Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Aksjen lider under press av at markedet nok forventer emisjon. Og ser en på TRVX og NANO så betyr det at rabatten blir stor for å kunne tiltrekke seg investorer.

1 Like

Rabatten er jo allerede stor. Kursen har siden Juni 2020 falt 70kr. Uten å egentlig mene å sammenligne biotek så har vel NANO med rabatt 1,7 milliarder i mcap?

Og så er PCIB mcap nu allerede gruset til noe over 400 millioner og det med flere teknologiben og registreringsstudie 1 linjebehandling innen onkologi med mulighet for AA basert på interim results i 2023. Hva prises slike studier til med slike egenskaper? Gjerne rimelig mye høyere? Der er ikke akkurat priset inn forventninger nu. Det mener jeg er åpenbart. Over og ut

2 Likes

Ja, du tror det alltid er manipulasjon når kursen går nedover, når den går oppover blir det ikke noe særlig mas om vwap fra deg eller snakk om manipulasjon :stuck_out_tongue:

2 Likes

I grunn ikke. Jeg tror ikke på det. Det eneste som er sikkert er at kursen er gruset og dagens mcap er den svakeste blant så og si alle biotekselskap. Da kursen gikk opp var det i perioder så høyt volum at mer vrient å se. Nu er kursen gruset på svært lavt volum hvor en ofte ser store salgsordre / volum på åpne salg ordre og da synes disse bevegelsene for meg rimelig merkelig ut imo.

1 Like

Det er bare penger, HUSK : Det går for å støtte mot kreft, gjelder de fleste bio selskapene på ose.

Har mistet både mor og far tidlig nå de var 60+ til kreft dritten.

Har gått siste 9 mnd med kreftdritten i hus på ene guttungen på 13år, med stråling og dritt og rehabilitering og ser det blir et langt dritt tiår som kommer.

så takk for dei som brukte penger den gang de forsket på det som hjalp min gutt, så håper eg pcib kan hjelpe mange med ggk og andre kreft sykdommer. Da er alt verdt det for min del.

og ad emisjon : ja, eg støtter om det betyr eg må ofre mer av penger, for det kan eg tjene andre plasser.

27 Likes

Det at kursen «allerede er gruset» har ingen betydning for prising i en kommende emisjon. Kursen var også gruset for både TRVX og NANO.

Slik det ser ut nå blir det emi i intervallet 5-7 kr. Det er harde fakta.

Det som derimot har vært felles for alle tre (Trvx, Nano, Pcib) er det evige håpet om avtale i steden for emisjon. Fasit for T og N vet vi. Fasit for P vet vi ikke.

Men jeg ser ingen grunn for at en eventuell partner skulle ønske seg inn i P nå. Release er skadeskutt og ligger bakpå med problemer. Segmentet er pill råttent og de aller fleste Biotek selskaper som ikke er blitt styrt rik på Covid sliter. Spesielt de som er avhengig av kliniske studier.

4 Likes

8% ned uten nyheter ? Lukter nesten emi-varsel før helga. La oss håpe/drømme om emi-kurs over 10.

Det er news i NANO - Det holder det…

Helt fantastisk at PCIB falt stort på Targovax emi så faller også nesten PCIB halvparten % av det NANO faller på sin emi. Snakk om å ta med seg fallene til andre sine emi. La oss indiskontere alt av negative muligheter makro og mikro :rofl:og litt til :crazy_face:

Jeg tipper at deler av PCIB teamet jobber r… av seg for å reise k…… og bidra til aksjonærverdier. Her tror jeg Olix avtale eller Asia partner er de mest nærliggende aktiviteter det jobbes med for å forsøke å lande deals🤞

1 Like

Må nesten lure på om noen vet ett eller annet eller er vi innom tvangssalg? 10% uten nyheter er ikke normalt - ikke en gang for PCIB. Får så lyst å kjøpe men aner ikke bunn så får vel vente til det kommer noe i fra selskapet. Bør ikke slike utslag føre til en uttalelse fra selskapet eller børspause så OB kan sjekke?

1 Like

@Jubel, @arve19541
Trolig flere aksjonærer i Nano som har lånefinansiert sin portefølje og som må selge aksjer for å holde seg over porteføljens låneverdi. Ikke usannsynlig at mange aksjonærer i Nano og Targovax også er aksjonærer i PCIB. Med store fall i Nano og Targovax er det sikkert en del som har sett seg nødt til å redusere i PCIB.

7 Likes

Selvfølgelig kan det være en mulig forklaring men med dagens kursnivå er det ikke rare summen du får frigjort ved å kaste korta i PCIB. Gjentar mitt spørsmål i fra tidligere i dag. Noen som husker sist det var “meldepliktig handel” i vår “gull-aksje” ???

Er meldepliktig handel en gang i året når ledelsen utøver sine opsjoner. Sist gang var i september 21.

Litt trist at verken Per eller andre satser litt av lønna når dem predikere at vi har “gull” på gang.
Det er ut i fra det jeg har fått med meg ikke kommet noe negativt i fra “labben” på mange mange år så problemet for aksjen og selskapet er vel mer i mot mannskapet som styrer skuta. Greit at dagens “skipper” er flink i faget men kjenner man ikke kursen bør los tilkalles og nå er vi kommet dit synes jeg.

2 Likes

Du kan snu på det og si at det er positivt at de ikke kjøper - For da kan man iallefall spekulere på at de sitter med innsideinformasjon som innebærer at de er avskåret fra å kjøpe.

2 Likes

Q4 fre 18 febr. Håper at ingen tar på ledelsen med silkehansker denne gangen.

Tror neppe man skal klandre ledelsen. Problemet er vel kanskje så enkelt at resultatene, om aldri så gode, ikke er nok kommersielt interessante for BP?

Må nesten le for det argumentet er nå “oversolgt” mange mange ganger. Det har vel vært “forhandlinger” på gang i østen og med BP i årevis så at det liksom skulle være mere HOT akk nå den kjøper ikke jeg for min del. Markedet er i ferd med å miste både tro og tolemod og derfor deiser kursen rett i dass som vi sier på bøgda.

1 Like

@Jubel Har du kanskje en bedre forklaring?

Biotek = TTT

5 Likes