Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Jeg ser poenget ditt ift at det en stund fremover vil være knappe ressurser på noen sykehus, men er særdeles usikker på om dette vil stemme på alle sykeus som rekrutterer og i mange tilfeller er vel gjerne de økonomiske incentivene for å få pasientene inn i studier (også release) ganske ålreite? Det er ihv min oppfatning.
Og konkurranse fra andre studier (også andre indikasjoner) fordrer uansett at det er mange studier på akkurat denne siten - vet vi noe om det? - (det er sikkert en sak som burde gå an å sjekke ut dersom man er så bombastisk sikker på dette.)
Og igjen: Er disse mekanismene noe du vet vil skje, som har skjedd historisk og kan komme med eksempler på at stemmer - eller er dette bare noe du tror/spekuslasjoner…? (gjerne påvirket av et svartsyn på pcib og deres kursutvikling akkurat nå)

Jeg ser at det er ting ved pcib som gir grunn til å være forsiktig og ikke gå “all in”, men at alt er helt bånn i bøtta og selv ikke en bedring på covid-fronten skal kunne ha en positiv virkning – den argumentasjonen har jeg vanskelig for å ta for god fisk.

Vi kan jo se over til et eksempel ved Nanov - der fikk de 1 innrullert på den verste tiden i 2020 når covid slo inn for fullt, mens et år senere når ting åpnet litt opp og det lettet litt ift covid-trykket så dro de inn 14 pas i et kvartal - ingen grunn til å tro at de samme mekanismene og utfordringene hva gjelder konkurrerende studier/kapasitet på sykehus ikke også gjelder dem.

Jeg tror ganske bestemt at Covid-trykket bestemmer mye mer enn noe annet og at den evnt “konkurransen” fra andre studier og evnt kapasitetsproblemer er faktorer som på langt nær er like (om noe) reelle faktorer.

Når det gjelder det at man kanskje burde ha hentet penger når man kunne da kursen var høyere, så er dette en helt annen diskusjon. Det er en sak jeg har delvis har støttet savepig på når han brakte det opp – samtidig var jo uttalelsen fra CFO at de håpte de ikke trengte hente penger igjen noensinne etter forrige emi, så det er også en faktor.
Uansett er det litt rart hvor etterpåkloke mange plutselig er når man husker stemningen på pcib-trådene da dette alternativet ble brakt på bordet for 1 og 2 år siden.

15 Likes

@TyrionIV
Hvis du sigter til at jeg skulle drive med etterpåklokskap, så kan jeg orientere dig om at dette punkt er noget jeg personlig har tatt op med styret lenge før det ble skrevet noget om dette på forumet.
Så kan du jo benytte aftenen på at finde ud af hvornår disse argumenter første gang dukket op på dette forum.

3 Likes

Jeg har ikke svartsyn, jeg ser ting ganske klart. Store legemiddelselskaper kommer til å gjøre alt i sin makt for å pushe egne kliniske studier på sykehus som kjører hundrevis, i noen tilfeller over tusen kliniske studier, og det er en reell mulighet for at det går på bekostning av de med mindre ressurser. Sjekk ut antallet studier på Baylor f.eks. I rest my case…
Jeg er ikke bombastisk rundt dette, jeg skriver at det er en komponent man skal ha med i bakhodet vedr. nevnte «ketchup-effekt». Jeg har selvfølgelig ikke sammenligning fra sist gang vi hadde en global pandemi som stengte ned store deler av verden i to år.

Sykehusets økonomiske insentiv er ganske uvesentlig fordi avtaleverket (og økonomiske forhold)allerede er håndtert da siten ble aktivert. Nå er det ansvarlig utprøver som leder en gruppe mennesker og studiers oppgave å prioritere tiden mest mulig hensiktsmessig. Her er relasjon til sponsor, mulighet for publikasjon, tilgang til fremtidige studier mm. viktig. Man kan lett se for seg at disse lar seg påvirke av CRA de jobber mye med, og deres arbeidsgivere… Jeg prøver å navigere i ukjent informasjon, og vær gjerne uenig. Men jeg tror ikke pasientene umiddelbart kommer servert på et sølvfat bare fordi pandemien har endret seg.
Dette er fremdeles en krevende populasjon, og pandemien er fremdeles der ute en god stund til. Pasientene er desverre ikke nødvendigvis trippel-vaksinert…

3 Likes

Veldig mye bra vurderinger om Pci Biotech og rikets tilstand. Takk for det!

Der som forundrer meg derimot er hvor liten sannsynlighet der tillegges at PCI Biotech skal kunne lande deal. Markedet synes å ha null tiltro hvis en skimter mot mcap?

Men at også så mange skribenter tror lite på deals synes jeg er overraskende.

Jeg håper og tror fortsatt på deal før behov innhenting er her.
Er sannsynligheten for at en deal her kan inntreffe virkelig 0%?

