Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Man skal aldri utelukke noe som helst.

Men de har vel lett etter en partner i Asia i tre år nå. Som du sier ønsker de en partner i Asia på et tidlig stadium. I og med at rekrutteringen har vært svak, så kan man vel kanskje si at man fortsatt er på et tidlig stadium.

Når det er sagt så så er jo trackrecorden på avtaler fraværende. Det virker jo som om det går svært trått på avtalefronten generelt for både Vacc, NaC og Chem.

1 Like

Han har vel også sagt det var samtaler på gang vedrørende Vacc, før Covid, men så ble det nedprioritert av motparten(e) av ymse grunner.
Men er vel ingen som vet med sikkerhet om de har gjennopptatt de samtalene, og det er vel sterkt delte meninger om hvor mye en skal legge i noe som helst av hva PW sier. :woman_shrugging:t5:

Og så har heller ikke AZ papir kommet ut, selv om det ikke står på AZ (jfr @Sorlendingen sitt spørsmål ved Q). Merkelig når det hadde vært gull for partnering/avtaler.
Det er over ett år siden PW sa at det arbeidet ble prioritert høyt. Bare en smakebit av forskningen har blitt offentliggjort.

9 Likes

Hvis jeg ikke husker feil, så er ikke alt frigitt enda pga.
Oppsiktsvekkende funn.
Som det skulle søke patent på.
Skulle dette bli offentliggjort før alle papirer er innlevert … går det ikke å søke om patent👍
Emisjon tror jeg vi slipper🇳🇴

4 Likes

Du mener resultatene fra AZ samarbeidet ikke kan publiseres pga. oppsiktsvekkende funn som krever patentbeskyttelse???

Det var helt nytt for meg. Hvor har du det fra?

2 Likes

Husker ikke når. Det kom opp.
Noen Andre?? Men mener bestemt at. Dette er nevnt.

Har ikke hørt noe om det. Men PCIB ble eier av alle forskningsresultatene 01.01.21, og kan bruke disse i partnering, men har tydeligvis ikke hastverk med å offentliggjøre de.

6 Likes

2 Likes

Nå er det Pcib sin tur etter Trvx og Nanov!? :cold_face:

1 Like

Utdrag sørlendingen: jeg håper og tror han er inne på noe vesentlig her med tanke på en mulig deal:

«Jeg har tidligere trodd og skrevet at jeg forventet at Pcib ville få en partneravtale for Release studiet i Asia. Dette har vært basert på de svært gode resultatene fra fase 1 studiet samt PW sine kommentarer flere ganger om at han må være forsiktig med hva han sier om interessen for en slik avtale. Jeg har tolket dette som at de har vært i samtaler med selskaper om en avtale. Imidlertid, basert på hva PW sa på Q2 presentasjonen i august om at «alle» resursene hadde jobbet med fimaVacc problemene, har trolig dette arbeidet ikke vært særlig aktivt.

Antageligvis er det blitt mye mer fokus på en partneravtale nå, fordi uten en partneravtale tror jeg at selskapet mest sannsynlig må ha en emisjon for å finansiere Release studiet til Interim avlesning. Og en emisjon på dagens lave kurs tror og forventer jeg at selskapet skyr som pesten og derfor vil gjøre «alt» for å unngå. På Q2 presentasjonen sa PW at de jobbet aktivt med å finne en partner for Release studiet og at de ønsket å finne ut så fort som mulig om dette er mulig. Hvis selskapet skal hindre at kursen fortsetter å falle kan bør en slik avklaring selvsagt komme raskt. Selv har jeg valgt å sitte med mine aksjer for jeg tror at det er gode muligheter til å få til en slik partneravtale. En slik avtale vil selvsagt medføre en helt annen prising av selskapet og ikke minst mer optimisme og oppmerksomhet rundt Pcib.

Etter Q3 presentasjonen spurte jeg PW hvordan denne prosessen foregår. Han sa da at de har nettbaserte møter, noe som selvsagt ikke er like bra som å møtes ansikt til ansikt, men at de etterhvert har begynt å fungere bra.

