Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Enig at dette virker påfallende og det er grunn til å tro at dette har dem visst en stund kunne bli konklusjon men resultatet for oss ville blitt det samme så hva spiller det for rolle?
Trodde vi kursmessig satt på gulvet på 4.50 men nå er det tydelig noen som ønsker nivået senket til kryperommet under bjelkelaget og da kan vel nivået snart være på 3,5-4,0.
Haster ikke med å laste opp tydeligvis? Info i fra selskapet er IKKE på nytt nivå som dem selv annonserte. Fremdeles nær null er vel rett konklusjon. Jeg har tidligere spekulert i hvor lav kursen må være før Per & co slår til og bruker lommepenger til å hamstre aksjer ? Enten er det ting på gang eller så har dem ikke selv troa ? Ett av alternativene her kan være gull men har ikke ståltro lenger.

1 Like

Jeg har ståltro. Arve.
Se på hva de kan tilby.
Og nå får du penger for å Overta. Alt…
Med dagens kurs😀

Minner om at svært mange trodde bunnen var nådd når den bikket under 20 kr. Nedsiden er fortsatt 100 % fra dagens nivå.
Har skuffen full av aksjer med betydelig tap her, så håper ikke vi skal enda lenger ned. Men greit å nevne risikoen da de fortsatt ikke har klart å omsette noen produkter til butikk.
Hjelper dessverre lite med fantastiske produkter om ingen vil betale for det.

4 Likes

Poenget er at nå satses alt på vacc og nacc.
Noe som det ikke har blitt gjort før.
Dette er "Nye"Pcib :boom:
Forsterke levering av Mrna med 50 ganger, sikkert ikke noen som har brukt for det :joy:

2 Likes

Dette er ikke en diskusjon om hva noen har bruk for, men om noen vil betale for det.

1 Like

Enig i at den maksimale nedside, altid er 100% fra dagens kursniveau - det gælder alle aktier uden undtagelse, og ligegyldigt hvad kursen er.

MEEEN, nedsiden fra kursniveau 20 som der nævnes, og som også er 100% - er jo så langt højere.

I dag ved ejerskab af 10.000 aktier er den maksimale nedside (ikke medregnet skattemæssige påvirkninger) - på ca. kr. 43.000

Ved kurs 20 ved ejerskab af 10.000 aktier er den maksimale nedside (ikke medregnet skattemæssige påvirkninger) - på ca. kr. 200.000

Det ved alle i forvejen, men når man igen og igen høre nogle nævne, at uanset kurs så er nedsiden 100% (hvilket som sådan er korrekt) - så nævnes samtidig jo aldrig, at det sidste “100%” fald jo i sidste ende er det “billigste tab”

Men selvsagt er det et tab (oven i tidligere tab i forhold til den kurs, man i tidernes morgen købte aktien til.)

Svært i nuet at sige noget præcist om hvor henne aktien kommer i fremtidig kurs - vil det blive til 0 eller vil den komme omkring ATH.

Der er blevet stor og forståeligt skeptisk til denne aktie og såvel ledelsen og bestyrelsen har IKKE som lovet forbedret en bare så lille men uhyre vigtig ting som løbende grundig og brugbar information, så mange hælder efterhånden nok mere til at 0 kurs nærmer sig og firmaet opløses, end til håbet om at PCIB atter rejser sig fra støvet.

Selv har jeg været/er meget i tvivl om jeg skulle beholde(øge) de 15.000 jeg PT har.

Svaret for mig er indtil videre behold, og det der primær har været drivkraften for dette er, at der PT ikke er nogle udskiftninger/nedskæringer i virksomheden omkring ansatte, så må de nødvendigvis formodes at have tro på fremtiden.

Så tror på at de lykkedes med noget væsentligt positivt, indenfor den nærmeste tid (4-12 måneder) som vil give en fornyet tro på selskabet- sker det ikke, så vil en kommende emission i den grad udvande, og tvivler på at uden positivt nyt, så vil det blive svært at indhente kapital.

1 Like

Kursen gruses dag for dag og det komiske er at uansett om noen tar et tak og løfter den noen øre så kommer det frem nye selgere som bare må legge seg under sist omsatt. Spiller egentlig
ingen rolle om kursen er 4 eller 6 for min del da salg er uaktuelt på dette nivået , men har problem med å oppfatte hensikten med dette spillet. Ikke akk store poster som legges ned heller. Får ønske dem lykke til.

2 Likes

Tradere, siste rest fra Norsk Tipping & truseskvettere Arve. Ingenting annet. Uten nyheter fra selskapet som lovet så instendig å bli bedre på IR er det fritt frem. Hensikten er å tjene penger. De gjør noen kroner hver dag. Bare å logge av, putte investeringen din i skuffen å vente på en eventuell positiv nyhet med noen kroner på bordet så tar det litt fyr igjen.

1 Like

Ser ut som dem har sovnet nå? Første selger 4,38 og ingen har reagert.

Er det ikke heller de som er investert nå som er fra Norsk Tipping?

Håper å vinne i lotto, -for man vet jo ikke hvordan neste studie kommer til å se ut, hva den vil koste, når den blir klar, osv…

5 Likes

Og hvordan den skal finansieres

3 Likes

Jeg er først og fremst investert i PCIB fordi teknologien helt opplagt vil kunne brukes for å gi mange pasienter god behandling. Sånn sett så ser jeg på folk som jevnt og trutt går inn for å snakke selskapet ned som noen drittsekker, simpelthen.

