Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Tragisk at dette selskapet nå er redusert til et verktøy for kyniske spekulanter. Man legger inn noen større kjøpsordrer for å få flest mulig håpefulle til å tro at “noe er på gang her nå”. Så selger de smarte på topp, samtidig som de naive taper .

1 Like

Borsheim er kommet inn på topp 20 som nr.17 med 210723 aksjer på topp 20 listen publisert hos PCIB i går: Largest shareholders — PCI Biotech For han ser sånn sett ikke “solgt på topp” nødvendigvis ut til å stemme helt ennå ihvertfall. Mulig han forsvinner i løpet av noen dager, eller uker. Hva vet jeg. Men mer interessant syns jeg det er å se hvor konsekvent ondsinnet og destruktiv innstillingen er her. Det kan man, i motsetning til Borsheims evnt motiver og planer, allerede fastslå. Hvis dere ikke selv var “kyniske spekulanter” så ville dere vel i det minste holdt døren på gløtt for at PCIB kan ha noe positivt å bidra med. Istedet fremstår det meste her som surmaget skittkasting.

4 Likes

Borsheim allerede ute

2 Likes

Ondsinnet ville vært å lokke lettpåvirkelige til å ta et bet som man burde vite at vil ende opp i sviende tap. Advarende pekefingre er et gode. Som motvirker ekkokammer-tendenser og høyner muligheten til å ta opplyste og fornuftige valg.

2 Likes

Jeg og andre holder definitivt “døren på gløtt for at PCIB kan ha noe positivt å bidra med”. Poenget er at den armadaen med folk som har kjøpt seg inn og selger seg ut i løpet av de siste dagene, slik som nettopp Torfinn Borsheim, ikke gjør det. De vet sannsynligvis ingen verdens ting om PCIB sine planer eller muligheter. De har helt åpenbart kjøpt for å starte og/eller ri en kort spekulativ bølge, og så selge seg ut med forhåpentligvis en gevinst. Jeg skjønner virkelig ikke at du og andre gidder å diskutere mot at dette er tilfellet.

4 Likes

Det som er et veldig interessant fenomen her, er hvor mange aktive her inne som ikke lenger eier en eneste aksje i PCIB og som er 100 prosent sikker på at PCIB aldri mer vil stige på fundamentalt grunnlag.

Hva er poenget med å følge en aksje-tråd så intenst hvor dere ikke lenger eier en eneste aksje og som dere er sikker på aldri vil stige på fundamentalt grunnlag lenger og som ikke kan shortes?

Bortkastet tid spør du meg. Det er som å være intenst opptatt av eks’en. Move on!

5 Likes

Det er måten å omtale selskapet på - direkte og indirekte - jeg reagerer på. “Burde vite at vil ende opp i sviende tap” o.l. er nettopp eksempel på det siste. Det forutsetter at selskapet med 100% sikkerhet vil mislykkes med alt eller at de “naive” selv har kommet inn som kortsiktige spekulanter . Det siste har jeg uansett ingen sympati med.

2 Likes

Enkelte av oss mener organiserte pump-dumps som tiltrekker seg nye nick som skal jage opp kurs er en uting for flertallet brukerne/aksjonærene her inne.

Jeg har vært innom tråden to ganger (ref. pilene nedenfor) siste året og eksplisitt uttalt at det kan vær en god anledning til å redusere på det som fremstår som en kortvarig pump av aksjen.

Betyr dette at ikke det kan realiseres verdier på sikt? Nei, naturligvis ikke. Men per i dag, så er dette vanskelig å se tydelig hvordan og/eller når skal se.

Jeg ønsker alle aksjonærer vel. At du er inne for kortsiktig gevinst og handel av aksjen skjønner vi alle sammen. Det er en del av nevnte stunt man har sett her. Stunts som er netto negative i min vurdering.

10 Likes

Litt underlig at du som åpent har innrømmet at du har spekulert i mulig fortjeneste under disse dager kun basert på TA, nå beklager deg over at andre ikke verdsetter det fundamentale?

4 Likes

Hahahah

Du driver med TA men det er veldig viktig for deg å poengtere at det også kan være noe fundementalt.

Det er viktig for deg at noen andre har troa på det.

Det er så transparent opplegg :crazy_face:

Men du trenger ikke ta deg nær av det, jeg håper du blir noen kroner rikere og de som ikke skjønner opplegget blir noen erfaringer rikere :slight_smile:

11 Likes

13 Likes

Bortsett fra Covid- vaksinen. :upside_down_face:

2 Likes

Hvis dere har hørt på q presentasjonene,
Så vil eks diabetes sår ha en mye kortere vei.
Salve med belysning utvortes :+1:

4 Likes

“Lakselus regnes for å være den største utfordringen oppdrettsnæringa i Norge står overfor. Matforskningsinstituttet Nofima har tidligere anslått lusekostnader på nær 5 milliarder i året for næringen.”

Det kan få en signifikant effekt hvis Pcib sammen med havforsknings instituttet finner noe som har en virkning.

4 Likes

Sjekk ut Skjerneset på Deal flow, deler av løsninger ligger her.
Har allerede signert for min del.

De har vel meldt at de har funnet et produkt som fungerer sammen med Pcib :+1:

Ingen ønsker å være assisoert lenger med PCIB , og det med god grunn.
De kan vise til - ingenting, absolutt nada. Hovedaksjonær er (var?) en god venn av styreleder og begge har vist seg fullstendig apatiske og overlater nå styringen til tidligere regnskapsfører.
Alle bare sitter der og hever lønn/godtgjørelse helt til kassen er tom. Regner med oppbud senest 2024. Siste krampetrekningen var en patetisk pump & dump for å komme ut av selskapet.
De fleste er innforstått med risiko i BIOsektor, men dette selskapet tar virkelig kaken og viser tydelig at de ikke hører hjem på Oslobørs.

1 Like

De har fundet 3 stoffer som kan drebe lakselus på fisk. Det ene af disse påvirker ikke fisken negativ på nogen måde.

Nu er de igang med at undersøge om dette stof påvirker øvrige havmiljø negativt.

Vi får se, det vil under alle omstendigheder kun blive et supplement til øvrig forebyggelse.

2 Likes

Er 100% sikker på at Kristian Berg ikke sitter å tvinner tommeltotter…
Pcib må definitivt ikke fraskriver…
Hva med Lumi Blast?

Har du også gitt opp, siden du fremhever at Berg bruker tiden sin på et prosjekt PCIB ikke har eierskap til?

Men til deg @Integer å implisere at eksisterende aksjonærer orkestrerte P&D-en for å komme seg ut: Det er både usaklig og ufint.

1 Like