Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Ja…. Men nå ble det påståtte kjøpet postet for 3 timer siden….

Veldig rart. Kan du legge ut bilde av handlene?

Skal prøve å få tid i kveld.

Takk for den nordpolen.

Der fikk jeg forklaringen.

1 Like

Ser ut til å bli nok en dag i ventemodus for oss snøblinde trofaste pcib-fans. Det virkelig positive er at nedsiden er nesten ikke eksisterende og at oppsiden er ENORM ,men ikke så mange som tror det lenger. Hold ut gutter og jenter - kan fremdeles bli en fest dette.
God helg.

5 Likes

Hva er status i dette skadeskutte selskapet?

Er det noe som helst som kan sette fyr på denne lenger? Som også er sansynlig.

Sitter med et mindre antall aksjer, men posisjonen skjemmer ut hele porteføljen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Å?
Selskapet trenger penger. Ca 1 år med runway nå, hvor lenge før kassa er tom bør man ha sikret kapital?

Hvis ikke det kommer en avtale med cash så blir det emisjon. Hvis noen er uenige i det så vil jeg gjerne vite hvordan man ser for seg at selskapet skal overleve.

Og kommer det emisjon før et skikkelig løft så blir det på krisekurs. Annonserer de emisjon i morgen så skal kursen ned 30-50% vil jeg tro.

Det er heller ikke utenkelig at selskapet går konkurs.

Så jeg tenker at det fortsatt er rikelig med nedside her.

5 Likes

Har nesten ikke vært nedside her siden 20tallet har jeg blitt fortalt.
Er alltid 100% nedside

5 Likes

Hehe, Snøblind er vel ganske dekkende ja.

Men seriøst? Er det noen som venter noe som helst her på kort sikt?

Tenker det ikke vil komme noe matnyttig på Vacc PH II før etter sommeren. Kommer heller ikke detaljer om avslutning Release før etter sommeren (Kostnad) tenker jeg. Resultater Release. Om 1 år-ish?

Avtaler? Alltids en mulighet. Noen vinner jo faktisk i Lotto også. Er det avtaler man fremdeles går å venter på?

4 Likes

Anbefaler å lytte til 2 siste podcaster for å holde seg oppdatert. Da får man fakta i fra dem som har peiling. Ingen vet vel nøyaktig hva prisen blir for å avslutte release men det koster mindre enn å fullføre og dermed holder “pengebingen” til q2-q3 neste år før det er snusetomt. Har dem null i skuffer og skap og null på blokka så ville et ansvarlig styre ha avvikla selskapet og delt ut smuler til oss som sitter med aksjer den dagen. Så lenge det er fortsatt drift og revisor/styret mener det har livets rett å fortsette så er det håp om at det kan bli penger av dette til slutt. 2 resterende ben med fantastiske resultat har en viss verdi den dagen rette kunde står på døra. Jeg har ikke kompetanse til å vurdere resultatene men kan ikke huske annet enn ros for det som er presentert og dermed er det håp.
Best for oss aksjonærer er at emi ikke kommer men heller et BP med interesse for våre patenter/resultat. Tror nok vi har året på oss og vell så det før emi blir eneste løsning. Vi må ikke glemme over 20 års arbeide som er utført og at dette ikke har en verdi det nekter jeg å godta men det er noe alle kan bestemme selv heldigvis. Har lyst å kjøpe mer men har en megler som ber meg vente til noe mer kommer i fra selskapet. Bedre å kjøpe en kr eller tre høyere med kontrakt/avtale på bordet enn å spille lotto i dag er hans mening og han har sikkert rett. Uansett så beholder jeg mine skarve 50k ( inngang 30+) til ting er 100% avklart.
Fortsatt god helg.

5 Likes

Hvorfor skulle det ta så lang tid igrunnen?
3 mnd efficacy-data, samt safety-data bør jo være tilgjengelig betydelig tidligere enn om 1 år ihvertfall.

4 Likes

Kommer det en avtale med penger på bordet må du nok høyere enn ei krone eller tre gutt for å få tak i flere aksjer :dart:

4 Likes

Jo sikkert mulig det men det kommer da an på hvilken pris man oppnår i fra BP. Pr i dag er det vi sitter på verdsatt til ca null komma null. ( bare å sammenligne kurs og beholdning så ser du fort det).
Var det ett av alle BP som mente vi sitter på gull så ville dem kommet med bud men enten kjenner dem ikke resultatene eller så ser dem ikke store verdien i vår resultatbunke.
Selskapet jobber aktivt for å belyse verdiene men så langt har det ikke klaffet men det kan komme som et lyn-ned-slag og da står jubelen i taket.

1 Like

Her snakker vi om noe helt annet, men kommer det penger på bordet så blir aksjen hot som juling for flere enn oss her på TI så jeg oppfatter det som meget sannsynlig at du da ville vært på break even med din posisjon. Me lyt sjæu!

2 Likes

Jau jau. Kurs 28 ca en milliard og det er lommerusk for BP så det er håp i henning snor som godeste Eggen så fortreffelig sa det.

Nei si det. Alt med Pcib tar forbaska lang tid!

Jeg tok 4 mnd og ganget med tre for sikkerhets skyld.

“Gulvet” mellom 4,50 - 5 kr ser ut til å holde godt og blir sterkere for hver dag som går.

Sakte men sikkert forsvinner skeptikerne ut døra og med det blir aksjen mer eksplosiv ved godt nytt.

Sjansen for det er ikke jeg den rette til å vurdere men jeg fortsetter å kjøpe lodder her.

Intuisjonen min sier jeg skal gjøre så.Så da får jeg vel bare lystre.

2 Likes

Hei Arve. Tittet tilfeldigvis innom tråden.
Jeg ble forferdelig skuffet da de ga opp GGK og solgte alt med kjempetap. Teknologien er helt sikkert fantastisk, men jeg mistet trua på at folkene klarer å omsette den i penger. Jeg merket at investeringen forstyrret tankene på alt det andre jeg driver med. Derfor måtte jeg bare ut.
Sikkert lurt å satse på vacc som burde være en langt raskere vei til mål. Jeg orket bare ikke tanken på ny emisjon med tillit allerede på null.
I følge Murphys lov går sikkert kursen til himmels nå som jeg er ute. Det fortjener dere.
Jeg kommer nok ikke tilbake men håper virkelig de lykkes, pga pasientene og dere :crossed_fingers:

42 Likes

Takker for det Bamse. Trist at du kasta korta men jeg gjorde også det faktisk. Mitt problem ble at jeg ikke makta sitte ute og måtte bare inn igjen og det var like mye pga at jeg hadde vært med siden 3 tallet. Vår felles venn “stifinner” ( vi kjenner ham igjen på lista under eget navn) har heller ikke kasta korta men lasta videre. Hva som er rett -fornuftig aner jeg egentlig ikke men verdien av det jeg har nå kan jeg leve med uansett hur dette ender. Du får ha lykke til med dine andre investeringer. Gjør som skipperen på skuta - blir med ned om vi forliser.

2 Likes

En som fulgte Bamse sin konklusjon og redusere med nesten 90k i en smell. Snur vi til positivt så var det kjøpere på plass. Kommer vi ned mot 4.00 kjøper jeg uansett gode råd fra “ekspertene”.

Snart på årets laveste 2 øre i fra ( tror det var 4,40 ? ). Putin som bidrar her også? Mange baller i lufta han for tida. Sikkert knallkjøp men skal bite tenna sammen og vente til 4,00 men da må det være håp om bunn?