Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Ja det kan vi håpe på men det forutsetter vel at dem fremdeles “er med” ?

2 Likes

Akkurat 10 gangen kan høres mye ut , men kursen er jo bare 4 kr nå. Hvis. PCIB blir med på Olix alopecia - tester ( det gjenstår jo å se ) så kan det bli økonomisk ATH ganske fort…vi får vite dette inneværende år

6 Likes

Ikke noe “mirakel” om du får rett for kurs 28 tilsvare kun en milliard og det er ikke store summen om dem treffer med en av sine “prosjekt”. Selskapet har vært priset til ca 3 på sitt høyeste så umulig er ikke dine håp/spådommer men mye skal klaffe da. Vi får x-e alt vi har.

2 Likes

Ser at OliX henter penger for å blant annet gå i klinikk med OLX104C i år! PCIB er involvert i OLX104C preklinisk. 45 mill USD = 432 mill NOK.

Published: May 25, 2022

OliX Announces Completion of USD 45 Million Capital Raise for R&D and Financial Structure Improvement

The capital will be mainly used to finance the Company’s R&D activities. OliX plans to complete patient administration for its clinical phase 2 hypertrophic scar program (OLX101A) in the US and announce the interim results within this year. The Company’s dry and wet AMD (OLX301A) and androgenic alopecia (OLX104C) programs are also planned to be entered into clinical trials this year, followed by HBV (OLX703A) and nonalcoholic steatohepatitis (OLX702A) in 2023.

Link: OliX Announces Completion of USD 45 Million Capital Raise for R&D and Financial Structure Improvement | BioSpace

32 Likes

Det hadde vart helt etisk korrekt om PCIB melder at de er med eller ikke med i dette. Ingen melding betyr IKKE. Selv har jeg ikke tro på at de er med i OLX. Det hadde passet med hår, men det er forfort mener jeg at phase II kan ha inkludert PCI tenker jeg. Hvis ja bør vi få vite det før åpningen av børsen på fredag.

Jeg forstår de :rocket: og :heart: ikke helt… liker de deg @lenny :joy:

Glemmer du bare at Ultimovac investors sitter på multiple fortjeneste?

Hvorom allting er , enhver behandling av kreftsykdommer blekner økonomisk i forhold til vellykket behandling av alopecia. Så brutal og forskrudd er verden i dag. 104 C og resultater derfra kommer vi til å få vite om i år. PCIB sender ikke ut noen egen melding om dette.

2 Likes

Nei, på ingen måte. Forskjellen mellom de to selskapene er at i Ultimovacs satser et ambisiøst styre, og ditto største eiere, offensivt.

Penger hentes når man kan og ikke når man har kniven på strupen (som PCIB kritisk hadde i august 2018). Etter den tid har de største eierne i PCIB to ganger sittet med formidable papirgevinster.

Jeg kan like gjerne henge bjella på katten: Største eier i PCIB og en ulykksalig, gammel allianse mellom han og nylig gjenvalgt styreleder, har stadig sterkere stått fram som et vesentlig problem for selskapet.

11 Likes

Takk for realistisk tilbake melding. Det er hva vi trenger får å få interesse tilbake i markedet.

1 Like

Forresten har dere sett GM referat. How cold can it get? % her og der %… !

Kanskje det er helt innen for, GM er på lagt av loven… men hallo !! profiler dere PCIB!!

Beste jeg har lest på lenge i denne tråden!

Skepsis og negativitet råder her nå.
Og det bør det være rom for…
Jeg er fremdeles optimist, mulighetene er enorme.
Eks.
I denne studien var Alle mus døde etter injeksjon av kreftceller,eter 30 dager.
Dette er hva som skjedde med Pcib sin metode💥

fimaVACC (fimaporfin + HPV long
peptide antigen) with polyIC adjuvant
vaccinated i.d. on days 8, 13, and 22
after tumour established
 Mice became tumour-free and were
immune to a new challenge with
tumour cells

Dette alene bør verdsette Pcib hinsides mere enn dagens prising.

