Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Fantastisk at markedet jubler over RELEASE avslutning. Og det var DET som var tillagt verdi sa alle….Nu er det snart samme mcap som MED RELEASE.

Kursmål er 3 og 4kr, hva er det markedet ser?
Stor grad av spekulasjon på øre aksje? Ulik informasjon i markedet? Dette skjønner jeg ikke mye av. Teknologien har vist gode results, men RELEASE lead asset borte da er det vi nu er vitne til et under for å regne. Må vel bare bukke og takke for at verdien nu nesten det samme som RELEASE.

Legges Nac ned, da skal vel kursen i 20kr :joy::crazy_face:

2 Likes

En mulig kortere vei til gevinst i form av vacc enn chem til 8,60 øre biten.

5 Likes

Ja og Vacc plan var kjent også før RELEASE måtte slettes…
Klarer ikke helt dette rasjonale. Men må nesten bare være fornøyd med uendret verdi. Kan ikke klage.

1 Like

Her gikk jeg glipp av en stor mulighet. Hadde ikke trodd markedet skulle prise PCIB så høyt så raskt. Gratulerer til de som satt over dumpen eller kjøpte seg inn der nede på 4kr. Var overbevist om at 4kr ville bli den nye normalen, ikke 8,6.

2 Likes

Hva prøver du å si her?

At du glipp av en stor mulighet som du selv ytrer :wink:

Og sannsynligvis lavere cash burn og lengre runway inn i 2023, ref RS på podcast i går (selv om utfasingskostnaden av Release er usikker).

1 Like

Er det ekko? :stuck_out_tongue:

Jeg og andre skrev også før fadesen at runway kunne være litt ut 2023.

Hvis jeg har forstått riktig vanskelig å redusere RELEASE kostnader betydelig de neste 6 måneder.

Vacc plan er tidligere sagt skal være kostnadseffektiv. Men det vil selvsagt være betydelig kostnader å sette i gang. Ikke minst etter den fasen som nu planlegges.

Nac blir tilført ressurser og det er selvsagt kostnader.

Meg bekjent er det ikke planer om å redusere ansatte?

Regner med det blir beskrevet kostnader i mer detalj ved Q. Uansett overordnet. Med så stor usikkerhet i utfallsrom etter RELEASE fadesen bør det være påkrevet. Hvis ikke kan det virke som det er ulik informasjon i markedet?

Han hadde fokuset på nyansettelsene!

1 Like

Oi! Det fikk jeg ikke med meg!
Hvor sa han det?

Øke kostnader? Utrolig at tillit til PW og co har øket etter RELEASE. Men det ser slik ut. Bukker og takker, men kanskje rart?

På podcast sa de vel at de skulle komme tilbake på kostnadsløp?

Jeg syntes PCIB med RELEASE var priset svært svært lavt og flere mente det var gode muligheter for deal Asia partner, kursmål var også langt over 11 kr. Nu er kursmål barbert.
Det er nu noe over 100 millioner på bok. Og nok et løp (Vacc) skal finansieres. Markedsverdi nu er mot 300 millioner. PW har mistet mye troverdighet. Også styret.

Er virkelig PCIB nu billig? De lærde strides sikkert…

2 Likes

Vurderer å kjøpe meg inn i morgen, men da skal jeg LOVE DERE at den går 20% ned og ikke opp.

1 Like

Noen som vet hvor lenge pasienter må følges opp etter endt behandling?
Vil kostnader med åpne sites for oppfølging være omtrent det samme som om de hadde hvert aktive med rekruttering?

Vil tippe de kan legge ned 20-25 sites ganske umiddelbart, så får håpe det vises i regnskapet noenlunde raskt. :thinking:

1 Like

Var vel minimum 6mnd som ble nevnt, men det måtte gjøres en avveiing ift å følge enda videre opp for å få mer data sett opp imot kostnaden for å gjøre det (sitene måtte holdes åpen så lenge pasienter følges opp der).

1 Like

PCIB er ett ypperlig eksempel på hvorfor man ikke skal høre på meg :slight_smile:

Jeg mener selskapet har en verdi rundt 2kr-2.5kr, alt over er overpriset, og at en investering før neste emisjon (og igangsettelse med nye studier) er tullete.

Må jo bare konstatere at markedet er komplett uenig med meg, og sånn er det. Skjer relativt ofte, men ikke normalt så tydelig som dette :slight_smile:

5 Likes

Du synes ikke selskapet er verdt cashbeholdningen engang?

3 Likes

Den cashbeholdningen er jo egentlig ikke viktig, når meste av de pengene går til å rydde opp før man kan starte på annen morro

7 Likes

Enig i det, men med den track på ledelsen nu vil jeg gjerne ha en god forklaring på Q hvordan de realistisk skal klare seg uten en emisjon. Det er jo ikke slik at det ikke er mye peeng i kassa og Asia partner som var kanskje den mest åpenbare tilførsel på kapital er gone with the wind med fadese RELEASE.

Jeg heller mot det snøffelen sa om kurs. Det var vel noe at på 4,4 var en god eller ok inngang. Jeg er mer usikker hvor god inngang er på 8kr nu med den usikkerhet. Mulig klokere på Q

Jeg klør meg litt i hodet som deg @anon80503862 men lander på samme konklusjon. Nå er det ikke uvanlig med et bear-rally etter et slikt kraftig fall, men at den skulle doble seg fra bunn hadde vel ingen sett for seg når nyheten sprakk… :slight_smile:

2 Likes

Alle de som sitter med Pcib-aksjer akkurat på dette tidspunktet er iskalde personer, all ære, hadde jeg aldri turt.

4 Likes