Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Om ikke AZ hadde tatt livet av RELEASE, så hadde muligens Merck gjort det i dag:

Denne ble i motsetning til TOPAZ i hvert fall startet etter RELEASE, så denne kan man ikke klandre tidligere ledelse og rådgivere for ikke å ha sett komme.

Jeg leser bare beads - som i pcibs tilfelle ble dratt ut i et vanvittig tempo og førte til følelsesmessig skade hos en hel del aksjonærer.

2 Likes

The company is applying PCI to two distinct paradigms: fimaVACC - Enhanced T-cell induction for therapeutic vaccination / fimaNAC - Nucleic acid therapeutics delivery / Clinical proof-of-concept has been achieved in the lead programme fimaVacc, which applies a unique mode of action to enhance the essential cytotoxic effect of therapeutic cancer vaccines. The fimaNAc programme utilises the triggered endosomal release to provide effective intracellular delivery of nucleic acids, such as mRNA and siRNA therapeutics, thereby addressing one of the major bottlenecks facing this emerging and promising class of therapeutics. ABOUT PCI BIOTECH — PCI Biotech

the development of delivery strategies has been a major bottleneck on the way towards using siRNAs in vivo and in particular towards their translation into the clinics. It still represents a major limitation to their therapeutic use in many pathologies. BioDrugs volume 36, pages 549–571 (2022) Therapeutic siRNA: State-of-the-Art and Future Perspectives

3 Likes

Bedre du spør moderatorene

Nå bygger ikke dagens pipe enn så lenge på tidligere studier, og dermed må de igjennom disse på nytt. Safety/tox, evt. doseeskalering, fase to og antagelig tre. Og før det må de lykkes preklinisk, de er p.t. i exploratory imo. FimaVACC fundes av en tre-årig PhD finansiert av Forskningsrådet. Det er ganske beskjedent.

FimaNac venter på feasibility eksperiment som utføres eksternt pluss noe intern forskning. Readout feasibility forventes H1 2023. Tidsestimat for egne eksperimenter er uvisst - my best guess is «imminent». :stuck_out_tongue_winking_eye:

Om resultatene fra dette arbeidet er uvanlig gode, er det mulig de kan gå relativt raskt i klinikk med en partner (som de foreløpig ikke har kommunisert at de har), og med raskt mener jeg tidligst 1-2 år fra dagens dato.

Mulig du sitter på innsikt jeg mangler, men jeg vurderer det til at det går 8-10 år før noe er på markedet - om de gjør alt riktig, ingen feil eller uforutsette forsinkelser og faktisk får markedsgodkjenning. Vi kan alle oddsene for at en kandidat går hele veien fra preklinisk til godkjenning.

Caset må re-etableres, og det er hverken raskt, enkelt eller billig.

5 Likes

Leker med tanken om å lage et ‘scoreboard’ over ‘pyramidespillet PCIB’ basert på listene her på TI og VWAP på de aktuelle dagene. Det kan etterhvert som dagene går bli morsomt tror jeg. Og teste min hypotese om at 75% av de som spiller spillet, taper penger på det.

7 Likes

Man vet at 80+ prosent av folk som trader aksjer kortsiktig taper penger, så den øvelsen kan du nok spare deg for :sweat_smile:

2 Likes

Da er det ikke mye verdi igjen av patentene hvis de skal holde på 8-10 år til før de er på markedet med noe. Selskapet er “restrukturert” lenge før den tid.

Hovedpatentet løper ut nå i sommer tror jeg. Men de har vært flinke underveis til å få nye på metoder og kombinasjoner. Det siste på dermatologien varer helt til 2042. Så her er det null stress.

2 Likes

Ja vet de har flere patenter godkjent over tid. Har de nylig patent som dekker “topical formulation” eller dekkes det av noen av de mer generelle “gamle” patentene??

