Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Fullstending einig at dette er overprisa - Har sjølv tatt eit 65% tap og solgt meg ut i dag. Blir spennande å følgje framover, og sjå kva fasiten blir.

PS! Syntest den stangar litt i 8.6, er dette toppen før den snur?

2 Likes

Liker ikke si det, men tilliten til ledelsen fikk seg en trøkk etter fadesen. Og hvordan tillit er gjenoppstått fra «de døde» med nesten 100% oppgang på en uke er for meg uforståelig. Nu må ledelsen bevise gjennomføringsevne. FØRST. Jeg trodde RELEASE var god sannsynlighet for markedstilgang. Ei nei, så feil er det mulig å ta.

Selvsagt en mulighet at det er pump and dump?

Min egen feil, men selskapet har jo pratet om stor interesse for Asia partner opptil flere ganger. Deal her er gone, ferdig! Hvordan da noen nu kan se plutselig verdier og nesten som da RELEASE var reell mulighet på 11kr og nu prise opprydningsarbeid, mistillit til styret og ledelse, runway per nu i det blå, fortsatt kostnader, ingen deal til 8-9kr. Fatter ikke.
Det å kjøre Vacc eller Nac fase vil også kreve midler.
Gi oss en forklaring på hvordan hente midler til gjennomføring! Senest på Q

Oppsiktsvekkende at kursdifferanse før og etter RELEASE fadesen er nu kun 2-3 kr?

4 Likes

Før de gjør det må de jobba med en konkret plan for Vacc. Det er vel forståelig om det ikke er fiks ferdig til Q4 presentasjonen.

I tillegg så er nok kostnadsbildet for nedstengningen av RELEASE ikke helt oversiktlig enda heller.

Sånn situasjonen er nå er det jo ikke som om de må hente penger med det første, har vel runway inn i 2023. Når de får snekret sammen en plan for Vacc vil det jo naturligvis komme et behov for mer kapital.

10 Likes

Faen Jubel,solgt deg ut???skift nick eller finn trua igjen :sweat_smile:

1 Like

Enig i det! Men ved Vacc tipper jeg planen har vært mer eller mindre konkret i en tid.

kostnadsbildet for nedstengningen av RELEASE ikke helt oversiktlig enda heller, men her bør de kunne indikere. Selskapet er helt på felgen etter 2 lead kandidater har måttet avsluttes.

De har sikkert runway inn i 2023. Men det kommer fort. Og er det tillit til å hente midler etter fadesen? Til hvilken kurs. Hvis de må hente senest slutten 2022 er det milepæl som kan gi verdiløft osv. Noe tidsplan er påkrevet. Og forstår at de ikke vil snakke om emisjon nu.

Jeg har tro på PCIB teknologien, men styret og ledelsen er for meg dessverre per nu helt mistillit! Det var en trøkk uten like med nok en lead kandidat som de måtte avslutte! Og for min del så jeg det som en reell mulighet at finansene ble ordnet med Asia partner. Jeg syntes at markedsverdi med eiendel i avsluttende fase innen onkologi var svært lav, men at markedsverdi nu er nesten det tilsvarende UTEN. Det skjønner jeg ikke hvordan er mulig, men det får markedet finne ut av.

Men hvordan regne hjem slike verdier nu og like som før RELEASE, I dont know! Det ble messet om behov for emisjon ved RELEASE, men er emisjonsfare mindre eller større nu. Er det kommet fram større verdier i selskapet? Jeg ser ikke noe slik? Det er i min verden aldri positivt å miste eiendelen alle regnet på i analyser og mulig deals. Markedet har nu gitt omtrentlig lik pris før og etter…

5 Likes

Tror du treffer spikeren på hodet her. Markedet holder nå på å finne ut hvor mye PCIB er verdt. Det kan jo ta litt tid og mannskap få store bevegelser både opp og ned.

I tillegg er det jo helt ut i det blå. Med RELEASE kunne man regne litt på marked, sannsynlighet osv. Nå vet vi svært lite og da blir det nok litt karusell til man får en konkret plan for Vacc. Mange bruker slikt til å trade på.

For min egen del, som med deg, aner jeg ikke hva PCIB er verdt nå.

8 Likes

Husk nå på kursen allerede er halvert flere ganger etterhvert som problemene med Release ble klarere og klarere.

