Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Nettopp, det bør gis en adekvat forklaring på det i morgen.

Er ikke forklaringen god kan det være verdt å be om granskning. Koster litt for selskapet, men da må i det minste styre svare for hvilket grunnlag beslutningen er truffet på.

3 Likes

Dett var dett sa Fleksnes. Tragisk komisk ? Hva blir kursen i morgen ? 2-3 ? Fikk vi nå klarhet i hvorfor det ikke kom emi?

2 Likes

Er det et reelt alternativ å endre studieprotokollen for å legge til en PD1 hemmer i en situasjon som dette?
I praksis blir det kanskje som en ny studie uansett med behov for nye godkjenninger fra etiske kommisjoner, sykehus og myndigheter. I så fall er det kanskje lite tid og penger å spare på noe slikt.

At SoC blir endret underveis i en studie er tough luck mer enn vanstyre. Så kan det ha vært litt av det siste også…

3 Likes

Det som er forjævlig for aksjonærer og pasienter er at fimaChem+CPI sikkert kunne blitt en knusecombo.

Rart de ikke slengte på CPI fra start

7 Likes

Ok, så da betyr det at man fram til oktober ikke vurderte at det fantes reelle konkurrenter?
Takk for presisering. Syns likevel det er påfallende. Men kan jo være et sjakktrekk for selskapet, spennende å høre i morgen.

2 Likes
Har du fortsatt full tillit til Per og hans crew?
  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Jeg forventer at beslutningen som er tatt blir velbegrunnet. For meg er dette helt utrolig. Å selge er helt uaktuelt, jeg tror at ved enhver nedtur kommer en opptur. Men vi får se. Kritisk til nåværende CEO, styret bør vel ha noen innvendinger? Eller er det vi som aksjonærer som nå må si at “nok er nok”?

6 Likes

Ser jeg på 3Q21-rapporten så står det følgende om rekruttering:

“The positive recruitment trend seen in Q1 did not continue in Q2 and Q3, with only eight patients enrolled during these two quarters. Three patients were included in October, giving a total of 30 patients recruited into RELEASE”

Mens det i dagens pressemelding står følgende:

"The RELEASE trial enrolled a total of 41 patients, of which around 30% will continue to receive the study treatments for a duration of up to six months. "

For meg ser det ut til at rekrutteringen plutselig har skutt fart, eller er det noe jeg ikke forstår her??

Og så kommer det key opion leaders på banen og sier at dette må avbrytes.

Kjenner at jeg blir litt konspiratorisk her nå. Skulle gjerne likt å sett data for de 65 ECC pasientene fra TOPAZ-studien, og disclosures fra disse Key Opinion leaders som PCIB har snakket med.

33 Likes

Wtf. Svært skuffende. Synes selskapet har informert altfor dårlig mtp konkurrenter. Denne kommer til å blø fremover. Aldri mer biotek på meg. Tar selvfølgelig fult ansvar selv for egne beslutninger. Men føler meg noe ført bak lyset av ledelsen her. Kraftig lærepenge for min del dette

10 Likes

Stor oppside men krever tålmodighet. Stol på ledelsen, de er med oss, ingen av ledelsen har solgt enda.

Ja, slutten av Oktober 21 → 30 pax. Nå 41. Rekrutering har skutt veldig fart siste 3 mnd. Midt i Omikron bølgen.

5 Likes

@Snoeffelen release is done it’s over, already communicated to the market … I believe the decision is also based on key opinion leaders advice … I do t think there is much to challenge … it s sad … it’s biotech … just imagine release was on track and about to finish … it would have been harder

2 Likes

Kanskje det blir mer fart på Vacc og NAc?
Nå har de hvertfall nok penger :grin:
PCI Biotech will in due course communicate more information on the next steps for the promising fima Vacc and fima NAc assets. The fima Vacc technology with a peptide-based vaccine is planned to enter a Phase II proof-of-concept development stage in cancer patients, following the encouraging immune response results in Phase I. Detailed plans for the further development of the fima NA c asset have been prepared, supported by strong preclinical results in the emerging field of nucleic acid therapeutics.

7 Likes

Ville det ikke vært bedre å utsette RELEASE til finansiering er ordnet eventuelt? Ville det ikke være smart å fokusere på Vacc og Nac hvis det er der det er størst sjanse for finansiering fremover? Altså, resultatene hittil har jo vært gode?!

Jeg forstår ikke hvorfor PCIB ikke utfordrer en potensiell konkurrent, men legger vekk et prosjekt som kan redde liv. Være pasientens beste mulighet. Jeg har sett tallene fra TOPAZ og syntes på ingen måte det er så avskrekkende.

Jeg er rett og slett målløs…

11 Likes

This is interesting … detailed plan for NAC !

8 Likes

giving a total of 30 patients recruited into RELEASE”

Mens det i dagens pressemelding står følgende:

"The RELEASE trial enrolled a total of 41 patients,

Nettopp! Det er 11 pasienter i forskjell fra forrige update å så skal det avbrytes? Skjønner ingenting!

9 Likes

I believe the company will now bring us the rabbits out of the hat … desperate times desperate measures … maybe something came up that is more valuable than release … 14:00 tomorrow may surprise us … this release decision was taken so quick that makes me wonder a bit … it’s like it was a burden to the company!

20 Likes

Problemet vil være retension i kontrollarmen. Hvem vil godta og havne der når det finnes en soc som gir bedre sjans for overlevelse. Hvis det var vanskelig før vil det bli umulig nå.

11 Likes

Ja, det er jo det som det står i meldingen, så det må jo bety at vi kan bli presentert for dataene som så langt er oppnådd.

Skjønner heller ikke helt hvorfor dette kun er en sak mellom PCIB og key opinion leaders, og at man ikke rådfører seg med FDA og IMDC.

14 Likes