Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Du husker ikke feil, men det er ikke ATH det diskuteres fra min side ihvertfall, men hvor mye stans av Release-studien har påvirket kursen på nedsiden totalt sett siden man fikk mld om enighet med FDA om pivotal fase 2 med mulig AA.
(og sånn sett hvor mye verdi man da mener det ligger igjen i nac/vacc)

6 Likes

Imponerende at aksjen stiger etterat Release gikk filleveien.
Er det ikke noe som heter von i hangande snøre.
Fortsetter oppgangen til 12,5 er papirtapet mitt nullet ut.

Etter avsluttet HN studie. Kjøpte jeg på høyt 3 tallet. Tror jeg.
Cellegift er en veeeeldig gammel behandling.
Som er på vei ut
Nacc og vacc er fremtidens behandling,
Og Corona satte virkelig fart på Mrna,som Pcib har bevist å kunne levere og forsterke,for mange år siden.
Vi har ikke sett ATH enda …
Sa ikke per at de hadde mange veldig kompetente personer som ønsket å hjelpe til.
AZ har mange av dem, og Pcib har et veldig bra forhold til AZ…
Noe kommer🇳🇴

4 Likes

PCIB har meldt relativt snarlig oppstart av fimavacc fase2/POC, dette er vel meldt skal bli lite og i egen regi. Hvor mange pasienter vil det være sannsynlig de inkluderer her og hvor lenge vil studien pågå for å få noe tilstrekkelig effektdata og dosejusteringer? Mulig dette er svært avhengig av sykdommen de sikter seg mot eller kan vi sette noen generelle tall her?

Få tak i pasienter håper jeg ikke blir den mest krevende delen av nytt studie.

2 Likes

Biden adm relanserte ‘Cancer Moonshoot to End Cancer as We Know It’ ikveld. Pressemeldingen er postet av @Fornybar på den generelle Biotek-tråden. Klippet fra teksten:

«The Department of Health and Human Services (HHS) commits to accelerating efforts to nearly eliminate cervical cancer through screening and HPV vaccination , with a particular focus on reaching people who are most at risk.»

Kan det være HPV/Cervical Cancer PCIB ser for seg som satsing i et nytt klinisk studium med en ‘improved FimaVacc’??

De kan ikke bomme på flere straffespark nå - og det vet de. Derfor må de ha ‘a heck of a story’ å komme med på Q4.

Noen tanker? Tar de FimaVacc og blander med en utløpt HPV-vaksinepatent? Per var tydelig på at de holder på å gjøre produksjonsforberedelser på egen medisin (patenterbart).

5 Likes

Merck har jo også en behandling mot kjøttetende bakterier med patent som utløp sommeren 2020:

Fra Motley Fool: «Merck is also about to feel the pinch of patent expiration on Cubicin, a treatment for flesh-eating bacteria. After failing to block generic competitors from launching until 2020, U.S. patents on Cubicin expired this summer. Since that expiration puts roughly $1 billion of Merck’s revenue in play, Merck’s management is warning investors to expect “a significant decline in U.S. Cubicin sales going forward.”»

Vi vet at det har vært jobbet en del og lansert papers rundt ‘FimaBac’.

Kan FimaVacc+Cubicin være aktuelt og patenterbart??

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

må sei eg er rimelig forundra over Tekinvestor,at folk er negative til enkelte aksjer og positive til andre er heilt ok og heilt logisk,men som insider må eg sei eg er forundra over den ensidige kritikken mot Pcib på insider og ja eg har sett utviklinga og er langt fra fornøyd i og med eg har invistert mykje penger på teknologien.Når også moderator på sida her hive seg på slik som på Pcib teknisk så blir dette for dumt for meg,på insider er der ei komplett hausing av Ultimovacs,til dels Nano og Targovax og alle andre er idioter.Når eg no har fått sett ken som handla Pcib denne uka melder eg meg ut av insider,uaktuelt å betale for dette.Ta det til seg den som vil

20 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

du var så godt igang - bare å fortsette: …fordi…?

2 Likes

Fordi Cubicin er et antibiotikum som ødelegger cellemembranen hos grampositive bakterier. På hvilken måte skulle FimaVacc kunne brukes i forbindelse med dette?

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Kanskje han har lengre tidshorisont en 1 dag?? :man_shrugging:

12 Likes

Eller kjøpte 100k på 5 også

1 Like

“The term is often used positively to refer to an investor who doesn’t panic when their investment decreases or fluctuates in value—one who is resolute and patient enough to hold until they realize big gains.”

Ser du flasher diamanten ved nicket ditt, men får det ikke til å henge på greip med hva du skriver i denne tråden.
Er det papirsymbolet du leter etter så kan sikkert pdx fikse det til deg?

5 Likes

En kursantydning på 3 kroner for Pcib er tatt ut av løse luften. Anslaget ser helt bort fra eventuell verdi på fimachem. At release opphører betyr ikke at verdien av denne teknologien skal settes til null kr i et kursestimat. Etter min oppfatning er det overveiende sannsynlig at resultatene vi får til høsten tilsier at fimachem absolutt har en plass i behandlingen av gallegangskreft. Sannsynligheten for enpartnerfinansiert studie er ikke neglisjerbar.

Når det gjelder fimaVACC er strategien endret fra tidligere. Nå er målet å utvikle vaksiner selv. Denne strategien vil om den lykkes, gi vesentlig høyere inntekter . FimaNac vil også bli spisset slik at PCIB kommer til å bli sittende med hendene på rattet.

I nåværende situasjon har det liten mening å operere med kursanslag ; bl.a må VACC bli mer avklart.

16 Likes

Det er mye som må avklares ja. Bl.a en oppdatering om hvordan de ser for seg den økonomiske situasjonen framover. Hvor mye de mener vil gå med til å få avsluttet Release-studiet osv
Og hvor rask de klarer å skifte fokus på Vacc og evt NAC

1 Like

Ifølge listene som ligger på hjemmesiden, er det slik å forstå at sørlendingen er ute nå/kraftig nedsalg?
Isåfall veldig synd på han. Dette er vel en som har sittet rolig i en god del år nå.

Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me

Så lovende ut i går, men i dag er det tilbake i gjørma dessverre