  • Asia partner RELEASE
  • Olix Pharmaceuticals
  • Vacc deal
  • Nac deal
4 Likes

Deals er nesten umulig å forskuttere og vurdere sannsynligheten av for utenforstående.

5 Likes

Jeg synes du skriver ganske bombastisk og skråsikkert rundt dette - og kan ikke se at du sannsynligjør på noen måte at ikke en lettelse i pandemiens påvirkning på verden også vil påvirke rekruttering til det positive, slik jeg viste at den gjorde for Nanovs del fra 2020 og nedstengt samfunn til 2021 og delvis åpnet opp.
Jeg mener det er mer som taler for at pandemien og dens direkte påvirkning er det som korrelerer med rekrutteringen og at de andre indirekte spekulative “langtidsfaktorene” du mener å vite om at eksisterer ikke på langt nær vil påvirke i samme grad, om noe i det hele tatt.

Så får vi bare være enige om å være uenige.

Nei, jeg mente forumet generellt og ingen spesielt.
Med det sagt – hvorfor kan du ikke bare fortelle og vise når de første argumenter rundt dette dukket opp på forumet – jeg husker kun Savepig som en stor forkjemper for emisjon både vinteren 19/20 og sommer 20 da kursen lå i 60-80-området.

11 Likes

Endelig en diskusjon med litt substans. Mange gode argumenter både for og imot.

I korte trekke syntes jeg at Pci biotec har vært Max uheldige, og er mer en noen andre hårdt ramt av pandemien.

Når det er sakt forstår jeg ikke at myndighetene tillater systemet børsen har i dag. Shorting og handler sig imellom, på og utenfor børs. Det er de sammme 5-10 aktører som kjøper og selger fra dag til dag til stadig lavere kurs. Gevinsten kan umulig være nevneverdig. Så kan man kun spekulere hvorfor. Jeg har mine teorier.

Hvor mange liv går ikke tapt på grunn av kyniske aktører, som utnyttet “uendelige” midler, inside informasjon og tragiske hendelser. Ja for ikke at snakke om de massive ekstra utgifter de påfører samfunnet på kort og lang sikt.
Og ikke minst sorgen og frustrasjoner til de syke og deres pårørende.

Trist verden vi lever i, men pci kommer i mål, og mer til. Jeg er aksjonær den dag det skjer!

11 Likes

Selv om kursen er gruset å fortvilelsen stor spredt blant investorer å markedet har liten eller ingen tiltro til PCIB i nuet burde det komme tydeligere frem for investorer på gjerdet at selve grunnlaget for å investere i bolaget er at de er i en pivotal fase 2 som KAN gi markedsadgang takket være resultatene i fase 1(+extension) målt mot dagen SOc. Forsinkelse pga covid ja å at det kan dra seg mot 2024 er ikke utenkelig, men chem(ultraorphan indikasjon) har bare litt over halve løpet ish igjen å det skal vel godt la seg gjøre å forsvare at det ikke blir medisin ved interim å effektmål. Så når dagen kommer ved fremlegg av resultater å eventuell innfrielse av målsetting sitter nok PCIB like spent som oss på å vite om de kan gå fra klinisk fase firma til et kommersielt produkt. FDA & EMA gå grønt lys pga fantastiske resultater (f1+f1 extension) så mulighetene for en AA er absolutt tilstede ved ca 2/3 inn i studien noe som slettes ikke er dagligdags med så få pasienter til grunne. Så hent nå for guds skyld frem fullmakten på 10% selv med lav imo å bli ferdig med det.

5 Likes

Om du leser innlegget en gang til (kopiert inn under) hvor jeg tok opp dette, så ser du at jeg løfter frem problematikken som et element man bør være klar over - det var ikke ment som mer enn det. Du jazzer deg litt opp her, og det tror jeg ikke er nødvendig.

Det er flere faktorer som påvirker rekruttering, og Covid har helt åpenbart vært det som traff selskapet hardest. Når alle utfordringer som er Covid-relatert forsvinner, så vil rekrutteringen ta seg opp - det er ingen som debatterer det. Men om vi som investorer tror at alt løser seg om e.g. USA eller Tyskland avblåser pandemien, så tror jeg vi potensielt lurer oss selv. Det vil være andre utfordringer, uforutsette eller mindre åpenbare, som kan motvirke en ketchup-effekt for mindre pharma-selskaper. Operasjonell kapasitet og prioritering internt på sites kan være en slik faktor.

En annen faktor er at disse pasientene kun kan ha mottatt to runder med Gem+Cis, og har svært begrenset tidshorisont med god nok allmenntilstand til å delta. I hvilken grad er det da mulig å bygge opp en inkluderbar pasientpool som sitter klare til å skape denne ketchup-effekten? Det er ikke lett, cellegiften kommer raskt etter diagnosen…
Dette er et forsøk på å se etter logikk i en uoversiktlig situasjon, så får hver og en av dere velge om det er av verdi eller bør forkastes.

