Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Seriøst: ikke umulig, så mye rart de har gjort. Feks ikke hentet penger på kurs 30-40-50-60-70-80-87

Rigget? Hva mener du egentlig her?

Men generelt er dette markedet mettet, penger strømmer ikke til norsk biotek og særlig ikke i disse tider. Bare å hente 50 millioner vil være en prøvelse nå. Vi håper på up-front eller spons fra OliX, men det er ikke mange nye investorer som satser på det nå. Folk er rett og slett ikke så hypp på enda en emisjon slengt i trynet. Interessen og omsetningen er på bunn nå.
Men de fleste store aksjonærene holder, et par av dem har kommet tilbake. Er selv positiv, det må man vel være som investor i biotek? Særlig positiv til at forskning innen dermatologi går fortere enn i onkologi.

2 Likes

Mente bare at studiet er klart til å starte opp. De venter på finansiering i en eller annen form.

Skal de ha emisjon ønsker jeg de lykke til.

1 Like

Ja, det lille håpet på kort sikt er dette kombinert med nac-resultatene og olix-samarbeidet.

2 Likes

Utfordring til dem med litt mere peiling enn meg. Hva kan det være snakk om i gevinst/penger på konto for PCIB med det prosjektet som er på gang i korea. Kan det være betydelig beløp? Pr nå så tror ikke markedet det om vi støtter oss på kurs/volum/interesse for aksjen.

'Publisert på koreansk i natt, 이동기 올릭스 대표 "글로벌 빅파마들 관심 확인…NASH 가장 주목"

hårtapsbehandlingen’ (OLX104C), tar sikte på å søke om en fase 1 klinisk studie i Korea i fjerde kvartal.

20 Likes

Krysser fingrene, men lave forhåpninger for at pcib er med.

Immunicum bytta navn til Mendus i dag. Mens vi venter på Godot.

Nano ned 15 vi 8 og targo ca5%. Vår bransje som topper taperlista i dag. Ikke volum men litt tragisk nivå da. Den som har baller kan gjøre varp eller?

1 Like

Olx104c er ytterst avgjørende. Usannsynlig at pcib ikke er med……hvis uttalene fra sjefen for Olix er etterrettelig.

1 Like

Usannsynlig vel…vi alle aksjonera har vel et håp og mykje ligg vel til rette for fruktbart samarbeid mellom Olix og Pcib.Men er ikkje berre å hanke inn kliniske avtaler,mykje som skal klaffe.Men har et håp om at noken endelig vil betale for å nytte pci teknologien.Når du ser på kurs og kursutvikling er vi ytterst ytterst få som trur dette.Vi får ikkje noken kursoppgang før finansieringsspørsmålet e avklart.Eg sei som Lenny lykke til med å kjøre emisjon på ein stadig lavere kurs!!Eg spurte ledelsen i Pcib om koffor dei ikkje kunne informere om resultat/framdrift på forskninga som var gjort med Olix,fikk til svar at for å gå ut med resultat måtte begge parter godkjenne kva som skulle informeres markedet.

1 Like

Og det betyr vell sannsynligvis at OliX ikke vil røpe resultat fra preklinisk. PCIB treng vell den publisiteten de kan få.

Og er resultata dårlige er det merkelig at nå FimaNac er forvandlet til et dermatologisk program.

Legger man dette sammen synes jeg det er grunn til litt optimisme.

Men på den andre side er vi uten CEO, og det er helt stille fra selskapet. Som om de venter på noe.
Å vente med en emisjon virker ikke å være fornuftig, så lenge kursen synker og synker til det evt kommer gode nyheter.

7 Likes

Tror ikke dem bare venter med emi uten grunn. 2 muligheter. ( dem har penger til ut 23 med det som er på tapet pr dd ) 1 mulig inntekt i Korea og 2 dem må skaffe seg oversikt hva neste prosjekt vil koste før dem henter penger. Det som er helt sikkert er at dem har ikke tenkt å kaste korta og at nye ting/prosjekt vil komme på bordet. Det dem/vi har er så bra at dem MÅ gå videre ( tror en enkel mann i fra nordvestlandet ).God helg.Sol og pils på terassen her nå.

2 Likes

Søke om fase 1 i Q4, har de fortsatt tenkt å starte den opp i Q4 også?
I så tilfelle bør vi kunne forvente en oppklaring senest i Oktober om jeg har forstått rett, litt senere enn jeg hadde håpet på men skal greie å vente 3+ måneder til. :crossed_fingers:

2 Likes

Ja som aksjonærer håper vi.

Det dem/vi har er så bra at dem MÅ gå videre

Tja…nå står det jo ikke å faller på «oss». De har vel heller ikke noe annet valg.

1 Like

De siste dagene/ukene har det stått intervju med OliX rundt OLX104C, og det sies at de skal i klinikk i løpet av 2022. Det ble også sagt i forbindelse med kapital-innhentingen (ca 0,5 milliard) for ett par uker siden.

11 Likes

Begynner det å brenne på dass her å nå? :wink:

Har du mere info om hva som står i artikkelen?

Nei dessverre. Prøvd å google frem å tilbake. Pluss sak. Noen med tilgang kan kanskje komme med en tilbakemelding……

1 Like

Kan være denne :man_shrugging: Datert 15/6-22

Hair loss pga ulike sjukdommer er eit enormt marked blir spennande å følge Olix/Pcib samarbeidet

1 Like