenter:

https://patents.justia.com/assignee/pci-biotech-as

1 Like

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-209

4 Likes

strøket av skrivaren

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @lenny (1435 likes)

[quote=“lenny, post:1476, topic:30365”]

  1. @Jubel (1213 likes)
  1. @bamse (750 likes)

Resten av topp 10:

  1. @abacus (731 likes)

  2. @TyrionIV (500 likes)

  3. @Snoeffelen (453 likes)

  4. @StockDZ (439 likes)

  5. @anon6994212 (327 likes)

  6. @Oxion (311 likes)

  7. @Gautosaur (299 likes)

Gratulerer!

TB artikel, som de lovede. Har ikke haft tid til at læse denne kun skimmet den.

Men det er endnu en bekræftelse på hvor suveræn PCI er som leveringsteknologi.

35 Likes

PCI Biotech: Invitation to Q4 2021 result presentation

2 Likes

PCI Biotech fourth quarter and preliminary full year 2021 results

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @lenny (982 likes)

[quote=“lenny, post:1476, topic:30365”]

  1. @Jubel (755 likes)
  1. @abacus (575 likes)

Resten av topp 10:

  1. @TyrionIV (528 likes)

  2. @Snoeffelen (439 likes)

  3. @Oxion (373 likes)

  4. @StockDZ (306 likes)

  5. @olafalo (284 likes)

  6. @anon6994212 (275 likes)

  7. @Temlor (242 likes)

Gratulerer!

1 Like

PCI Biotech: CEO resigns to assume new position

6 Likes