Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

tok fram bibelen og las om Lazarus,kun for trøste meg sjøl

1 Like

Uansett hvordan det går nå (med snitt på 42,-) så blir jeg med skipet. Uaktuelt å snitte/selge noe som helst på denne kursen. Bedre å håpe og vente.

8 Likes

Istemmer

3 Likes

uten at det har små mykje å sei vil eg berre korrigere noke som vart skrevet her i går om at Fimavacc var nedlagt og kun Nac igjen det er feil,Fimavacc studien er kanselert,veien videre for Vacc får vi info om på Q,kanskje einaste Q som ikkje blir en kjempeskuff no er det vel ikkje så mykje meir som kan gå gale

As PCI Biotech will not conduct a company-sponsored Ph II trial with the fima Vacc technology a reduction of the clinical team will be enacted during the second half of 2022. Further details about the development plans for the non-clinical assets will be given at the upcoming Q2 reporting,

6 Likes

Er det noe liv i Bacc ,og lakselus prosjektet ?

FimaVacc er fortsatt et levande program, både i prekliniske samarbeid (eTheRNA og Iimmunicom AB) og rent opportunistisk (på linje med FimaNac)

Det er vell vanskelig å si imot vedtaket, om å legge et eget klinisk løp på is, når man tenker både på selskapets situasjon (i går mcap på ca 170 mill m/ 76 mill cash) og kapitalmarkedet på utsiden. Det er i så fall mine tanker, at et kreftstudie for en biotek-mygg-fot, hadde vært direkte uansvarlig og for ambisiøst på nåværende tidspunkt.

14 Likes

Ingen kan klage på volume i denne måned. Hvem holder det opp i 2,80 lurer jeg på?

kjøperane rekna eg med

1 Like

Meldingen var noe vi visste kunne komme og ikke noe faglig “katastrofe” så alt håp er ikke ute . Fremdeles mulig med suksess og dem har penger ut neste år og derfor kommer kursen til å holde/stige litt neste dager.Selskapet ønsket ikke emi ? eller var det største eier som stoppet dette ?

3 Likes

Hva tror du selv?

2 Likes

Usikker på hva jeg skal tro men historikken siste året tilsier vel ikke at noen står i kø for videre sponsing. Finner dem ikke noen som blir fristet av det vi kan by på så ender vi vel som et skip en gang i tiden som møtte et isfjell. Orkesteret spilte til instrumenten var under vann og slik kan vår historie også ende ? Blir med ned jeg. God helg. Snart reker ( rødvin er i gang ).

6 Likes

Det er det jeg tenker også :slight_smile:

God helg ja! Snart taco ( øl er i gang ). :slightly_smiling_face:

Hvorfor være inne når alt håp er ute :crazy_face:

Får si som svensken som kom litt sent til musikkøving. Det hørtes så bra ute da jeg kom så alle gikk ut for å høre.

2 Likes

Med forbehold om at jeg har oversett noe; hvorfor har ingen stilt spørsmål om hvorfor selskapet sendte denne siste børsmeldingen knappe to uker før halvårspresentasjonen.

At selskapet ikke har de nødvendige midlene til å starte opp en fase 2-studie innenfor fimaVACC, det visste vi.

At selskapet vil måtte redusere bemanningen av samme grunn, er da ikke noe å sende børsmelding for (hvorfor har de ikke allerede starta slankekuren?).

At vi under halvårspresentasjonen vil få vite mer om øvrige aktiviter, planer, muligheter og hutfordringer er like banalt.

Så spekulativt kan man spørre seg; hvorfor var det nå så maktpåliggende for selskapet å “informere” Oslo Børs om dette? Var det bare for å rydde unna “gørra” på forhand slik at man kunne reservere månedens siste dag til noe hyggeligere og mer spennende?

8 Likes

Det er godt mulig at du er inne på noe her.

Så du meiner dei raserer aksjonærverdiane og får folk til å selge seg ut for så 2 uker etterpå komme med gode og lovende utsikter?så amatørmessig kan ikkje engong Pcib vere eller??

13 Likes

Hvor lenge kan PCIB holde på før kassa er skrapt?

Det las du vel.i meldinga??

4 Likes

PB på 0,78.
Kontanter på 78mill + fremførbart underskudd på ??
7-8 hundre mill bør vel gi en ca slakteverdi på ca 8 kr aksjen.
Da er det satt verdi på teknologi,sammarbeid og patenter til kr NULL!!!
Synes også meldinga var merkelig,og kunne lett ha vært presentert på Q presentasjonen…
Med hva strategien er fremover🇳🇴

6 Likes