Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

All fornuft tilsier det motsatte av det som skjer.

Det er ikke alltid fornuften seirer å denne aksjen lever sitt eget lille spesielle liv. Kriseemisjon på 4,- :joy:
Du får komme deg inn så den ikke flyr fra deg ei krone til i løpet av uka. Bulltrap :joy: De av markedet som fortsatt har troen snitter ned å andre kjøper for det ene bonus benet som kanskje er nærest en melding: Vacc!

1 Like

Haha aldri at jeg kjøper nå. Nå har den steget altfor mye og risikoen har derfor økt mye.

Fullengdeartikkelen på BCG og PCI kom i går. De konkluderer med at bruken av PCI i turberkulose kan ha sin plass innen terapi, snarere enn profylaktisl vaksinasjon. Dette er jo veldig spennende mht resistensproblematikk ved MDR og XDR.

22 Likes

Radium med Per og Ronny ute nå:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-210?si=3dc3b110b9ab440196c2319b1d4f9cd5&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

Særlig interessant fra ca 26:20. Etablert en “clinical core group” for FimaVACC, valgt en indikasjon for POC, “svært gode klinikere” som vil være med på å støtte studiet, håper å komme med info på Q4

31 Likes

Dette var en svært informativ episode som gjør at jeg er enda sikrere i min påstand om at 2022 blir et spennende år for PCI. Og i tillegg bør den legge diskusjonen rundt nedleggelse av RELEASE død. Sånn er biotek.

19 Likes

Jeg har vært svært kritisk til Per tidligere, men dagens podcast er noe av det beste jeg har hørt fra ham på en god stund, for øvrig. Tydelig, bestemt og klar. Lite hosting og hmmm’ing, og ingen argumentasjonsrekker som forsvinner bort i digresjoner.

16 Likes

Der er det delte meninger , men mulig eg er partisk…

Hørtes ut som om han var i ferd med å legge om til svensk noen ganger, kan ikke huske å ha lagt merke til det før?
Andre som hørte det eller bare innbilning? Bra, dårlig eller fullstendig uten relevans?

1 Like

Det er første gang jeg har sett « Dead cat bouncing» - teorien så ettertrykkelig knust. Noe ligger bak

2 Likes

Har hørt det første kvarteret hvor PW uforstyrret forteller om opptakten til, og prosessen rundt beslutningen om å legge ned RELEASE. Veldig klart, tydelig og overbevisende om at dette dessverre var riktig.

16 Likes

Det jeg ikke forstår. Denne topaz studien.

Er den så overlegen enn at PCI gir opp?

La oss si resultatene fra disse 41 pasientene til PCI er så fantastiske . Da er det vel ikke logisk å gi det opp? Eller forsvinner AA mulighetene når der finnes en SOC?

Forøvrig en tragisk podcast idag. Føler med alle her. Men ett høydepunkt var når finansmannen i PCI omtaler lytterspørsmål og omtaler lytteren som “innringeren” hehe. De har ikke fått med seg at fm nettet er nede og at det er podcast😅

Kva som var tragisk?oppfatta det som en nyttig og lærerik podcast eg??

8 Likes

Nucana har interim rett rundt hjørnet, ble forklart flere ganger

2 Likes

Du må ha hørt podcasten samtidig som du drev med noen annet, for du har tydeligvis fått med deg en del ord, men virkelig ikke fått med deg innholdet. Du kan jo prøve en gang til?

11 Likes

Har du ikke ører?

Rettere sagt; om du ikke fikk svar på spørsmålene dine i podcasten tror jeg ikke biotek er noe for deg.

3 Likes

Det jeg har problemer med å forstå, er at SOC kan endres underveis i en studie. Særlig i dette tilfellet hvor det er lett å bli ny SOC iom. at gammel SOC ikke er en godkjent medisin.

Det må da være mulig å gjøre en enkel vurdering hvor man ser på hvor mye bedre er den “nye” SOC. For deretter å se på PCIBs studie, som bruker gammel SOC. Gir ny SOC begrenset forbedring, mens PCIB gir meget god forbedring, så blir det jo bare dumt å ikke godkjenne fimachem. Det er jo mange pasienter som taper stort på dette.

Man kan ikke fortsette en studie der halvparten av pasientene får den gamle behandlingen når ny SoC innføres. Det er fullstendig uetisk og ikke gjennomførbart. Og man kan heller ikke endre kontrollarm til ny SoC underveis i studien. Det er faktisk veldig rett frem.

9 Likes

Jeg forstår at det er slik det er, men jeg er uenig i at det er uetisk å la Pcib få fortsette med gammel SOC. Mest sannsynlig har PCIB en vesentlig bedre medisin enn AZ. Da blir det uetisk å ikke slippe til den beste medisinen.

Dette kan man selvsagt ikke gjøre alltid, men et skjønn må i enkelte tilfeller trumfe stivbente regler. Ingen regel uten unntak.

Du må gjerne være uenig, men pasientene i kontrollarmen er nok ikke det.

6 Likes