Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Er ikke problemet her at selv om PCIB har noe bedre data, så er det en konkurrent på banen og mindre potensiell inntekt?

Om gemcitabin og cisplatin (altså dagens standardbehandling for extrahepatisk gallegangskreft) kombineres med en sjekkpunkthemmer eller ikke, er det uansett bare en systemisk behandling.

Når man derimot kombinerer standardbehandlingen med Amphinex og rødt laserlys, oppnår man I tillegg en målretta, lokal effekt på tumorer i gallegangen.

Det er den store og vesentlige forskjellen. For som flere allerede har pekt på; dermed holdes gallegangen åpen. At den tettes til av voksende tumorer er det pasientene dør av.

Så er det jo sånn at sjekkpunkthemmere er “hot” og utprøves i et stort antall ulike krefttyper og ditto produktkandidater. I mange tilfeller vil nok slike kunne booste effekten av andre legemidler med stor suksess.

For nedkjemping av voksende tumorer i gallegangen kan jeg imidlertid vanskelig se at kombinasjonen gemcis og en sjekkpunkthemmer skulle kunne gjøre dramatisk forskjell. Det har derimot fase 1 i RELEASE solid demonstrert at PCI- teknologien gjør.

41 Likes

Enig i det du skriver. Men med et produkt ute på markedet fra en gigant som AZ, kan ikke det føre til en mindre markedsandel og derav potensiell mindre inntekt…? Selv med svakere OS enn RELEASE. AZ har vel ca 2 år forsprang her. Men noen som vet hvorfor ikke dette studiet overhodet ikke er nevnt fra PCIB sin side? Det er tidligere blitt sagt at kun NuCana er en potensiell konkurrent.

@Bonusfrelst

Om en ser det hele i et globalt perspektiv, er nok de største “konkurrentene”: 1. Ingen behandling. 2. Dagens standardbehandling og 3. Ulike forbedra (men fortsatt systemiske) løsninger basert på dagens standardbehandling.

For eksempel består NuCana sin behandlingsløsning i at man har bytta ut gemcitabin med acelarin (i virkeligheten en raffinering av gemcitabin).

Store økonomiske ulikheter fra land til land - ikke minst med hensyn til standard i det offentlige helsetilbudet - vil nok være det avgjørende for hvilke markedsandeler PCIBs behandlingsløsning kan oppnå.

6 Likes

Så du tenker at AZ er i kategori 3?

Man kan jo ikke se en samarbeidspartner(!) som en konkurrent? :thinking:

EDIT:

Oppstarten av studien TOPAZ-1 var 16/04-19.

PCIB hadde pågående forhandlinger etter denne datoen med AZ, så de må ha visst om denne studien. Så hvorfor den ikke er nevnt av PCIB som en konkurrent, kan være 2 årsaker i mine øyne:

  1. PCIB visste at TOPAZ-1 ikke ville være bedre enn PCIB sin behandling og var dermed ingen konkurrent. (lite trolig)

  2. PCIB og AZ ville vente med at TOPAZ-1 studien ble ferdig før de inngikk et muligens samarbeid og ble dermed ikke nevnt som en konkurrent :slightly_smiling_face:

1 Like

Ja, i den betydningen at den svært sannsynlig vil være mer effektiv enn dagens standardløsning. Det samme vil trolig NuCana sin behandlingsløsning være - og dessuten andre løsninger som måtte være på veg.

Med andre ord og banalt, vil sjølsagt ingen som måtte komme ut dårligere enn dagens standardbehandling noen gang nå markedet.

For egen del vil ingen frykt for konkurranse melde seg før PCIB blir pusta i nakken av et produkt som er målretta mot tumorer I gallegangen.

16 Likes

Good times i aksjen i dag. Pauset to gonger på samme dag utan nytt fra selskapet.