Takk for utdypende svar - alltid interessant å se hva andre ser i charts.
Lærte noe her også :slight_smile:

1 Like

Jeg har ikke interesse av at du skal ha samme meninger som meg selv. Så det er helt greit at du mener det du gjør. Tiden vil vise hva som er det beste

1 Like

Tipper kursen skal til 2,5(2,3) eller 3,6(4,1) er neste target kurs(neste target ved brudd), aner ikke hvilken utifra chartet :stuck_out_tongue: Ville gitt overvekt av sannsynlighet til 2,5. Men siden kursen drives av gærninger som vil pumpe på tilfeldige tidspunkt, og de samme/andre som vil ta profitt i etterkant, så blir det litt lite verdi i å tegne streker.

Er nok mer relevant å ha kontakt med disse 5, som var de største kjøperne i den første pumpen.:
image
Insider+ abonnement gir tilgang til alle handlene over 100k + oppdaterte lister 3 børsdager etter at de er registrert.

1 Like

Tragisk at dette selskapet nå er redusert til et verktøy for kyniske spekulanter. Man legger inn noen større kjøpsordrer for å få flest mulig håpefulle til å tro at “noe er på gang her nå”. Så selger de smarte på topp, samtidig som de naive taper .

1 Like

Borsheim er kommet inn på topp 20 som nr.17 med 210723 aksjer på topp 20 listen publisert hos PCIB i går: Largest shareholders — PCI Biotech For han ser sånn sett ikke “solgt på topp” nødvendigvis ut til å stemme helt ennå ihvertfall. Mulig han forsvinner i løpet av noen dager, eller uker. Hva vet jeg. Men mer interessant syns jeg det er å se hvor konsekvent ondsinnet og destruktiv innstillingen er her. Det kan man, i motsetning til Borsheims evnt motiver og planer, allerede fastslå. Hvis dere ikke selv var “kyniske spekulanter” så ville dere vel i det minste holdt døren på gløtt for at PCIB kan ha noe positivt å bidra med. Istedet fremstår det meste her som surmaget skittkasting.

4 Likes

Borsheim allerede ute

2 Likes

Ondsinnet ville vært å lokke lettpåvirkelige til å ta et bet som man burde vite at vil ende opp i sviende tap. Advarende pekefingre er et gode. Som motvirker ekkokammer-tendenser og høyner muligheten til å ta opplyste og fornuftige valg.

2 Likes

Jeg og andre holder definitivt “døren på gløtt for at PCIB kan ha noe positivt å bidra med”. Poenget er at den armadaen med folk som har kjøpt seg inn og selger seg ut i løpet av de siste dagene, slik som nettopp Torfinn Borsheim, ikke gjør det. De vet sannsynligvis ingen verdens ting om PCIB sine planer eller muligheter. De har helt åpenbart kjøpt for å starte og/eller ri en kort spekulativ bølge, og så selge seg ut med forhåpentligvis en gevinst. Jeg skjønner virkelig ikke at du og andre gidder å diskutere mot at dette er tilfellet.

4 Likes

Det som er et veldig interessant fenomen her, er hvor mange aktive her inne som ikke lenger eier en eneste aksje i PCIB og som er 100 prosent sikker på at PCIB aldri mer vil stige på fundamentalt grunnlag.

Hva er poenget med å følge en aksje-tråd så intenst hvor dere ikke lenger eier en eneste aksje og som dere er sikker på aldri vil stige på fundamentalt grunnlag lenger og som ikke kan shortes?

Bortkastet tid spør du meg. Det er som å være intenst opptatt av eks’en. Move on!

5 Likes

Det er måten å omtale selskapet på - direkte og indirekte - jeg reagerer på. “Burde vite at vil ende opp i sviende tap” o.l. er nettopp eksempel på det siste. Det forutsetter at selskapet med 100% sikkerhet vil mislykkes med alt eller at de “naive” selv har kommet inn som kortsiktige spekulanter . Det siste har jeg uansett ingen sympati med.

2 Likes