6 Likes

Jeg er fortsatt med ja, men fikk en dårlig magefølelse i høsten 2021, mtp durvalumab, og ikke minst makrobildet. Så jeg tok ned relativt mye i aksjer ikke bare i PCIB, men også i PHO (men desidert mest i PCIB)

Men kjøpte faktisk tilbake litt dagen kursen krasjet, den 25. januar, tross at jeg hadde bestemt meg å vente til tidligst Q3 før jeg skulle kjøpe noe som helst av aksjer. Og det har vært mitt eneste kjøp av aksjer på nesten 1 år.

Jeg har fortsatt tro på teknologien, men er ekstremt skuffet over at de nok en gang har failet på en indikasjon hvor teknologien svært sannsynlig hjelper pasientene.

Hovedproblemet var vel at de aldri hentet penger når de kunne. 10% utvanning er ikke my utvanning, og de burde ha hentet når kursen var 75+, og kunne ha hentet når den var 25.

Jeg mener fortsatt at GGK er god og at når de sier at det ikke forskjell mellom gruppene så skyldes det enkel statistikk; svært få pasienter og bredt bredt overlappende konfidensintervall, siden noen av pasientene er beyond rescue når de kommer i behandling, og i intervesjonsgruppen.
Eller sagt på en annen måte, lever noen av pasientene som fikk PCI i kun 7 måneder, mens flere andre lever i 24 mnd+, så blir det svært problematisk å finne en statistisk forskjell med svært få pasienter.

(Available data from the RELEASE trial have been reviewed – there is not sufficient data to show differences between the treatment arms and last patient will leave the study in May 10, 2022 )

Dessuten de rekurtterte jo 10 av 40 pasienter i 4Q21, og de har ikke hatt mulighet til å vise noe som helst.

Har ikke “giddet” å høre podcasten med Ronny og Per, men ut fra det jeg har lest på TI så skal tumor-responsen ha vært god, men de er jo ikke den parameteren man snakker om når det refereres til “difference” between the arms.

Dermed kjenner jeg at det fortsatt irriterer meg at de ikke hentet inn penger når de kunne, for da kunne de opportunistisk ha kunnet inkludert i RELEASE til AZ og durvalumab var avklart.

Vi er snart ferdig med Q2, og har ennå ikke hørt noe fra AZ, mao når det løsnet med rekrutteringa i 4q21 med 10 pasienter så er det ganske så sannsynlig at man kunne ha klart 20-30 pasienter til frem til nå, hvis PCIB hadde hentet penger når de kunne…

På et eller annet tidspunkt vil dataene bli tilgjengelig fra det som ble gjort på RELEASE, og jeg tror nok det vil vise at historien ville vært en annen om pengene var på plass.
Jeg tror også det i ettertid vil vise seg at man ville hatt bra med tid til å rekruttere nok pasienter til at man kunne hatt diskusjoner med FDA /EMA som ville gitt en rute til mål for RELEASE, og da mtp når/om durvalumab blir SoC på første linje.

Anywayz, det er ikke noe å gjøre med dette nå.

Og når de først er der de er nå så er jo MCAP (158 millNOK), teknologien, fimaVACC og OLIX gode nok grunner til å ha aksjer i PCIB.

48 Likes

Dette er vel essensen av problemene med PCIB. Hode/Nakke all over again. To ganger stoppes studier som etter all sannsynlighet ville gitt fordel til pasienter over SOC. Det nytter ikke med god teknologi når det ikke er en organisasjon som evner å få det frem i lyset. Å stille seg opp i et hjørne med en plakat som viser hvor flink PCIB er pre-klinisk er ikke det som skal til!

Jeg hadde helst sett at Bøhn også tok hatten sin. Da hadde jeg kjøpt mer. Selskapet har ikke et fungerende styre p.t. etter mitt syn,

3 Likes

Det har vært sendt lytterspørsmål til podcast om hvorfor OliX-meldingen hadde en mer opportunistisk ordlyd enn tidligere collaborations-meldinger fra PCIB.

OliX Pharmaceuticals hadde åpenbart gjort sine meninger om hva teknologien skulle brukes til videre, og spesielt interessant finner jeg denne kommentaren i meldingen fra OliX:
"Combining our proprietary asiRNA platform with PCI’s leading fima NAc delivery technology will significantly accelerate our efforts to bring our dermatological RNAi programs to the clinic. We also expect to expand the area of application to our cancer immunotherapy pipeline and mRNA vaccines developed by our subsidiary, mCureX, in the near future .”

