Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

bilde

Kjøpt på topp btw

3 Likes

La oss alle be som en viss yrkesgruppe maser om ved enhver anledning. Mulig vi er kommet dit nå?

1 Like

Jeg ler mest av at du i det ene øyeblikket kjøper, og så ler du av de som tror på PCIB like etterpå.

Her må vi ta med oss underholdningen som er!

10 Likes

Sant nok men ler ikke mer av andre enn av meg selv. Har stort sett bomma på alt i denne aksjen siden 2016 og er fremdeles aksjonær. Bare det er da en prestasjon.

10 Likes

Vi får håpe Arve, at de som ler sist, ler best :+1:

16 Likes

Det er vi mange som håper på her :smiley: :pray:

12 Likes

Fallet i dag - slik jeg ser det, så er det frykt for setting av en emisjon på lavt nivå, etter nanov’s fryktelig rabatterte. Hilsen forhenværende PCIB investor og litt redusert nanov aksjonær.

EDIT: mentalt/økonomisk redusert - ikke i antall aksjer i nanov

1 Like

Sikkert en mulig forklaring men det haster da ikke med emi for oss før om ett år og innen den tid kan mye falle på plass så dette er unødvendig panisk. Blir nok en liten opptur i morgen.

6 Likes

Innsalgsargumentet Numero Uno i PCIB var at de 100% garantert hadde cash beholdning til avlesning Interim. Nå er det 100% garantert de IKKE har cash til avlesning Interim. I PCIB tid så skjer det egentlig forferdelig lite på et år - absolutt alt går i skilpaddefart.

Også slenges det i potten to hoderystende emisjoner på ultra kort tid i Radforsk sfæreren. Hvorfor skal det gå bedre med PCIB??

Ja jeg vet at det kan komme avtaler eller gode nyheter. Det minnes vi på om daglig her, men realiteten er at sannsynlighet for - a) avbrutt kontrollarm b) partner i Asia - før Interim er mikroskopisk.

Så da står alt på om selskapet kan få inn noen kroner på Vacc\Nac. Olix og etherna er eneste reelle muligheter slik jeg ser det og begge ønsker vel starte opp med diverse kliniske løp i 22. Skal det bli aktuelt med nac\vacc her så må det skje noe veldig snart. Men tenker også muligheten er at disse selskapene kan komme med utsettelser på sine annonserte planer i kjent bio-stil.

Hadde ledelse og styre hatt et ørlite snev av innsikt og økonomisk forståelse og vært ørlite fremoverlent så hadde de hentet penger tidligere. Da hadde situasjonen vært helt snudd på hodet!

2 Likes

Heller ikke prekliniske avtaler med penger kan utelukkes, da dette skjer stadig i biotek. PCI teknologien sine bruksområder og anvendelse har blitt spisset de siste årene, jfr informasjon fra PCIB. Senest børsmeldt for noen dager siden, og kommentert av AH i selve meldingen (Tuberkulose - Zürich - Frontiers)

Ellers er jeg enig at det blir et fryktelig håndverk om det kommer en emisjon når kursen er fullstendig hakkemat.

10 Likes

Mye gode argumenter her! Men et MEN, det er lett å være etterpåklok med pandemi som oppstod. Tidenes black swan.

Nu kan PCIB strupe alt annet enn RELEASE og med 135mill kr og årlig cashburn på ca 80mill kr er kanskje RELEASE finansiert frem til mars-april 2023 og interim results er ventet H2 2023.

Og ved like gode results som per nu er vist og langt bedre enn SoC har PCIB reg studie 1 linjebehandling som vil være verdt en hel neve dollars. Da har selskapet tilgang på det de ønsker og mer enn det.

Så HVIS PCIB vil ved dårlig kapitalmarked eller ingen dealer kan de altså med en bitte liten innhenting være i havn med midler til interim. Rikets tilstand er ikke så kritisk. PCIB kan fortsatt avvente til marked bedres og / eller deals kommer.

(NANO hentet ved emi nu midler til 3 mnd ut i 2023, altså der PCIB nu allerede ca er med sin eksisterende cashbeholdning).

3 Likes

Interessant å se nesten helt uendret beholdning for de 20 største aksjonærer.

Mener endringen er 0,07%….Fra 39,66% forrige mnd oppdatering til 39,59%. Har ikke husken eksakt på det, men da begynner det å bli lang tid med stabil eierskap hos de største.

https://www.pcibiotech.no/largest-shareholders

5 Likes

Ja, men det er over readout av Paradigme og med kun noen få pasienter igjen å rekruttere så ble det altså en emi med stor rabatt! Det er det som betyr mest her, ikke at det holder like lenge på tid som nåværende cashbeholdning som Pcib.

3 Likes

De hadde 135 mill etter Q3, og pengene vil holde til omtrent mars 23, som du skriver.

En Vaccstudie er det bare å glemme, det må ligge brakk noen år til.

Hvis man ser på NANO sin emisjon i dag, så er det kanskje en fin emisjon å sammenlikne med? Den “bitte lille innhentingen”.

Hvis PCIB kjører en emisjon lik NANO, må de hente 80 mill en gang etter sommeren en gang. Da vil de ha cash ut 2H23 + 3 måneder. Sammenliknbart med hva NANO gjorde i dag.

Hvis man tar utgangspunkt i dagens kurs i PCIB og 30% rabatt (som i NANO) vil det tilsvare en kurs på litt over 8 kr. Da havner vi cirkus på 10 mill ny aksjer og en utvanning på cirkus 25%.

Dette er da til interim i såfall, dersom guidingen på interim ikke ryker.

Er vi på linje med disse tallene @Jubel ? Og er du enig at emisjonen NANO kjørte i dag er et greit utganspunkt for en sammenlikning?

5 Likes

Godt poeng det, mitt poeng er at det er svært lite midler som KAN være behov all den tid interimt results 2H 2023 da bare er måneder unna med eksisterende cash. Interim er en milepæl og åpenbar verdidriver.

1 Like

Fanden males på vegger og tak nå😂
Det har aldri vært snakk om emisjon, fra Pcib sin side.
Og jeg tror ikke det blir noen heller…
Se på hva Pcib så otter på,
Hva er det som er så forferdelig???

4 Likes

Helt klart. Det er jeg 100% enig i. Det er vel også grunnen til at mange er investert her.

3 Likes

Akkurat det vil jeg si er en sannhet med modifikasjon. De siste kvartalene har Ronny vært veldig bevisst på den økonomiske situasjonen og hvilken muligheter selskapet har for kapitalisering, hvor emisjon er EN av mulighetene. Det er vel ingen som ‘annonserer’ en emisjon før den plutselig smeller som børsmelding uansett.

Nettopp !!! Hvorfor snakker alle bare om den ene muligheten …
Og ikke de andre som er nevnt???

2 Likes

De andre mulighetene snakkes det jo om ca 2 gang pr dag om her inne. Minst!

2 Likes