Har allerede tapt alt for mye på denne aksjen og tilliten til ledelsen ikke god.
Jeg er glad for at Jonas Einarson i podcasten utfordrer PerW så pass. Kunne gjerne stilte enda mer spørsmål. Arrogansen må PerW legge av seg, eller kan han finne et annet sted å være bråkjekk.
Så til innholdet på Q4 og podcast. Å lansere en ny hovedsatsning er fint for forskerne og de pasientene som får deltatt.
Men hvorfor skal vi som aksjonærer tro på dette?
At ledelsen denne gang er i stand til å levere også aksjonærverdier?
Siden de har konkludert om ny hovedsatsning må de ha gjort grundige vurderinger av marked og konkurransesituasjonen, og da være i stand til å samtidig legge frem – som et minimum:
-
Hvordan ser det forretningsmessige løpet ut frem til marked. Hvor stort er markedet, hvilke andeler skal PCIB ta? Hvor langt frem er det? Hva vil det koste? Hva er alternative veier frem?
-
Hvordan ser konkurransebildet ut? Det ar mange som jobber med tilvarende utfordring. Hvilke studiet pågår i denne indikasjonen? Hva sier data som har kommet? Når kommer mer data? Risikovurderingen om SOC blir supplert før PCIB har fått produsert noe? Hvilke samarbeid er etablert med dagens CPI eiere?
Jeg mener jeg det ville være konstruktivt og betryggende at styret / hovedeiere får gjort en tredjepartsgjennomgang av det nye veivalget og resultatet blir kommunisert til aksjonærene.