Algoritmetraderene koser seg i alle fall.

image

Slet fryktelig da jeg besluttet å ta et skrekk tap i denne lavt 20 tall, men jaggu holdt det stikk at det var det klokeste valget likevel.
Fryktelig utvikling i denne aksjen.
Er jo pinadø 50-60% opp nå for å nå 23 kroner.

5 Likes

1 Like

Så lenge PCIB ikke har noen konkurrenter som er i nærheten av resultatene de har selv, så tar jeg det også helt med ro, og benytter anledningen til å kjøpe mer. Visst har jeg tap så det monner pr idag, men samtidig er det godt å kunne fylle på langt nede på 15-tallet. Jeg skal være klar når oppturen kommer! Og ja, det kan fortsatt være en god stund til. Eller det kan skje i morgen. :slight_smile:

Det fundamentale taler PCIBs sak, og i lengden tror jeg det er såpass overbevisende at det er uunngåelig med avtaler og/eller oppkjøp. Men det er nå bare min overbevisning.

7 Likes

Synes dette er en voldsom overraksjon. Virker som biotesektoren generelt er blitt vedlig edgy etter det som skjedde med Oncopeptides,

  • Den studien fra AZ har vært kjent så ikke noe som dukker opp sånn plutselig her. Er nok større trussel mot Nucana enn PCIB

  • Vil uansett være rom for en spesialisert behandling som retter seg mot en del av populasjonen(extrahepatisk) siden den etter alle solemerker gir en dramatisk forlengelse av overlevelse. Vi har ikke sett overlevelsestall fra AZ-studien, men at de skulle klarer å konkurrere med fimaChem tviler jeg sterkt på.

37 Likes

Bare 100% opp nå så lukter vi på tegningskursen på 30kr

1 Like

Without going into details here, the Board decided on a number of steps aimed at improving our communication. These will be gradually implemented and noticed over the coming months.

Thank you for your input. You have been heard!

With best wishes,
HP»

Vi kan vel konkludere med at de er statistisk signifikant bedre enn ABC-02 sin sekkestudie?

Ja, men med 600 eller så deltakere i studien skal ikke det så veldig mye til. 2-3 mnd kan være nok da.

3 Likes

Har ingen kompetanse til å vurdere det faglige men burde ikke PCIB komme med en kommentar når aksjen er pauset 2 ganger ( om dette stemmer)? Bedre kommunikasjon som lovet passer vel neppe bedre enn akk nå? Har vi en reell konkurrent så er han jo der og da kan ikke ledelsen være struts og ikke kommentere. Blir litt skuffet om dem ikke kommer på banen for ting tyder på at mange blir usikker og det er da ikke nødvendig om det som skrives her ikke stemmer.

3 Likes

I utgangspunktet med dagens markedsverdi trodde jeg uansett ikke noen trodde på suksess for RELEASE. Det var uansett svært lav verdivurdering av RELEASE også før i dag :joy:? Ganske bitte bitte liten tro på framtiden nu. Synes særdeles snodig med resultater og de tre ben preklinisk og klinisk. Hvor er klokskap blitt av?

3 Likes

Bøhn skrev at den nye måten å kommunisere på skulle merkes gradvis gjennom de kommende månedene. Nå er det ihvertfall gått fire uker. Strengt tatt så kan man vel strekke dette til at noe da ihvertfall burde begynne å “merkes gradvis” i løpet av et par måneder ? Dvs, om det ikke var for at vi da allerede har nådd frem til Q3. Og da kan man knapt med rette snakke om noen “ny” kommunikasjon. Tvert imot så lar det seg ikke på noen måte skille fra den gamle. Så kan man alltids si at det jo må være noe å melde for at det skal “merkes gradvis”. Men strengt tatt så har da Bøhn tatt munnen for full. Eller kanskje det er etter Q3 at det skal begynne å “merkes gradvis”…

2 Likes

Tiden er inne for å dra inn noe av tapet så fikk kjøpt igjen idag. :grinning:

8 Likes