Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Trur eg og du måtte ha hørt forskjellige presentasjon!!!

2 Likes

Noen som har lest denne? https://www.dn.no/bors/dn-investor/fantasyfond/bioteknologi/ledende-biotek-investor-advarer-smasparere-etter-kollaps-vi-er-i-en-risikabel-bransje/2-1-1333021?utm_source=front&utm_campaign=lsrjgr

Kansje det,vet ikke hva du har hørt på :+1:

1 Like

Jeg syntes det var en ting som var værdt og mærke seg ved precentationen, og det var at Anders sa at men kunne bruge en alm lampe, ja så gar sollys til å lyse med (sammen med den nye topical formulering).

Hvis den topicale formulering lykkes for dem, så vil dette ha store kommerciel betydning.

Jeg tror så gar at han sa at man kunne gjøre dette hjemme.
Altså vil hjemme pleje personale kunne smøre en krem på et diabetisk fotsår, og lyse med en lampe eller en lommelykt.

Eller du kan smørre olix krem på din skallede isse og sætte deg under kjøkkenlampen, og vips så har du hår på hodet.

Det er stadig et stykke vej for snegle selskapet, men helt håbløst er det kanskje ikke.

7 Likes

Olix siste IR book kom 31.10 og det er fremdeles Intradermal Injection og IND Q4 2022 som gjelder for hår behandlingen OLX104C.

1 Like

Det jeg reagerte på, var at Anders også sa at det ikke finnes mRNA for diabetisk sårbehandling per nå. Mente han da i en streng forstand av “noe som er godkjent”. Eller betyr det at AZ/Moderna har gitt opp AZD-8601 i denne indikasjonen?

6 Likes

På rotter, har alltid hvert planen med topical application på mennesker.

Ser også Olix har generelt utdypt en del rundt levering for de forskjellige produktene, men for OLX104C har det ikke hvert mye detaljer rundt levering, kom frem bare sist uke hvilken type siRNA de bruker (CP-asiRNA).

Om det har noen betydning for oss vet jeg ikke helt hva jeg skal mene noe om.

Hvor har du det fra at det kun er Intradermal Injection pre-klinisk og noe annet i klinikk?
Uansett, IND nå i Q4. Da må alt være klart.

Trodde det var blitt diskutert nok i tråden?

Kanskje ikke den beste kilden men må fly nå så beste jeg fant i farten.:slightly_smiling_face:

Edit: RNA formuleringen har hvert klar ganske lenge nå, og de har gått fra klinikk i Q3-4 til å søke om CTA mot slutten av Q4, så virker jo som om de venter på noe, men det kan jo like gjerne være en lisens-avtale med distributør siden de ikke har gått i klinikk uten tidligere.🤷

Samme med Lakselus, er nok med dagslys som belysning!

1 Like

Slik du formulerer deg i denne tråden, får man inntrykk av at PCIB er en suksesshistorie som vi alle bør satse på…

3 Likes

Jeps. Bare å pumpe fjordene fulle av fimaporfin. Null problem!

2 Likes

Må si at etter presentasjonen i går, så har jeg veldig liten tro på at lusegreiene blir noe av - det virket ikke som de var nære en konkret løsning i det hele tatt, og de sa klart i fra om at det uansett er mer enn et år til en kommersiell avtale av noe slag. Samme med Vacc, som jo nå er redusert til en PhD. Bioprocessing tror jeg også er en lang vei å gå. Her tror jeg det koker ned til å klare å selge ‘topical formulation’ innen 12 måneder.

2 Likes

Når det er sagt burde det vere fullt mulig

Det kan være verdt et veddemål på 77 millioner ja.

1 Like

Pcib er ingen suksesshistorie,det har jeg til fulle fått erfart.
Men jeg mener at de har en teknologi som vil lykkes på en eller annen måte.
Med inngang på kr 2 så kan det bli en suksesshistorie.
Dagens prising på 70 mill er jo latterlig…
Pcib har rett og slett vært Mega uheldige !!!
Og til poligon.
Avlusing med fimaporfin, laksen får en skånsom avlusing i dagens brønnbåter pump inn i tankene vent 30min pump tilbake ( i dagslys)

2 Likes

Utviklinga i selskapet har vært en tragedie - i særdeleshet siste halvannet år. Det tror jeg svært få vil være uenig i.

Skylda legger jeg i all hovedsak på største eier og hans protesjé, styrelederen. Disse har hovedansvaret for at ikke tidligere CEO ble fyrt for mange år siden. NB! De samme har sjølsagt også ansvaret for dagens ordning.

Som flere andre har jeg nå omdefinert min investering (en seksdel av det antallet jeg en gang satt med) til en spillpott eller en pen stabel med lottokuponger.

Det har jeg gjort fordi selskapet sitter på mange potensielt verdifulle patenter og diverse spredte prekliniske og kliniske resultater og erfaringer som jeg ikke helt vil utelukke kan skape kommersielle verdier. Skjer det, er dagens børsverdi en vits.

10 Likes

Alt til side så er det trist å tenke på at lakselus er et tema for pcib.
Kanskje Pho kan kjøpe hele møkka så får askjonærene litt småpenger

Ikke mange PCIB’ere igjen av den harde kjernen.
Lenge siden Snøfflus la inn årene.
Selv kom jeg meg ut med bare 8’ i tap, så det lever jeg godt med.

Im still holding my shares for whatever reason.

If you remember correctly couple of years ago we were an oncology focused company in the three Technology areas and that was for many years to the point the company looked away from prophylactic vaccines for example … now what we see is that the company interest is diffused among areas that are really distinct … biomarine, dermatology, bio processing (+oncology for fimavacc) … it started to become confusing to me … how on earth are they going to have a grip on all these different markets with limited resources and a team that was solely focused on oncology for years … what kind of investors would be willing to pursue this adventure?

The other thing that bothered me in the presentation and I hope my understanding was correct is when anders admitted that the technology can be complex … hence limited interest … How many of us heard PW in the past saying the procedure is simple?

12 Likes