Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Håper du hr rett. Jeg anser penger jeg invisterte i selskapet som tapte. Det skulle bli særdeles bra om jeg tok feil :stuck_out_tongue:

3 Likes

Er det ikke like greit å la være da enn å poste et innlegg uten mål å mening :thinking:

3 Likes

Samme her. Dette er 100% tap for min del. Noe annet får komme som en hyggelig overraskelse.

2 Likes

Uten mål og mening? Kursen er to ganger kursmål (tilsynelatende) uten mål og mening. Å stille spørsmålet om dét er en potensiell gavepakke for å minimere skade burde det være takhøyde for.

Håper i alle tilfelle ting løser seg til det beste for både selskap og aksjonærer.

Edit:

For å utbrodere litt: om ikke dette er et relativt heftig trader stunt, så er det snakk om andre alternativer som at det er informasjon på avveie og/eller at noen ønsker en kontrollerende andel. Så får man vurdere hva som er mer eller mindre sannsynlig.

Edit 2:

Kursmål betyr nada i seg selv. Dere her inne har best forutsetninger til å vurdere disse. Ikke noe hadde vært morsommere enn et skikkelig come-back / reverderinger.

4 Likes

Har ikke disse kursmålene for alle praktiske formål priset NAC og VACC til bortimot kr. 0,- tidligere?

3 Likes

Lik og del så hele NORGE kan oppdage PCIB!

Har fått beskjed om å legge til et komma

,

11 Likes

Har sett den faen meg stige 20% hver dag i noen dager nå. Er veldig irriterende fordi det gir null mening for min del. Helt sinnsykt

informativt

5 Likes

ja, men det har vært nok nedturer sålangt, så den kan godt ta 20% i ukevis oppover så vi kommer ut.

Hvorfor er det irriterende?

Forstår det er bittert, dersom du selv kastet kortene mellom 4 og 5…

2 Likes


Jeg vurderte å kjøpe på bunn, fordi alle aksjer som faller så mye får en rekyl opp igjen som vi har sett i pgs og onco. Nå har den gått 100% siden den gang haha

Hvorfor gir det null mening? Vacc og nacc har potensiale til å bli verdt mangfoldige milliarder. POTENSIALE.
Så aksjekjøp her nå er troen på at de lykkes i framtiden, om ikke dette er ett eller annet trader stunt da.
7-10 kr pr aksje er da grisebillig dersom man har troen på at dette lykkes.
Har man ikke troen er aksjen dyr uansett pris.

Jeg anser som mange her investeringen som tapt, og økte 20% nede på 4-tallet. Fortsatt i grov minus, men kommer ikke til å selge en aksje for jeg har fortsatt troen på teknologien for framtiden.

7 Likes

Det stemmer jo ikke. Selskaper kan gå konkurs. Og selv om ikke de gjør det er det ingen garanti for rekyl, det ser man på TRVX.

For et par dager siden var du vel også innom her og forbarmet deg over at du ikke hadde kjøpt. Hadde du kjøpt da hadde du vel vært opp en 30-40% nå.

Kanskje det kan være lurt å kjøpe på grunnlag av noe annet enn at “kursen er på bunn”? F.eks er det mange PCIB aksjonærer som har kjøpt pga teknologien. Vet du hva PCIB driver med?

9 Likes

der bikka vi 1 mill. aksjer omsatt,880.000 i går

3 Likes

Helt siden våren 2020 har det lønnet seg å kjøpe utbombede selskaper, se på blant annet gamestop og amc. PCIB må hente mer penger, og hva blir emikursen på? Denne rører jeg ikke med en ildtang, nå er vi snart tilbake til før release ble kansellert. Vanvittig. Jeg får aldri fomo når en aksje stiger så mye, får det motsatte, Derimot så tenkte jeg veldig på å kjøpe når den falt sånn 60% på en dag.

Jeg vurderte også å kjöpe på bunn men ombestemte meg.Föles like kjipt som å ha ellve rett i tipping der man irriterer seg over å ikke ha plassert det siste krysset rett.Men jeg hadde sikkert solgt meg ut etter et par dager.Men mer kjipt for de som har höy inngang og som solgte seg ut på bunn med stort tap.

Vurderte aldri å kjøpe pcib på 4-5kr. Man må ha troa eller argumentasjonsrekken i orden ved aksjekjøp. Sånn vill gjetting på en mulig bunn i noe man egentlig ikke tror på blir man aldri rik av. Innsatts vil trolig være liten og evt gevinst likeså. Gambler man hardt på en bunn i en aksje(uten å ha troa)da lever man farlig på børs.

3 Likes

Veldig stille her selv på sånne oppganger hver dag, lurer på hvorfor hehe