Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Blir spennende å se hvordan hovedaksjonærene reagerer på denne fiaskoen som vil bli husket lenge. Tragisk hvordan PCIB og et par andre mindre selskap har revet ned tilliten til hele sektoren.

5 Likes

Jeg kan ikke se at de gav noen forklaring som knyttet seg til TOPAZ - har de vurdert dataene ift undergruppene mht virkning på ekstrahepatisk / intrahepatisk?

1 Like

De virker som om de fullstendig har ignorert trusselen fra AZs studie. Her her altså AZ rekruttert mer enn 500 pax på samme tid som PCIB har rekruttert 30 (circa)??? Og når AZ avbryter sin studie, fyker PCIB opp til 10 rekrutterte siste kvartal.

AZ har også levd med Covid-begrensninger, men har da øyensynlig snappet det aller meste av pasienter foran nesen på PCIB.

Per refererte til at de ikke hadde forutsett de gode dataene fra AZ med henvisning til at lignende studier ikke hadde nådd opp. Men de har tilsynelatende fullstendig ignorert konkurransen på rekrutteringssiden vedrørende pasienter. Og overhodet ikke kommunisert dette til aksjonærene.

De skal jaggu ha en god historie å komme med når de skal hente penger neste gang.

Har tapt millioner her, og burde være lyn forbannet. Men nei, dette er bare trist. For min del en veldig dyr form for voksenopplæring om hvor tøft det er å bryte gjennom den enorme markedsdominansen som Big Pharma har.

Per Walday er IKKE den CEO med det nødvendige skill set for å bryte gjennom…

Er bare å ønske gjenværende investorer alt godt og lykke til videre❤️

18 Likes

Har kjøpt 100k til i dag. Pcib kommer tilbake igjen.

3 Likes

Tror immunterapi konsekvent slår alt annet på rekruttering og dette er nok noe feks Ultimovacs tjener godt på.

3 Likes

PCIB ledelsen har brukt opp all tillit; mislykket studieoppsett 2 ganger, AstraZenica fadesen og brent opp aksjonærenes kapital.
Og ingen endringer i ledelse, hvor er de største aksjonærer?
I dag ble selskapet degradert til en Penny Stock i all overskuelig fremtid, ingen kommer til å ta i det eller vil/kan stole på nye lovnader.

5 Likes

Det har vært ukritisk haussing og naiv dans rundt gullkalven i flere år. Vi som har vært kritisk har blitt sett på som klovner. Nå skal vi holde kjeft fordi vi hadde rett?
Har tapt svært mye selv og det må være lov å dele sin frustrasjon her i dag, like mye som haussingen har vært godtatt i flere år.

13 Likes

Enig i at hausse-nivået har fått være unormalt høyt her til tider. Men, les rommet, som de sier. Det er mange her som har store tap den siste tiden. Å komme med en “stakkars oss «kritiske røster» fordi vi ikke kan feire at vi fikk rett” samtidig som formuer har forvitret, blir fullstendig ufølsomt, og på grensen til ondt. Bare vær stille i dag. Kom tilbake med din “hva var det jeg sa?” om uke, en måned, et år. Eller aldri. Opp til deg. Men ikke i dag.

7 Likes

Man er selvsagt selv ansvarlig for sin egen handel på børs, men det er ikke til å komme unna at å lese på forum har kostet mange småsparere myyye penger. Dette gjelder ikke bare for PCIB, men mange andre selskaper også. Det er jo ett tankekors å ta med seg videre. Jeg håper vi alle har lært av denne fadesen.

8 Likes

Ekko-kammer er farlige saker, men veldig gøy da.

3 Likes

Uten å ha sett presentasjonen så sier kurven i aksje-appen at det var lite å hente?

Det ble tvert imot godt forklart, spesielt av Amir Snapir, hvorfor studien ikke lar seg gjennomføre. Så enten har du slett ikke lyttet godt nok evnt så er engelskkunnskapene (dine) for dårlige. Det ble jo også ytterligere grundig forklart som svar på spørsmål fra Sivertsen.

10 Likes

Kan ledelsen få andre oppgaver, som testkaniner…?

1 Like

Er det lagt ut opptak av gjennomgangen? Noen med link?

1 Like

Ser at chem er tatt vekk fra nettsiden deres. Etter 6 år med opp og nedturer ble jeg klar for å selge. Noen hundre 1000 i tap, er noe dritt. :lying_face::lying_face:

3 Likes

Hva kan vi forvente av kursutvikling fremover her?

Vanskelig å spå, men mye av verdien har i hvert fall blitt borte fra caset.

2 Likes

Stang ut nok en gang. Tristesse på alle mulig måter. Dette var overraskende. Forstår at det er nylig event som førte til avgjørelsen. Men likevel skulle jeg ønsket at de gikk gjennom de to fokus områdene i mer detalj og strategi. Jeg er usikker på
om dette var tillitsvekkende.

Og ENORMT skuffende at det som har vært svært gode resultater ikke kan komme pasienter og stakeholders tilgode nok en gang.

5 Likes

Hva kan man forvente? Nå har jeg ikke sett webcast men hvis mye av verdiene til selskapet lå i studien som ble lagt ned sier det seg selv at det ikke er mye verdier igjen?

Hvis de skal fortsette, snakker vi ikke da om ny runde med utvikling og utvanning? Spørs om dette er noe man bør kjøpe med mindre man er god å trade, intradag bevegelsene i dag har vært crazy.

De har da fortsatt noen spennende samarbeid.
Nå prises alt under 0 kr …
Vacc har vist veldig. Gode resultater.
Så fatt mot

4 Likes