4 Likes

At kursen siger nedover dag for dag skyldes vel enkelt og greit at det er flere som vil ut en det er folk som vil inn.Men ser ut til at kursen flater ut rundt dagens nivå.

Selv har jeg kjøpt en god porsjon aksjer her i det siste.Er inneforstått med at risikoen er skyhøy men jeg mener at risk/reward forholdet er meget gunstig her.Det skal ikke mye godt nytt til før vi ser en dobling av kursen.

1 Like

Er de som stiller kritiske spørsmål også drittsekker?

1 Like

Fra utsiden av aksjen, men generelt nysgjerrige på biotek, er det vel relevant å nevne at grunnen til at jeg eksempelvis ikke tar noen lodd her er at det oppleves som veldig sannsynlig at de må henvende seg til kapitalmarkedet for å kunne komme i gang med nye studier.

Tilliten til selskapet er vel på nivå med det man så i TRVX, og siden en rettet plassering med 20 % ikke holder, må en tegningsrettsemisjon til for å sikre nok cash.

Da skal garantistene sikre nedsiden sin, og for det må aksjonærene tåle en real omgang juling. I TRVX ble 5,5 kroner til 1,72, en samme excersice i PCIB gir vel en reise ned til ca 1,2 til 1,5 NOK?

Jeg sier IKKE at det blir slik, men vurdert fra utsiden og med et slikt mulig utfall, blir appetitten på caset lav for min del. Vil anta flere som ikke er «forelsket» i caset tenker på samme måte, og da blir det lite interesse fra nye aksjonærer om dagen.

9 Likes

Jeg har kjøpt flere aksjer den siste tiden, og har ikke noe problem med å innrømme at det er litt Norsk tipping-stemning over kjøpene mine. Er rett og slett gambling.

Som Chrkni påpekte vet vi ingenting om studieoppsett, kostnad og tidspunkt for når dette er klart. Ei heller hvordan det skal finansieres, ref holmes. Tipper selv det kommer til å finansieres via emisjon, men at den blir relativt liten. Kanskje et sted mellom 50-100 mill?
Forhåpentligvis har de penger nok til å teste ut litt før de må hente penger, slik at de kan fremlegge noen forhåpentligvis gode resultater før behovet er der. Det vil i så fall gjøre det mulig å hente penger til en bedre kurs enn dagens tror jeg.

De resultatene pcib har vist til tidligere gir meg troen på at det her kan bli veldig bra, men dæven døtte, dette kan også gå rett at skogen. :sweat_smile:

Så er det også noen jokere her i form av samarbeid med andre, men har vondt for å se at det skal materialiseres i noe som lukter av penger før kassa er tom.

4 Likes

Jeg ser ikke på det spørsmålet ditt om det ikke er vi aksjonærer som er fra Norsk Tipping som et kritisk spørsmål. Det ville være enkelt nok å formulere seg på en måte som hadde gjort det til et enkelt og greit kritisk spørsmål. Det jeg reagerer på er selvsagt også generaliseringen. Folk kan ha forskjellige motiver. For noen kan det vel også være nærmest som en “lottokupong”. For andre er det ihvertfall mer sammensatt. Selv har jeg bestemt meg for at jeg ihvertfall ikke skal være blant dem som solgte ned kursen og dermed svekker mulighetene for å lykkes. Det er nok for meg å vite at det tross alt fremdeles er en viss mulighet for at det skal gå. Så mye mer optimistisk er jeg ikke lenger. Det er trist hvordan det hele har utviklet seg. Men nettopp også fordi det rammer svært mange mennesker som kunne fått klart bedre behandling også for gallegangskreft. For ille om hele teknologien skal skrotes selv om det er mer enn klart nok at den bør nå frem til pasientene. Begynner man først å tenke i slike baner så blir det vanskelig å selge, det er sikkert. Og slike tanker har jeg tross alt gjort meg helt fra jeg kjøpte de første aksjene i dette selskapet. Det har lite med den vanlige varianten av å “forelske seg i et selskap” å gjøre.

1 Like

Emisjon for PCIB er utopi slik markedet skyr selskapet i nåværende tilstand. Hvordan i all verden skulle de skrapet sammen penger til å bruke en teknologi som allerede markedet verdsetter til 0 kroner (mcap = 157 mill, minus 35,2% gir knappe 100 mill) Selskapet verdsettes faktisk MINDRE enn cash om man trekker fra evt skattefradrag.

Siden Norsk Tipping og gambling nevnes. Her er mitt bet:

AZ er ikke ferdig med PCI-teknologien. De brukte ikke over 5 år for å skrote det, når de udiskutabelt fikk fantastiske resultater.
AZ og PCIB har fortsatt dialog (skriver også papir sammen), og de kommer tilbake når de har er prosjekt hvor PCI har nytteverdi, og timingen er riktig.

14 Likes

Man kan vel fint skrote ting man har arbeidet 5+ år med? Man trenger vel ikke å se lengre enn til FimaChem og gallegangsstudiet som et eksempel på det?

6 Likes

FimaChem ble skrotet, men ikke teknologien. Den tror jeg lever i beste velgående.
Og i mitt bet overlever den.

Men jeg har ingenting imot at noen ikke vil være med i tippelaget mitt👍

5 Likes