Selskapet kunne godt vært mer nøkternt i børsmeldingen, men velger å skrive "(…) fima NAC delivery will significantly accelerate our efforts to bring our dermatological RNAi programs to the clinic. "

Har de oppnådd dette siden de nå skaffer finansiering og guider at de skal i klinikk med OLX104C allerede i år, altså 2022. Under de siste Q (med tilhørende lytterspørsmål/podcast) har samarbeidet med OliX blitt omtalt som lovende, og at dette kan utvides til å gjelde andre indikasjoner (huden er kroppens største organ, arr, sårbehandling, eksem osv). Det lukter positivitet når OliX omtales, og det tyder på at de hadde gode resultater i OLX104C da dette var grunnlaget for samarbeidet. De vet for lengst resultatene for hårtap preklinisk.

Mitt klare inntrykk er at av blant annet Høgset i podcast 174 er at de vil bruke store ressurser på å kombinere NAc med ikke bare én, men flere av sine programmer. De har også planer om hva de ønsker å bruke teknologien til i immunterapi for kreftmedisin og mRNA-vaksiner jfr børsmelding fra begge selskapene.

I og med OLX104C skal i klinikk i 2022 er det fristende å tro at dette skjer med PCI, i og med OliX samarbeidet ble omtalt minst like positivt under sist Q som tidligere. Men det er MIN refleksjon ovenfor min investering i PCIB.
Jeg tror vi meget snart får en «game changer»

Andre kan selvsagt ha helt andre refleksjoner.

37 Likes

Optimismen er stigende fra en ATL, håper det materialiserer seg nå med Olix. Det var et solid statement, så hva som tilsier at de kan velge å gå videre uten FimaNac for OLX104C?

2 Likes

Timing kan de i så fall ikke skylde på nå, som med AZ (mRNA i hjertemuskel hvor de allerede hadde rigget det kliniske løpet). OliX-samarbeidet kom nettopp inn for å gjøre veien til klinikk raskere (jfr sitat OliX-meldingen: "(…) fima NAC delivery will significantly accelerate our efforts to bring our dermatological RNAi programs to the clinic. ")

Virkning kan selvsagt være en årsak til at PCI ikke blir med i klinikk med OLX104C, og at de heller har flyttet fokus til andre indikasjoner som gir bedre synergier. For at de har funnet synergier tyder mye på, jfr det snakkes om i Q, podcast osv.
Etter sånn jeg forstå av sist podcast er OliX med i utviklingen av den hudkremen (topical formulering) som man putter nukleinsyrer og fimaporfin i, til bruk innen dermatagi sammen med en enklere belysnings-advise. Kremen har ikke blitt nevnt tidligere, og indikerer vell at samarbeidet går fremover med gode synergier? Hvor raskt fremover får vi ikke vite før evt wet inc.

14 Likes

Ting på gang og veldig positivt at Snøffelen er med fremdeles og t.o.m. har lasta litt igjen. Blir det nye “senarioet” at kursen plutselig tar av og alle vi som forbannet oss selv at vi ikke solgte noe på 80 får samme opplevelsen at vi ikke kjøpte på 4++ ?? Da blir komedien komplett. Selv aner jeg ikke om det er rett å kjøpe nå men jeg var jo også så dum at jeg ikke tok noe gev på 80 så jeg er ikke rette mann å stole på her. Sitter med 50k og det blir da litt pluss om det tar av samt at vi får muligheten til å kjøpe når det har kommet noe konkret og positivt. Blir sikker en mye høyere inngang men med mindre risiko. Håper det blir noe å gledeseg over før året er omme.

2 Likes

Jeg har nå sett meg i OLiX og PCIB og endret min mening og forventninger. Fra skeptisk til det positive.
Hvorfor: Pga dato av publikasjoner.
En collabration får man ikke på plass under 12 uker, heller ikke den uttaelsen av OLiX CEO : fima NAc delivery technology will significantly accelerate our efforts (05-05-21)

Lykketil. Aldri vist at jeg digger feit hairy mouses :joy:

10-02-2021

05-05-2021

1 Like

Og hvilke forventninger har du nå?