Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Fasinerende å lese poster av nye nick’s som skal forvare sin posisjon i pump&dump’en som skal belære de gamle som har fulgt selskapet tett siden ipo og notering.

6 Likes

Fascinerende å lese poster av gamle nick’er hvor så og si alle har solgt postene sine og samtidig skal forsvare sin posisjon på sidelinjen.

2 Likes

Minst like fascinerende å se “tekniske” kjøpere av organiserte pump-dumps som er innom for trades.

5 Likes

Må minne om at selv om nick’et er nytt, så behøver ikke vedkommende bak nick’et være ny
Når en f.eks blir utestengt til 3022 så er det vanskelig å bevare kontinuiteten :wink:
Det er mange tråder på dette forumet, og det skal ikke så mye til før Felleskapet kaster seg over en :wink:

1 Like

hva er dine tidligere nicks da?

2 Likes

Reelt spørsmål:

Er det hudkrem og lakselus som er satsningen nå?
Resten er opportunistisk?

Bio prosess virker hot - kort vei til mål / validering

Det er her Morten er på ballen…

Først starter vi med:

Ugelstad kulene

Store norske leksikon

monodisperse plastkuler – Store norske leksikon

Deretter kommer vi til Morten Luhr og Dynabeads (Thermo Fisher) Thermo Fisher produserer Dynabeads basert på Prof Ugelstad teknologien.

Morten og Co søker patent på en ny type Dynabeads
Denne ble offentliggjort April 2022 med 127 clames
https://worldwide.espacenet.com/3.2/rest-services/images/documents/WO/2022081519/A1/formats/pdf/pages/?EPO-Trace-Id=763x7c-mssitu-XXX-000433

MAGNETIC PARTICLE PROCESSING SYSTEMS FOR USE WITH BIOLOGICAL CELLS AND RELATED METHODS FIELD OF THE INVENTION

The present invention relates, in part, to magnetic support (e.g., bead) processing apparatus operable with select disposable consumable kits for selectively isolating and/or activating biological cells (e.g., mammalian cells, such as T cells, B cells, and NK cells), as well as purification of other biological materials. The present invention further relates to magnetic bead processing apparatus operable with select disposable consumable kits for selectively isolating and/or activating, for example, T-cells using magnetic beads or for separating the magnetic beads from the T-cell after activation of the T-cells.

Se filmen : Two Worlds of Cell SeparationThermo Fisher

Podcast fra desember 2022

Patentering av PCI Biotechs bioprosess er på gang ‎Aksjekaffe #karriere: Episode 131: PCI Biotech on Apple Podcasts

Ellers i podcast sier Ronny at i utgangen av 2022 så er det kun 7 ansatte igjen. Morten snakker om lisensiering 34:00. Ronny løfter opp lakselus i slutten 39:30

7 Likes

Om ikke AZ hadde tatt livet av RELEASE, så hadde muligens Merck gjort det i dag:

Denne ble i motsetning til TOPAZ i hvert fall startet etter RELEASE, så denne kan man ikke klandre tidligere ledelse og rådgivere for ikke å ha sett komme.

Jeg leser bare beads - som i pcibs tilfelle ble dratt ut i et vanvittig tempo og førte til følelsesmessig skade hos en hel del aksjonærer.

2 Likes

The company is applying PCI to two distinct paradigms: fimaVACC - Enhanced T-cell induction for therapeutic vaccination / fimaNAC - Nucleic acid therapeutics delivery / Clinical proof-of-concept has been achieved in the lead programme fimaVacc, which applies a unique mode of action to enhance the essential cytotoxic effect of therapeutic cancer vaccines. The fimaNAc programme utilises the triggered endosomal release to provide effective intracellular delivery of nucleic acids, such as mRNA and siRNA therapeutics, thereby addressing one of the major bottlenecks facing this emerging and promising class of therapeutics. ABOUT PCI BIOTECH — PCI Biotech

the development of delivery strategies has been a major bottleneck on the way towards using siRNAs in vivo and in particular towards their translation into the clinics. It still represents a major limitation to their therapeutic use in many pathologies. BioDrugs volume 36, pages 549–571 (2022) Therapeutic siRNA: State-of-the-Art and Future Perspectives

3 Likes

Bedre du spør moderatorene

Nå bygger ikke dagens pipe enn så lenge på tidligere studier, og dermed må de igjennom disse på nytt. Safety/tox, evt. doseeskalering, fase to og antagelig tre. Og før det må de lykkes preklinisk, de er p.t. i exploratory imo. FimaVACC fundes av en tre-årig PhD finansiert av Forskningsrådet. Det er ganske beskjedent.

FimaNac venter på feasibility eksperiment som utføres eksternt pluss noe intern forskning. Readout feasibility forventes H1 2023. Tidsestimat for egne eksperimenter er uvisst - my best guess is «imminent». :stuck_out_tongue_winking_eye:

Om resultatene fra dette arbeidet er uvanlig gode, er det mulig de kan gå relativt raskt i klinikk med en partner (som de foreløpig ikke har kommunisert at de har), og med raskt mener jeg tidligst 1-2 år fra dagens dato.

Mulig du sitter på innsikt jeg mangler, men jeg vurderer det til at det går 8-10 år før noe er på markedet - om de gjør alt riktig, ingen feil eller uforutsette forsinkelser og faktisk får markedsgodkjenning. Vi kan alle oddsene for at en kandidat går hele veien fra preklinisk til godkjenning.

Caset må re-etableres, og det er hverken raskt, enkelt eller billig.

5 Likes

Leker med tanken om å lage et ‘scoreboard’ over ‘pyramidespillet PCIB’ basert på listene her på TI og VWAP på de aktuelle dagene. Det kan etterhvert som dagene går bli morsomt tror jeg. Og teste min hypotese om at 75% av de som spiller spillet, taper penger på det.

7 Likes

Man vet at 80+ prosent av folk som trader aksjer kortsiktig taper penger, så den øvelsen kan du nok spare deg for :sweat_smile:

2 Likes

Da er det ikke mye verdi igjen av patentene hvis de skal holde på 8-10 år til før de er på markedet med noe. Selskapet er “restrukturert” lenge før den tid.

Hovedpatentet løper ut nå i sommer tror jeg. Men de har vært flinke underveis til å få nye på metoder og kombinasjoner. Det siste på dermatologien varer helt til 2042. Så her er det null stress.

2 Likes

Ja vet de har flere patenter godkjent over tid. Har de nylig patent som dekker “topical formulation” eller dekkes det av noen av de mer generelle “gamle” patentene??

Takk for utdypende svar - alltid interessant å se hva andre ser i charts.
Lærte noe her også :slight_smile:

1 Like

Jeg har ikke interesse av at du skal ha samme meninger som meg selv. Så det er helt greit at du mener det du gjør. Tiden vil vise hva som er det beste

1 Like

Tipper kursen skal til 2,5(2,3) eller 3,6(4,1) er neste target kurs(neste target ved brudd), aner ikke hvilken utifra chartet :stuck_out_tongue: Ville gitt overvekt av sannsynlighet til 2,5. Men siden kursen drives av gærninger som vil pumpe på tilfeldige tidspunkt, og de samme/andre som vil ta profitt i etterkant, så blir det litt lite verdi i å tegne streker.

Er nok mer relevant å ha kontakt med disse 5, som var de største kjøperne i den første pumpen.:
image
Insider+ abonnement gir tilgang til alle handlene over 100k + oppdaterte lister 3 børsdager etter at de er registrert.

1 Like