Og så skal en ikke se bortfra at noen skribenter her har egeninteresser i å få lav kurs og trade. Kan være kommentarer og baissing og skråsikkerhet går hånd i handske med den siste tids kanskje merkelige massering i ordreboka?? Starter høy og slutter lav og ofte veldig langt unna VWAP? Imo

En liten bande :rofl:?

3 Likes

Hadde smakt med en gladnyhet så vi berger 2 sifra kurs. Jeg trodde det var et varp å øke med 10k på 13.70 men der bomma jeg nok en gang. Huff å huff.

3 Likes

Noen som husker sist det var “meldepliktig handel” i selskapet? Hvor langt ned skal vi før noen i ledelse -ansatte-styret -tar seg umaken å kjøpe litt for å vise at “troen” er der.

2 Likes

Hvis det stadig pågår forhandlinger om ett eller annet, som deal. Gjør det dessverre det umulig med handler.

1 Like

Mange av de som har vært negative har jo hatt rett, eller?

De som har tatt feil/messer om avtaler osv i årevis er vel de som bør være ydmyke? Føler du deg truffet? :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 Likes

Synes der er mange som har hatt rett ja!

Mange var negative 2018-2020 også, kursen steg mye og var i 86kr sist Juni i 2020. Ingen var ydmyke da heller. Men selvsagt har du rett, kursen er ikke der jeg mener den skal være (eller skulle være) :joy:. Du er rå :muscle:

Og resultater er bedre enn SoC per nu og plutselig har andre «rett». Er ikke helt statisk dette :sweat_smile:

Så synes jeg det er skikkelig interessant det at det er så stor interesse for selskapet. Mange har vurderinger og følger det tett daglig. Tenk det viser oppside, med så mange ikke-aksjonærer?

Du snakker om track Record om dealer. Hvilke biotek har god track på det i fase PCIB nu er i. Jeg legger ikke vekt på det. De er kanskje først PCIB nu er i den naturlige fase for et biotek der det er økt mulighet for deals?

1 Like

Skjønner det alle sammen men aksjen har vel vært det vi kaller BILLIG en god stund så at akk forhandlinger 24/7/365 den er for enkel nå. Et annet moment som dessverre er typisk for vår børs er at om noe er på gang så er det alltid noen som “vet” og da går ofte kursen litt opp før den smeller opp og slik stå-a er nå så finnes ikke støtte av betydning på noe nivå tydeligvis og heller ikke noe som tyder på nær avtale.

1 Like

Helt enig i begre deler, resultatene vist så langt er svært lovende.

Men så er det som du også sier, ting er ikke statisk. Det har rekrutteringen til RELEASE vært et offer for, -rekrutteringen har vært svak fra starten av (helt fra extension studiet egentlig) så har man fått en pandemi på toppen av dette. Avstanden til målstreken har stadig blitt skjøvet fremover, -nå sist krydret med retentionproblematikk også.

Så har man manglende fremgang/avtaler på Vacc og NaC også.

Så jeg tror det er de som alltid er 100% bull som bør være ydmyke og mindre skråsikre.

2 Likes

Kanskje det, men så er det kanskje også de som ser gjennom uroligheter og støy som til syvende og sist er med å bidra til ny behandling til pasienter! Og et produkt i markedet.

1 Like

Det er sant, med en sannsynlig emisjon i år får man nok en ny mulighet til å bidra med penger direkte til selskapet.

Det er EN av mulighetene for å få midler. Og så er det faktisk slik at PCIB er finansiert en god stund til med 135mill cash ved Q og årlig 80 mill i bruk (omtrentlig 2023 og noen måneder ut om kun fokus RELEASE). Mye kan ha skjedd innen det OG selskapet har derfor mulighet til å kjøre flere løp de neste 6-12 mnd før noe mulig skal settes.

OG jeg tror at noen nu utnytter den støy både i fora og markedet til å lage enorm volatility. Sjelden sett slik massering og flytting i ordreboka? Kanskje noen tjener gode penger nå på fallet?

Og Arve helt tullete å alltid dra kortet om OSE er et marked hvor alle vet på forhånd hva som skal skje før det meldes. Det stemmer selvsagt ikke. Og igjen ikke noe sannhetsgehalt imo.