Hvorfor er 300-ish mill noe annet enn en lav pris for plattform teknologien til PCIB??

Er jo bare sammenligne med diverse andre Radforsk selskaper som heller ikke har noe konkret.

8 Likes

Tror ikke på en varig oppgang før emisjon er på plass med en langsiktig plan.

3 Likes

Jo det var problemer ved RELEASE MEN historien var også mulig Asia partner i en reg studie!! Men fortsatt kursmål 24-37kr (nu kursmål 3-4kr). Tja, jeg forsøkte å si det at PCIB var lavt priset på 10-15kr. Arctic og ABG så kursmål 24-37kr og det var vel kun verdi satt på RELEASE. At en avsluttende fase innen onkologi hadde betydelig oppside ved suksess var der liten tvil om. Alt dette var før fadesen!

Men ved 2 fadeser, mistillit til styret og ledelse er ytret av flere. Ved inngangsetting av Vacc eller Nac faser må der tilgang på kapital innen rimelig kort tid. Hvor mye eller lite er behovet og rekker PCI en milepæl før det må hentes sent i 2022 imo?

Hvem har kursmål på 3-4 kr?

Husker han amatørkommentatoren på finansavisen foreslo 3 kroner til Lars Mørland Knutsen (på bakgrunn av kun cash-beholdning sikkert), men det ble ikke bifalt av Arctic-analytikeren.

1 Like

Var ikke det nevnt i tråd her at hus hadde 3 og 4kr kursmål?
ABG og Arctic? Ok!

Du burde holde deg for god for å snakke ned selskapet når du tidligere uten stans har snakket så positivt om PCIB som du har gjort. Man får inntrykk av at du er en bløff og det er vel ikke riktig?

5 Likes

Mener og huske at kursmål på 3 eller 4 kr var pga det ikke var en visuell plan og dette ville bli oppjustert når planen foreligger

2 Likes

Er helt tullete at kursen nærmer seg 10kr. Er jo helt sykt. Ledelsen snakker jo for sin syke mor når de sier at de måtte avslutte studiet og at det var det beste for selskapet. De vil jo ikke miste millionlønningene sine som de får selv om de bare klarer å rekruttere 1 person per 10 dag eller noe sånt vanvittig. Kursen burde vært på 4 kr eller lavere, og selskapet må hente penger for å finansiere de andre studiene. Og hvem vet om de studiene blir bra. Altfor mye usikkerhet her som tilsier at kursen skal faen meg doble seg. Sinnsykt

At jeg fortsatt er positiv til PCIB er ingen tvil. Men at en trøkk seksten som fadesen avslutning RELEASE ikke skal gjøre der mulig å bli desillusjonert? Snakke ned? Jeg snakker om at kursen før og etter RELEASE fadesen nu er nesten lik. Det er i huet mitt spinnvilt. Det er mulig å forsøke å forstå fundamental rundt det. Det er enormt mye støy og sikkert mye trading som noen nevnte over. Men at lead kandidat med enorme verdier legges ned kan uansett ikke forsøkes å lage til en positiv nyhet imo

4 Likes

Makan til sutring på deg da. Nå har du skrevet 11 innlegg om emnet PCIB å alle dreier seg om at kursen skulle vært lavere. Hva tenker du selv? Informative innlegg?

11 Likes

Jeg forstår at du er desillusjonert. Men du har tidligere vært svært negativ til dem som du mente snakket ned kursen.

For øvrig vil jeg si at vi som trodde på release fortsatt bør kunne tro på at det sterkt reduserte datasettet på 41 pasienter, vil vise fimachem fortrinn. Så Rocambole er ikke død ( ennå?)

3 Likes

Herrefred for en gjeng. Regner med siden du skriver her at du er investert å av nyskjerrighet fremover lytter til bl.a podcasts som omhandler bolaget. Der ble det sagt som vi alle vet nå at penga rekker til slutten av 22. Meget mulig et lite stykke(noen måneder inn i 23) La de nå få staket ut kursen på vacc å komme med en oppdatering rundt timeline forhåpentligvis innen….Skal vi si 1/6. Det brenner da ikke enda!!

6 Likes

GG skulle finasiere de to andre områdene.
Men nå forstår vel alle hvem som må finansiere dem