Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Om de skal klare seg uten emisjon eller ikke vet jeg ikke, til og med usikker på om ledelsen har det klart for seg for øyeblikket.

Jeg greier stort sett å overse å/og feil og litt tilfeldig tegnsetting her på forumet, feilstaving gjør jeg nok selv også, men ble oppriktig nysgjerrig på bruk av emojier nå, og du er ikke den eneste som bruker de slik på denne tråden, så:

Synest du oppriktig att det passet godt med det smilefjeset etter den posten eller slenger du det på for å provosere?

Om det er det første beklager jeg, og oppfordrer deg til å ikke bruke emojier når du kommuniserer med mennesker som ikke kjenner deg godt, om det er det andre så, jaja, lykke til til deg og.

Edit: Beklager off-topic. :slightly_smiling_face:

1 Like

En god og interessant drøfting av “rikets tilstand” i PCIB. I hovedtrekk følger jeg dine vurderinger.

Samtidig mener jeg at det avgjørende bak styrets beslutning ligger i at man ikke tør å satse på at EMA og FDA vil skille mellom iCC, eCCA og galleblærekreft. For hadde man vært sikker på at de regulatoriske myndighetene vil behandle de tre indikasjonene i AstraZenecas sekkestudie hver for seg, tror jeg de mest kyndige som har uttalt seg her på forumet, ville fått rett.

Sagt på min måte; altfor mange pasienter med inoperabel eCCA vil vært døde før AstraZenecas CPI får demonstrert sitt fortrinn.

Med en så svak finansiell stilling som selskapet lenge har stått i (takket være at styret ikke henta penger da de burde), turde man rett og slett ikke lenger gamble.

Når det gjelder fimaVACC er jeg bombesikker på at vi under Q4 ikke får lagt fram noen komplett plan for det videre løpet. Derimot har jeg god tro på at vi de nærmeste ukene / månedene etter denne, vil få en børsmelding om oppstart av en fase 2-studie med valgt indikasjon, “innlånt” CPI og tidshorisont.

Etter den 17. februar tror jeg flere vil dele denne forventningen.

PS
"
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam"

… eller omskrevet: For øvrig bør det skje radikale endringer i styret. Så får det nye styret gjøre det som trengs.

7 Likes

Jeg tar det for gitt at han har litt mer innsikt enn markedet, han har vel ganske sterke relasjoner til styreleder.

Når det er sagt mener jeg ikke at de 150K er kjøpt pga innside informasjon, eller at han vet noe spennende kursdrivende er på gang. De er nok kjøpt av helt andre grunner.

I en vanskelig tid for både bolag/aksjekurs har det gjennom helgen vært postet mange bra innlegg med gode refleksjoner her på TI for både plusser/minuser rundt veien videre for PCIB. Det gjør det litt lettere å se fremover med selskapet da en fremdeles har en god del papirer her :clap: :+1:

5 Likes

Ser her inne at mye handler om hva Must foretar seg og at han alltid vet hva han gjør. At han er en dyktig investor er det liten tvil om.

Men hvor mye kunnskap har han om biotek? Hva er trackrekorden hans der?

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Har ingen problemer med å forstå at folk er oppgitt og frustrert.

Men slutt å bruk sure emojis mot folk istedet for å argumentere, og slutt å diskuter om at folk bruker sure emojis.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Jeg ser i ordreboken nå at det er fullt av både kjøps- og salgsordrer på 5000 aksjer. Er det en market maker som har begynt å stille kurser i PCIB? Kan ikke huske at det har vært slik tidligere.

2 Likes

Hahahaha kursen bare går opp og opp. Jeg trnkte å kjøpe på bunn på 4kr, men tenkte at her kommer det en kriseemisjon. Nå har kursen gått opp 50% siden den gang. Samme med pgs, Jesus Christ as

Hvorfor skulle den stige? Det er åpenbart at teknologien stoppet å fungere i det øyeblikket Release ble avsluttet.

Mangel på selgere kan være nok til at spekulanter driver kursen i et selskap opp. Trenger ikke være noe fundamentalt. Snitt-kursen hos PCIB aksjonærene ligger langt over dagens kurs, og de som ikke har solgt allerede vil nok heller ikke selge på en stund. Da blir det et kjøpspress av kortsiktige og tradere som vil stable seg oppå hverandre til det ramler sammen ved emisjonen som kommer. Kanskje før.

1 Like

At det finnes kjøpere her nede er ikke noe sensasjon på noe vis. Kursen er bomba sønder å sammen og det er ikke tatt noe høyde for at vi kan lykkes med dem 2 plattformene som ikke har slått an i markedet pr.nu men som også kan komme som lyn i fra klar himmel. Vi kan ikke bare sette ett strek over 20-30 års arbeid en masse patenter - leveringsteknologi som funker osv osv. Aksjen kan ( sier kan for sikkerhets skyld) være dritt-billig på dagens nivå. Verdien med dagens kurs er lommerusk for et BP selskap som vil sikre seg det vi sitter på av patenter og rettigheter. På kurs14 er vi priset til ca 500 mill ( også det lommerusk )

2 Likes

ja, den kan være billig.

Salget på 5+ var nå i alle fall billig, men eg har alt for lite info til eg vil ha dei tilbake over 5 …

1 Like

Mcap er vel nu ca 250 mill ish på 6kr.

Og det er jo langt fra jubel.

Men det er kanskje ikke så mye mer å gå på ved fadese RELEASE etter fadese head and neck.

Results er ikke fadese, men svært bra. Gjennomføringsevnen har dog vist seg fraværende per nu. For pasienter er dette trist. Det er god teknologi, men jeg klarer ikke snakke om pølsebod prising nu med RELEASE ute av bildet. Kan sikkert være Nac og Vacc blir suksess. Med Vacc kan det bli samarbeid og kostnadseffektiv studie? Blir viktig å se hvor langt tidsløp det kan bli her før et produkt.

Nac er kanskje det nærmeste i tid med mulig produkt? Olix og hårløsning?

6 Likes

Kursen er enkel å beregne. Det finnes 37 326 390 aksjer dvs 37,3 mill pr kr. Kurs 6,0 blir verdi ca 223 mill.

1 Like

De burde flyttet Fimavac/nac over i nytt selskap på growth og latt PCIB være et skall for reverse takeover inkludert fremførbare underskudd som de kunne solgt.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

I agree with you, with the setbacks they had rebranding can freshen up things a bit. however, total rebranding it is not easy to do for a small company. this comes at a cost. but I agree with you since the company will now focus on synergies with actual and future hot medicines.

1 Like

What i meant is that it is sometimes possible to sell a company with its tax deduction for historic losses. Then PCIB could get money without emi and the buyer can get express lane to Oslo Børs main listing and tax deduction.

2 Likes