Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Nei, det er en ny runde av pyramidespillet i gang igjen ser jeg. Så kanskje ikke.

Fatter ikke hvordan de som står bak dette opplegget klarer å få håpefulle til å bite på gang etter gang?

Overtroen er sterk i denne.

Skummel denne stol leken her…?

Godt å se at ingen har tro på noe som helst :slightly_smiling_face:

Jeg kan ikke forklare de siste dagers tildels store bevegelser med annet enn en pump’n’dump som har skapt litt traderinteresse og at retail hiver seg på. Noen tjener på dette, men i det lange løp er det en krevende øvelse å slå markedet ved kortsiktige handler. Det er egentlig ikke så interessant i seg selv, og man kan kanskje se det som en stol-lek som noen er inne på.

Det som derimot er interessant, er hva selskapet vil gjøre for å synliggjøre at teknologien kan finne sin plass i markedet. Jeg har fulgt selskapet som aksjonær i 7 år, men sitter nå uten aksjer. Dog, det kan endre seg. Det vesentlige å vurdere er hvorvidt man tror på en fremtidig strategi når den foreligger, også må denne få støtte av tilstrekkelig kapital til fornuftige betingelser.

Personlig synes jeg det er vanskelig å vite hvor selskapet skal, og hva det vil kreve av eierne. Det blir spennende å følge med på de neste kapitlene, og jeg håper selskapet lykkes med å re-etablere en kommersiell strategi som kan synliggjøre hvorfor det er lurt å eie aksjen.

6 Likes

1 Like

Skal ikke mene for mye om denne aksjen. Men de har i det minste vendt nesen mot hud igjen
Det er der de hører hjemme. Det andre de har prøvd blir for tidkrevende og komplisert
Men de er bare kommet til preklinisk, så alt er i det blå

Står her da ?

Kan leses uten abonnement her

6 Likes

Det står ingenting av verdi i artikkelen utover at en lavt priset aksje kan bli mer verdt om selskapet frembringer nyheter som tas godt imot i markedet. Det får vi håpe selskapet gjør, og det er først da man kan vurdere det. I skrivende stund synes ihvertfall jeg det er krevende å forstå hvor selskapet er på vei og hvordan det skal komme seg dit.

3 Likes

Hva er det selskapet i hele tatt holder på med om dagen, sånn egentlig?

Tror håpet og fokuset er rettet mot dette

1 Like

Der var du igjen ja @InVivo - med fornyet tro på de fundamentale verdiene etter noen dagers pause?

Ja, de har som sagt kommet seg tilbake på sporet. Som er hudsykdommer
At de ble mer eller mindre beordret av PHO til å ikke gå morselskapet i næringen var synd
Å rote seg bort i Hode&Hals og deretter ‘Eder&Galle’ var en generaltabbe
Tror det var en stor fordel at walday ryddet kontoret sitt. Hestdal også for den del

1 Like

Det kan bli spennende, men det er allikevel prekliniske forsøk. De mangler en artikulert strategi; hva skal de løse, hvorfor er det viktig å få løst, og hvordan kommer de seg dit?

Jeg forstår samtidig at det er kan være urimelig å forvente. Det må etableres nye satsningsområder og planer basert på prekliniske funn, og sånt tar tid. Selskapet står i en merkelig limbo ved at de er børsnotert, har endel kapital og omfattende IP relativt sett i forhold til andre prekliniske prosjekter som gjerne er unotert, og hvor mesteparten av driftskapitalen kommer fra offentlige instanser, som Forskningsrådet mm. med angel/ seed ved siden av.

Jeg sier ikke at det er lett for selskapet, men det er ikke enkelt for utenforstående å forstå hva man investerer i heller. Jeg har få gode råd å gi, men håper altså at teknologien finner sin plass og at PCIB nok engang får sin seiersgang både her og andre steder. Jeg tror dog det tar litt tid før man er der igjen.

3 Likes

Teknologien har vist at den virker, men de må naturlig nok gå veien om pre-klinisk
Til gjengjeld vil det gå mye raskere enn sist.
Og at de vil holde seg på overflaten som både er enklere og lettere siden belysning er en del av behandlingen
Har faktisk mer trua nå enn for ti år siden

1 Like

Nac nac! Who’s there? Not immunotherapy!

Var ikke det value prop, fimavacc?

Pamp it!

3 Likes

Teknologien har vist effekt, men ikke teknologisk kompabilitet og superiority i kombinasjon med SoC i diverse behandlinger - som er der pengene ligger. Det gjenstår bevise, og det er betydelig risiko forbundet med det.

Det er interessant å høre hvorfor “det” - hva enn “det” er - vil gå raskere nå enn sist? Det at de er tilbake i prekliniske forsøk tilsier at de må lykkes i alle tre kliniske fasene, om de i det hele tatt kommer dit. Og om så er det ingen åpenbare snarveier de kan ta, så utdyp gjerne hva som kan gå fortere med utgangspunktet de har nå?

1 Like

Hvis du har fulgt selskapet over tid så må du ha fått med deg at der er snarveier
Og at de har tidligere data å henvise til gjør alt en del enklere