Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Til Skuggedal å være, synes jeg det dristig å nevne to ganger at de har en joker. En joker er jo et kraftig våpen, når teknologien ellers har gode resultat!

4 Likes

Joker to ganger er jo en tankevekker i all elendigheten. Bud fra Sør-Korea ?

Ingen aktivt samarbeid, men avtala er ikke meldt avsluttet.

1 Like

Synst Ronny virket meget lunken til Olix,tviler sterkt på noe positivt fra den kanten desverre

2 Likes

Meldes nok straks som avsluttet, nå som de opplyste at de ikke hadde aktivt samarbeid lenger.

1 Like

Ingen innsidekjøp.

Ingen av de største aksjonærene kjøper.

Til en kurs av 2 kroner (PCIB mcap er nå lik cash-beholdningen)

Bortsett fra Morten Luhr, virket Q så elendig at den neppe var forberedt. Skuggedal og Bøhn holdt ikke grunnskolenivå i fremføring. Null innhold, til elendig fremførelse.

Jeg sitter med aksjene til skuta treffer bunnen, da de uansett har blitt verdiløse.

Jeg gir i så fall opp Skuggedal, Bøhn og co, og ofrer ikke selskapet eller teknologien en tanke fremover.

Takk for meg!

13 Likes

Samme her, men forsøker å følge med fra sidelinjen.
Tipper at neste emisjon skal sikre lønn til et inkompetent styre og ledelse.

Setter pris på dine kommentarer, lenny.

NB Det er vanskelig nok å høre på kaudervelsk engelsk uten at tærne krøller seg.

1 Like

Kon-Tiki Heyerdahl var heller ikke så verst i slik engelsk….»bedre» enn Stoltenberg……

1 Like

I Fotolus-prosjektet testes nye stoffer for bekjempelse av lakselus på fisk.

Publisert: Onsdag 31. august 2022 - 12:18
https://www.kyst.no/havforskningsinstituttet-lus/lys-mot-lus/1406331

Prosjektet er et samarbeid mellom Havforskningsinstituttet og det norske bioteknologi-firmaet PCI Biotech.

PCI Biotech utvikler fotokjemiske teknologier bl.a. for vaksinering og kreftbehandling og har stor kompetanse på fotokjemiske prosesser i levende organismer. PCI Biotech har rettigheter til en kommersiell utnyttelse av resultatene og ser på prosjektet som et meget interessant tidlig-fase prosjekt, hvor innledende forsøk er positive og hvor det i neste fase vil bli meget spennende å se om behandlingen kan ha effekt på lakselus som sitter på fisk.

Disse stoffene gjør bruk av nye virkningsmekanismer i bekjemping av lakselus samtidig som de forventes å ha få skadelig virkninger i miljøet siden de inaktiveres i løpet av behandlingen.

17 Likes

Det hadde vært helt hinsides skulle dette bli en kommersiell suksess. Er ikke akkurat et lite marked for lakselus… og aktørene har dype lommer.

7 Likes

Skulle resultatene bli gode, vil det ikke by på problemer å skaffe eks 4-500mill til kommersialisering…
Vi snakker jo tross alt om LAKS og ikke mennesker :norway:
Spk til side,vi snakker Om et marked på maaange milliarder her.
Flere oppdrettere får ikke utvide,og andre må redusere pga lakselus problematikken.
Dette viser bare hvor vidt spennende produktene til Pcib er :+1:

6 Likes
5 Likes

There is hope in the hanging snor.

4 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-243

2 Likes

Kanskje man kan behandle Laks mot lakselus, på samme måte som man behandlet mus mot kreft, sånn at laksene blir immune.

Har du hørt,noen tanker?

Jeezez nå må dere slutte her a!!!

2 Likes

Der tok jeg fejl. De skal fjerne lakselusene fra Laksen.

Ikke så verst positiv stemning i Radium-studio ihvertfall. En ganske sterk og klar Skuggedal, syns jeg, med god oversikt. Kanskje han vokser med oppgaven allerede. Og godt å høre det Einarsson sa (fra 16:30) om “en helt annen måte å utvikle dette videre på enn sånn som vi vanligvis gjør hvor… hvor vi går fra den ene emisjonen til den andre og… eh… gjerne litt større etterhvert”. Så mine aksjer forblir ihvertfall liggende i skuffen. Hadde jeg hatt bare litt penger til overs så skulle jeg også kjøpt litt mer.

9 Likes

Jaja da var Pcib prisa under cash behodning

1 Like