2 Likes

PCI Biotech sin samarbeidspartner Olix Pharmaceuticals har nu etablert nettverk og finansielle muskler både i Kina og indirekte eller direkte til Saudi-Arabia. Kapitalsterkt nettverk.
Ser en i disse land er ofte privat eierskap (såkalt?)mer eller mindre knyttet til statlige fond og myndigheter.

Tror det finnes flere artikler om disse land sitt ønske om å satse stort på biotek og helsesektoren.

Hvem vil satse kapital på novel teknologi, bred teknologiplattform, IPR, og gode resultater preklinisk og klinisk?

Jeg tror PCI Biotech har prikket inn interesse for teknologien i Asia. Her finnes flere artikler og forskning omkring lysteknologi og helt åpenbart interesse ved de to Sør Koreanske biotekselskap samarbeid som er etablert. Olix har signalisert i svært positive vendinger om tiltro ved børsmelding om sitt samarbeid. Sågar har CEO i PCIB siden DNB health care event i 2020 at der er interesse for Asia partner RELEASE. IDMC gjorde sin beslutning og anbefaling dobbel behandling i RELEASE studien rett før jul 2021. Også her en åpenbar imo link til mulig avtale. Det kan være en vikitg avklaring for en mulig partner? En registreringsstudie i 1 linjebehandling med mulighet for AA ved interim results innen onkologi er verdifullt i biotekverdenen. Er det virkelig mange slike?? Hva er typisk prising. Hva prises mRNA og leveringsteknologi til? Enormt sprik og utfallsrom er vel stort?

Lillelien sangtalen bør optimistisk PCIBere ved en mulig suksess kunne synge. Og forskuttere noe som helst er for tidlig og umulig å spå noe sikkert om både for de negative og de positive.

Skråsikkerhet har aldri vært suksess i noen bransje, ei heller i biotek?

"PCI Biotech platform technology are the best in the world! We are the best in the world! We have beaten negativity and baissers!! It is completely unbelievable! We have beaten X ! X , birthplace of baissers og besservissere. And given stakeholders and patients better life and SoC :pray::pray::pray:

Lykke til PCI Biotech nu klinker dere i havn :crossed_fingers::pray:

19 Likes

Minner også om at PCIB har samarbeidet med eTheRNA i over 5 år. Et samarbeid vi vet svært lite rundt.

Siden 1. desember 2020 har eTheRNA hatt samarbeid med China Grand Pharma innen mRNA:

Det sitter også reprentant i styret til eTheRNA fra China Grand Pharma, som har uttalt målsetning at de skal bli ledende innen mRNA teknologi.

Selvsagt bare et langskudd, sammen med alt annet. Men har eTheRNA fattet interesse for PCI-teknologien, vet China Grand Pharma om det.

20 Likes

Fantasisk hyggelig nyheter fra Sør Afrika, bra for landet, menneskene og svært positivt for helse. Videre er det lov å håpe at dette skaper grobunn for effektive studier i framtiden:

En av legene sier

At bølgen skulle ende så vel, hadde heller ikke den livsglade overlegen turt å tenke:

– Jeg er fullstendig lettet.

Og litt lenger fram i tid, nyttig teknologi for å holde folk friske med en vaksine. Kan der være lov å føle seg OPTIMISTISK igjen :pray:

@Investor6 jeg har 50+ år i markedet. Må tøyse litt. Men uting med slike garantier om at kurs skal opp eller ned. Helt umulig å spå. Garantier eller skråsikkerhet bør unngås når utfallsrom er så stort som i biotek! Du bør holde deg for god til slik. Synse og spekulere er selvsagt ok. Men inflasjon og rente kan ha betydning for vekstselskapers prising. Like viktig er kommersielle avtaler og results, IPR, samarbeid mm for verdivurdering i biotek. Jeg tipper du kan det grunnleggende i biotek verdier! Kommer eksempelvis RELEASE til markedet kan en spekulere i beløp 20-30+ milliarder i verdier (off label use mot tilstøtende indikasjoner kanskje enda mer, blir det blockbuster produkt osv). Please dette blir KUN spam.

7 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Det å blande inn inflasjon og rente inn i en aksje som PCIB skjønner jeg meg ikke på.
Dette er ikke et finansprodukt

5 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like
4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Renter og inflasjon påvirker avkastningskravet som brukes til å beregne nåverdi på fremtidige inntekter. Ikke et produkt, men et finansielt instrument går aksjer under.

5 Likes

Stemmer @holmes Og resten av skråsikkerheten hører inn under vås? Slik skråsikkerhet og garantier hører vel ikke hjemme her? Det er lov å spekulere selvsagt og synse, men dette utgir seg for den ene og alene sannhet…og som alle har erfart regner jeg med, slik er ikke verden…

2 Likes

Ja ingen vet sikkert hva fremtiden bringer

1 Like