Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Stang ut nok en gang. Tristesse på alle mulig måter. Dette var overraskende. Forstår at det er nylig event som førte til avgjørelsen. Men likevel skulle jeg ønsket at de gikk gjennom de to fokus områdene i mer detalj og strategi. Jeg er usikker på
om dette var tillitsvekkende.

Og ENORMT skuffende at det som har vært svært gode resultater ikke kan komme pasienter og stakeholders tilgode nok en gang.

5 Likes

Hva kan man forvente? Nå har jeg ikke sett webcast men hvis mye av verdiene til selskapet lå i studien som ble lagt ned sier det seg selv at det ikke er mye verdier igjen?

Hvis de skal fortsette, snakker vi ikke da om ny runde med utvikling og utvanning? Spørs om dette er noe man bør kjøpe med mindre man er god å trade, intradag bevegelsene i dag har vært crazy.

De har da fortsatt noen spennende samarbeid.
Nå prises alt under 0 kr …
Vacc har vist veldig. Gode resultater.
Så fatt mot

4 Likes

De har tidligere sagt at de kan kjøre en VACC studie for 50 mill, de har penger nå. Dette er satt på hold pga fokus på release. Har ikke fått sett dagens sending. Rart de ikke hadde mer å komme med om dette, de har jo hintet om 2 VACC studier i lang tid.

7 Likes

De brenner penger og en ny studie skal finansieres. De bør hente penger mens de har 40-60 mil i kontanter. En emisjon kan sende aksjen til 1-1,5 og det er ingen vits å satse på en død katt nå selv om kan sprette opp av og til.

6 Likes

Synes det var en grei og ryddig presentasjon av pcib i dag om situasjonen.
Spørsmålet nå er hva TI skal fylle opp småprattråden med fremover siden det ikke er noe som skjer i selskapet som man kan diskutere lengre.

Man kan jo omdøpe tråden til “home of the disgruntled:slightly_smiling_face:

2 Likes

Fascinerende å se så mange nye nicks de siste 18 timer som er inne å kommenter etter meldingen som aldri frekventerer her. Interessant!

Edit: Anyways….investerte i selskapet for drøyt 6 år siden på grunnlag GGK studiet, men har vært av den oppfatningen siden covid kom til (ref. mange av mine innlegg) at det var Vacc som skulle klaffe først. Nå er RELEASE gone så vi får håpe at alle kluter settes til for å få realisert dette studiet. Gikk ut i desember med 3/4 å har i dag tatt tilbake 1/3 så hell i uhell. Håper alle med tungt investert greier seg godt. Kjip dag, men fokus på Vacc nå.

7 Likes

Artic Securities verdsetter selskapet til 3.- pr aksje nå.
Fra 06:30

5 Likes

Kanskje det likevel er lakselus som blir redningen :fish: :flashlight: Eller er det …lyset… slukket også? :slight_smile:

@Stupet
Ja, du kan se det nå på samme link som live sendingen.
Dessverre går det ikke an å spole fram (ihvertfall ikke hos meg), og sending begynner ikke før etter 4 min 10 sek.

Nei, det kan man sikkert hausse på. Sikkert “FimaBac” også.

Men jeg synes de kunne drodlet litt om planene for Vacc i dag, det ville ikke vært noe å tape på det. Gitt oss en ide om indikasjon, tidslinjer, osv eller bare hvordan de tenker om veien videre. Hele greia ble bare en repetisjon av gårsdagens melding.

12 Likes

Ikke glem at PW hadde tro på/ikke utelukket fase 2-data i FimaVACC allerede i 2022!

(Må vel påpeke at dette er nok et eksempel på guiding som har bommet)

5 Likes

Mange store amerikanske bedrifter benytter krigføringsstartegi i sitt markedsarbeid. Så vidt jeg husker ble dette tydlig i bøker på 80-tallet, og i 1997 kom denne her:
image

Ikke usannsynlig at slik tankegang er sterkt tilstede i store farmasiselskap. Som kjendt innebærer krigføring også sabotasje, villedning og spionering.
Kanskje norsk kultur ikke passer så godt inn i et slikt klima .

4 Likes

Nok et skudd for boven, glad jeg ikke pantsatte huset på 15…
Nu bør de snart lykkes med noe, kan ikke fortsette mye lengere dette.

1 Like

Jeg står i mørke og skimter lyset i det fjerne
Det er så kaldt jeg søker varme fra en stjerne
Jeg tenker opp når jeg er nede for jeg er en Optimist

Jeg har et håp hver gang jeg går omkring i blinde
Det finnes en sol i oss som snart skal begynne å skinne
Som får meg opp når jeg er nede om og om og om igjen

Jeg har en drøm at vi tar vare på hverandre
Og gir det beste i oss selv til alle andre
Jeg tenker opp når jeg er nede om å om å om igjen

Optimist, jeg vet det går bra til sist
Så lenge jeg lever her er jeg en Optimist
Jeg er en Optimist

5 Likes

De siste oppdateringene fra PCIB har omhandlet FimaVACC, så det jobbes tydeligvis godt innenfor de gjenværende områdene. Og er det utelukket at noen BP vil være interessert i å plukke opp restene etter Chem?

4 Likes

Håper helt klart på litt mindre jubel og litt mer edruelige kommentarer framover, om det er noen igjen på forumet etter dagens grusing…

Jeg har selv lidd ekstremt stort tap i dag ettersom jeg gamblet med lånte penger på at AZ-avtalen gikk i boks. Men at dere som gjentatte ganger har forsøkt å roe ned hausserne her inne ikke skal få kjenne på litt skadefryd er jeg uenig i. Det må da gå an å si “hva var det vi sa” - selv om andre lider.

Og for å være ærlig så synes jeg ikke “kritikerne” skal bry seg så mye om de skadelidende heller, ettersom de aldri ble hørt før det var for sent…

12 Likes

Hva mener du egentlig med dette?

Sammenlikner du det her med krigføring?
Og mener du at BP har sabotert, villedet og spionert på PCIB?

Har du vurdert muligheten for at ting faktisk er slik de fremstår?

En viss villedning virker ihvertfall ikke helt usannsynlig. Hva var begrunnelsen for at “samarbeidet” mellom PCIB og AZ ble avsluttet ? Var det ikke noe med at AZ for tiden ikke hadde noe aktuelt prosjekt for teknologien ? Det er ikke urimelig å tenke at årsaken her ihvertfall også var at PCIB ganske enkelt var en konkurrent. Dette skulle jo også være PCIBs “spydspiss” for etterhvert å kunne tilby fimaCHEM som overlegent bedre behandling for andre kreftformer - hvor det i dag er “Big Pharma” som profiterer på heller dårlige tilbud til pasientene ? Alt dette har AZ lykkes med å torpedere.

Det stemmer jo heller ikke, såvidt jeg kan forstå, at utsiktene for alle subgrupper er særlig mye bedre med denne checkpoint-hemmeren enn cisplatin + gemcitabin alene ? Hvis det virker bedre for asiater da må det vel også være mindre bra for ikke-asiater ? Årsaken til at PCIB må gi dette opp er primært at studien ikke lar seg gjennomføre. Amir Snapir forklarte dette veldig bra.

7 Likes