Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Enig. Veldig trist om Sørlendingen har kastet kortene. Han har vært en bauta.

1 Like

Eller som Bush sa: fool me once, shame on — **shame on you. Fool me — you can’t get fooled again.”

3 Likes

Sørlendinger kom seg ut dagene før det smalt.
Jf. aksjonerlistene.

2 Likes

Det er nesten utrolig. Lukter litt svidd om akk det stemmer.

1 Like

Nope. Ute allerede før ASKO. Lukter ikke svidd.

1 Like

Sørlendingen fulgte nok så godt med at han solgte etter bl.a denne artikkelen 18.januar.

2 Likes

1 Like

Hvis man sjekker aksjonærlistene så ser man at det ikke stemmer, de fleste av de private større aksjonærene som har kastet kortene kastet godt over 95% av kortene dagen da kursen ble grusa med RELEASE-meldingen, og grunnen til at at jeg ikke sier 100%, er det ser ut til at et liten slump aksjer er i behold.

Om noe så bidro det til kjøpsanledningen med priser på lavt 4-tall.

Jeg tenker at de som kastet kortene da kanskje kun fokuserte på skattefradraget og så på investeringen som tapt, mens de som kjøpte tenkte at MCAP på godt under 200 millNOK er et bra kjøp.

17 Likes

Men det at Sørlendingen kvittet seg med 150k-ish aksjer rett før smellen er et faktum, og det var vel det Arve påpekte, så der hadde Sørlendingen veldig bra read på situasjonen.

I følge aksjonærlisten så stod han med nøyaktig samme antall aksjer den 24. januar som i slutten av oktober.

2 Likes

Hugs t minus 2 dager.

2 Likes

Han solgte nok dagene mellom AZ-resultatene begynte å sive ut og PCIB tok sin beslutning. Bra research etter min mening.

1 Like

Sørlendingen mistet mao troen på det han har vært tungt inne i lenge Hva forteller det oss andre?

At det er ingen skam å skifte mening?

8 Likes

Han har tidligere skrevet at han var inne basert på GGK-studiet, så det gir mening.

4 Likes

Interessen for aksjen er tilbake på det “normale” så nå blir det vel noen øre opp ned til ev nye impulser-meldinger og da må vi sikkert vente til Q4 som var 18 ? feb ( mener å ha sett den datoen)

3 Likes

P bytter til et mer korrekt navn og starter med «Bærekraftig mat til alle». Også jeg som var sikker på at eiendom var neste forretningsområde

Særdeles informativt innlegg. Hva tenker du selv?

Han mener at kursen på det tidspunktet ikke nødvendigvis reflekterte den kursen de kunne fått i markedet på det tidspunktet hvis de hentet kapital. Og at en stor rabatt ville blitt negativt mottatt av aksjonærene på det tidspunktet.

Så mener han selvsagt ikke at de ville fått bedre kurs i dag, men nå er de fundamentale forholdene endret så mye at det ikke gir mening å sammenligne direkte.

Man må bedømme om de burde eller ikke burde hentet penger på ett tidspunkt i fortiden basert på hva de visste og trodde på det tidspunktet.

Ikke at jeg nødvendigvis er enig i beslutningen deres, men det var i den retningen jeg forsto han.

12 Likes

Sørlendingen så antagelig faren med Topaz virker det som (han har sikkert vært proaktiv og hentet en del informasjon/råd fra fagfolk og folk han stoler på etc), solgte pga usikkerheten dette skapte og fikk berget mye av verdiene sine, ja – men han sa jo også under Q & A at han ville være interessert i å bidra i en emisjon mot en Fimavacc fase 2 studie, så han har nok ennå troa på at det kan bli noe av teknologien.

12 Likes

Dette var vel en liten test på hvordan stemningen på forum er. Jeg har bivånet PCIB og biotek ellers så og si fra sidelinjen de siste månedene og det har ikke vært så veldig vakkert å se på.
PCIB er likevel et selskap og ikke minst en teknologi som står meg nær etter at jeg var aksjonær i ganske nøyaktig 5 år, fra nov 2016 til nov 2021. Så jeg drister meg til å skrive noen linjer likevel - fra sidelinjen. Håper det er rom for det.

Ble interessert i PCIB pga de fantastiske kliniske dataene i fase 1 studien. Her hadde vi utrolig sterke kliniske data (bla flere Complete Response og median overlevelse godt over 20 mnd i cohort 4) og man kunne tilogmed regne på det, statistisk, noe jeg gjorde. Og det var signifikante data så det holdt. På papiret så caset PCIB nesten for godt ut til å være sant. Men så har vi vel lært at veien fra gode data til en gjennomført pivotalstudie kan være full av tornebusker. Det er ingen tvil om at hvis PCIB hadde hatt en gjennomføringskraft som et big pharma, feks kommet igang med fase 2 pivotal kjapt etter at dataene fra fase 1 var klare, dvs høsten 2016, se de hadde fått til oppstart medio 2017, ville vi vært i en helt annen situasjon idag. Dessverre har alt tatt alt for lang tid og det har både pasienter og aksjonærer fått lide for. Det er rett og slett bare synd for alle involverte.

Mitt engasjement og grunn til å være i aksjen var fimaChem-programmet med en mulighet til å komme på markedet relativt raskt i en spennende indikasjon og (slik det så ut da!) nesten uten konkurranse. Når dette så har forvitret det siste halve året, så forvitret også min tillit til selskapet og grunnen til å være investert.

Veien videre for selskapet vet ikke jeg, det er mange ukjente faktorer her nå som gjør det vanskelig å ta en investeringsbeslutning. Finansiering av Vacc-studie, partner eller alene osv.
Jeg heier på all norsk biotek, vi investerer tross alt for at pasienter skal få nye behandlinger og nytt håp, men per nå ser jeg andre veier for å investere enn PCIB.

Holder muligheten åpen for å komme tilbake om situasjonen skulle bli avklart etterhvert.

Lykke til både til gamle og nye aksjonærer.

24 Likes