Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Siden PCIB skal satse på Fimavacc så hadde det vært betimelig at de deler resultatene fra forsøkene de gjorde med Ultimovacs (som de også sa de skulle publisere). Man skulle jo tro at Fimavacc + peptid kreftvaksine er en optimal kombinasjon, men Ultimovacs var tydeligvis ikke fornøyd med profilen på responsen de fikk. Har noen fått et svar på dette tidligere?

7 Likes

Mener på det ble forklart i podcast at de først og fremst var ute etter økt CD4 respons, og ikke nødvendigvis CD8. Det er den forklaringen som har brent seg på mitt minne.

Ellers til saken:

Det stemmer at dataene fra samarbeidet med Ultimovacs er inkludert i en mer overordnet publikasjon, som også er i prosess.

Mvh

Ronny Skuggedal

14 Likes

Glimrende formulert Investor! Fimachem er en tragisk historie om de tapte muligheter for både pasienter og aksjonærer. Har virkelig brent meg her og på AZ- hypen, men håper at de kan reise kjærringa på sikt selv om jeg har lav tillit til ledelsen. PCIB gar mye å lære av Ultimovacs

2 Likes

En overordnet publikasjon høres spennende ut!

2 Likes

Ikke mye å tilføye her annet enn å påpeke du må stole på deg sjøl og kanskje lytte mer på de få med negativ vinkling enn alle 99 med positiv vinkling som går på repeat.

Jeg hadde for bare noen uker siden en diskusjon med bamse, tyrion og flere om at 5kr var nært forestående. Dette ble avfeid som vrøvl.

Sørlendingen har kastet kortene. I mellomtida og innsett det samme.

Jeg har hørt podcast som enkelte mener er så bra. Jeg synes det bare var sørgelig å høre. Høre hvor krystallklare de er på hvor viktig det er å være først. Og så tar de null selvkritikk. Somling og rot i UK, dobbel behandling, generelle utfordringer med rekruttering. Retention. Ingenting kunne vært gjort annerledes. Det er covid sin skyld.
Rett og slett patetisk, så her gjelder det å få ut styreleder og dagens ledelse asap. Must er største aksjonær men foretar seg nada. Langt ifra det selskapet trenger for å kvitte seg med kreften.

Så et stikk til de som ikke skjønner bedre enn å si at AZ ikke kuppet Release.
Disse skjønner virkelig lite.
Selv om det bare var 6 sammenfallende siter så konkurrerte de så klart om de samme pasientene. De fleste vil reise en del mil for å bli med i en mulig studie der dagens medisin ikke virker. Man trenger ikke få behandling på sitt lokale sykehus. Våkn opp!

Bouncen til 8-9 var en gylden mulighet til å selge seg ut. Nå er det stø kurs til 4 igjen neste.

Og ikke vær så dum å falle i fella for å si at nå kan vi ikke operere med kursmål lenger for alt er lagt i grus og uklart. Om du skal investere i et selskap må du så klart ha et mål på hva investeringen din egentlig er eller vil bli verdt. Klarer du ikke si noe om framtida så er det helt klart best å ta pengene av bordet.

Pål Falck var dyktig. Og i likhet med flere var Chem det som det gikk an å regne på. Resten var oppuronistisk. Kanskje en vakker dag kunne det bli penger av det. Nå håper man på at et proof of consept skal føre til noe bra en vakker dag. Men veien fram er ennå ikke klar. Det blir en laaang ferd fra. Det er både lov og fornuftig å få pengene av bordet fram til man vet hva man investerer i og hva som er planen.

Stol på dere sjøl, få bort dagens ledelse som så til de grader har bomma, og slutt å unnskylde deg sjøl og ledelsen for alle dårlige beslutninger som er gjort.

Kom over i mora, Photocure, enn så lenge så er du i trygge farvann som gir avanse

11 Likes

Tror vi må vente til etter Q4.
Så kansje noen får opp øynene igjenn. :star_struck:

4 Likes

lol.

“kjøp et selskap som har feilet ENDA lenger enn PCIB men som nå er priset til stor suksess”

4 Likes

Kjøp det han ber deg kjøpe, virker som en nøytral og reflektert person. :stuck_out_tongue:

9 Likes

Jeg me tenker det. En som ser i skyene og virker klarsynt. Og moralen med å være glad i mor likte jeg. Slik har jeg også alltid tenkt. Synd jeg ikke tenkte på det før i biotek-sammenheng.

3 Likes

Det har alltid slått meg som litt pussig at Radforsk investerer så mye i lysting utenfor PCIB.

Indikerer jo tro på teknologien ihvertfall.

Hvilke lysting er det du referer til og hvor mye er det snakk om?

Litt info her

2021:

2020:

2019:

6 Likes

Er ikkje alle desse tilknytta Pcib?

Ahh, trodde du snakket om et spesifikt selskap ellernoe slikt.

Men ja, stiftelsen gir til forskning og hjelper til å bygge selskaper. Det er vel hele ideen.

PCIB har forøvrig first refusal på mye av greiene også :slight_smile:

5 Likes

Vi antar vel som det skrives under her at kommersialiseringen av eventuelle forskningsresultater kunne havne innenfor PCIB, men har har ikke detaljene helt klart her.

Det er vel mange hensyn som oppbygging av patentportefølje, hvordan det er lov å kanalisere penger til et selskap, osv.,

2 Likes

Radforsk har en sum som er øremerket til årlig utdeling til PCI-teknologi.

Ikke noe mer dramatisk enn det.

Dette henger sammen med noen avtaler som ble gjort rundt Photocure da Radforsk var TTO.

12 Likes

Noen som har oversikt over hvem av de store som har solgt seg ned de siste ukene?

Jepp, med Insider-medlemskap får du også det :+1:

2 Likes

Det skal sies en av de største investorerene selger bra i PCI

dette er vel ikkje korrekt,har solgt netto ca 10.000 aksjer etter a Release vart stoppa

2 Likes