Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

158 000?

Ta nå også med at han kjøpte noen dager før (men etter The Bomb)!

1 Like

good

Nei, for all del ikke hør det grann på meg som baisser selskapet og snakker varmt om et annet.
Har truffet temmelig godt til nå med de tankene jeg har gjort meg og prøvd å dele her, men liten vits da man taler for døve ører her inne.
Per og Ronny for President!! De er selvsikre rockestjerner (les uten evne til selvkritisk tenkning og dermed også med svært begrenset mulighet til forbedring). Og når styreleder og største aksjonærer i tillegg er totalt handlingslamma, ja da borger det for at skuta snart tar rev i seilene nå som spydspiss-teknologien er hevet på dynga og rockestjerna skal spekulere på what to do next.

Min agenda er vel åpenbar? Jeg vil så klart ha dere til å pumpe opp kursen i photocure til 110 kroner når dere gjør som jeg sier og kjøper som gale, slik at jeg kan komme meg ut derfra med pen profit. Og samtidig lurer jeg som gjedda i sivet og plukker opp deres pcib-aksjer superbillig til i underkant av 5 kroner :clown_face:

Ikke la dere lure, men hold på aksjene og fortsett å kjøpe for å snitte ned!! En stor partneravtale eller et oppkjøp smeller inn rett før påske :joy: :crazy_face:

Utrolig stille her om dagen. Hva skjer?

1 Like

Dette innlegget ga meg ingenting.

2 Likes

For de som har tid og lyst, kunne godt tenkt meg å se den men tror ikke jeg rekker det.
OLX104C skal bli omtalt. :slightly_smiling_face:

7 Likes

Neida, man gjør ikke det. Jeg er mer interessert i innlegg som utfordrer min egen oppfatning enn de som bekrefter den, og er sannsynligvis ikke alene om det. Jeg setter pris på kritiske innlegg - kunne klart meg uten spydigheten, men jeg forstår godt hvorfor den blir med - og synes det er veldig synd at man har skapt et ekkokammer hvor det er lite rom for kritiske røster. Hadde det vært mer åpent for slik så kunne noen av oss kanskje ha spart seg for store tap.

Så selv om man samler opp klovne emojier etc (sukk…) så betyr ikke det at ingen hører, eller ingen verdsetter innleggene

3 Likes

Da skjønner jeg ikke hvorfor du hisser deg sånn opp.

Jeg er helt enig med deg i at det har vært tilfellet i lang tid, jeg tror jeg også er enig i de fleste argumentene dine (de gangene du har vært saklig). Men jeg tror den verste jublingen og snakk om avtaler i øst og vest har roet seg betraktelig.

Jeg synes bare det nedrig å gå inn i en PCIB tråd og be folk kjøpe aksjer i PHO.

7 Likes

Ok. Jeg synes bare det er redelig å navngi et selskap som du mener vil være bedre å investere i, slik at lesere som faktisk er interesserte og ønsker å agere kan gjøre mer research om det man nevner på egenhånd. Istedenfor kun å rakke ned på. Da kan man se om det viste seg å være gode tips eller ikke og derav gjøre seg opp en mening om budbringer og budskap.

De som har lenket seg til masta og som vil gå ned med flagget til topps i PCIB blir så klart provosert av at et annet nært beslektet selskap nevnes. Ser denne frustrasjonen, men jeg er uenig og gidder derfor ikke bry meg om at du mener det er nedrig.

Det blir bra, alle går inn i alle tråder og anbefaler investeringer i andre selskaper. Det høres veldig fruktbart ut :stuck_out_tongue:

2 Likes

Snakk om andre selskaper blir veldig fort offtopic og da øker sjansen for at det blir moderert.

Vi har en generell biotektråd som med fordel kan brukes.

3 Likes

Er en investert kun for penga, så er vel det klareste rådet å komme seg fort som faen ut av biosektoren og gruveaksjer.

PciB er trolig et av de bedre selskapene hvis en kun ser spekulativt på saken. Det er usannsynlig at noen av de større aksjonærene vil gi opp uten å forsøke å få kursen oppover

3 Likes

PCIB er nå priset til 216 millioner hvor ca halvparten av dette er cash! En aksje koster ved stengetid 5,79 kroner i dag. Trekker man fra 35,2% som man får igjen av staten ved eventuelt tap, er kursen 3,75 kroner!
Det er 37 326 390 aksjer i selskapet.
Det betyr at cashbeholdningen utgjør ca 2,89 kroner pr aksje.

Differansen mellom 3,75 og 2,89 kroner er 0,85 kroner!

Da er heller ikke fremførbart underskudd tatt med i regnestykket.

Det må klassifiseres som fullstendig katastrofe når man har «midt i smørøye teknologi» som mRNA, delivery , nukleinsyrer, vaksineforsterker i produktporteføljen!!

PW sier i sist podcast at han føler seg egnet som CEO, og uttaler at de har et fantastisk team i selskapet. Er det ikke hans jobb å bevise dette snart?? Hva sier valgnemda til dette??? Styreleder HPB dukket opp i webcasten etter Release ble tatt av luften, men uten noen imponerende regi, uten en videre plan/strategi. Mildt sagt lite overbevisende. De kunne jo for all del ha ventet 3 uker… puste med magen osv… samlet inn nok informasjon til å si om dette er et riktig valg og heller presentert en strategi. AZ har enda ikke søkt godkjenning… ingen vet som de vil søke for sub område (de har jo ufattelig lite data . noen få… )

Hvis Per og co ikke presenterer en plan på neste Q, er dette fullstendig manglende ledelse og fremdrift!

Nucana kjører på videre og kursen øker 22% så langt i 2022.

Nå fremstår i mine øyne PCIB som evneveike, strategisk og taktisk blottet, og uten evner av å lære av egne feil. Noe er riv ruskende galt, til det motsatte er bevist.

Snu på uttrykket: «Hvis noe virker for godt til å være sant, så er det ofte det»

Dette er så elendig på alle mulig måter, at det neppe kan være så ille.
I så fall stakkars Sapir, Robin, Morten Luhr, Nina Gustafsson (de sist ansatte), og ikke minst de dyktige forskerne.

0,85 kroner!

Nå må det jaggu komme med noe, eller la andre slippe til!

17 Likes

Ikke glem medisin X, @lenny. Jeg tror den er redningen.

3 Likes

Siste papir Ikke kommet ut her heller. På lik linje med AZ og Ultimovac.

Jeg har vært med siden 2016 og CHEM har alltid vært det som skulle drive fram de virkelige store verdiene i selskapet. Jeg er helt ute nå og har det siste året bare hatt ca 1000 aksjer i pcib.

Av de 3 pilarene chem, vacc og nac er en borte (CHEM), en med brukket rygg (nac) og en igjen som man liksom aldri får helt tak på (vacc).

For meg er det bare et tomt skall igjen og jeg ser ikke helt hvor dette kommer til å ende. Det som uansett virker å være sikkert er at uansett hva man kommer til å gjøre framover så vil det ta enda mer tid og enda mer penger…….

Er det en ting jeg har lært siden 2016 så er det å ta gevinst. Ingenting vokser til himmelen. Jeg lærte det «the hard way»…

13 Likes

9 Likes

Som sugar boy har også jeg kun 1k.
Ser ingen vits i å tape mer på dette prosjektet før ledelsen dokumenterer at inntektsbringende avtaler er på vei.
PCIB er langt fra ei dau ku, men den har å bevise at den kan komme seg opp og stå igjen.

3 Likes

Samme her, frister å snitte litt ned. 1000 pcib tokens

1 Like