Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Jeg klamrer meg til at det ressonementet holder :grinning_face_with_smiling_eyes:
I så fall ligger det vel an til at det kan bli noe ut av dette:

Pcib er for øvrig eneste samarbeidet som er listet som “mRna Technology”, og det er jo ikke blitt mindre hett de siste årene.

8 Likes

eTheRNA immunotherapies satser innen mRNA , og har stilling ute:

6 Likes

Om jeg husker rett så uttalte Per seg i podcast etter “bruddet” at fokus ble 100% på vaksine pga covid osv. for AZ og dermed avsluttet dem samarbeide med “oss”. At AZ eller andre plutselig fokusere på “oss” igjen er ikke umulig men tom. sannsynlig og da smeller kursen i taket (15-20 i første runde).

1 Like

Nesten null omsetning og null aktivitet på forumet. Vi må bare vente på positiv bombe så blir det liv i leiren.

2 Likes

Den nye lovte kommunikasjonsstrategien er som det meste annet i dette selskapet…på stedet hvil.

Virker som at de største aksjonærene er for servile i forhold til ledelsen.Spetalen eller Stordalen hadde nok blåst liv i leiren tenker jeg…Da hadde vi nok fått livestreaming fra Waldays kontor.

1 Like

SUWON, South Korea – OliX Pharmaceuticals, Inc. (KOSDAQ: 226950), a leading developer of RNAi therapeutics, announced today that the Company’s management will participate in one-on-one partnering meetings at BIO-Europe Spring. The event is being held digitally from March 28-31, 2022.
Dr. Sun Woo Hong, Head of External Collaboration, and Dr. June Park, Principal Scientist, will meet industry experts to discuss platform-based early discovery collaborations as well as global licensing options for pipeline programs, including OLX101A for hypertrophic scars (Phase 2), OLX703A for hepatitis B virus, and OLX702A for nonalcoholic steatohepatitis.

Ingenting om 104C (eller 301A), som var med på de 3 siste presentasjonene, byttet ut med 101A nå. De har Asia-partner for OLX101A, ingen partner for de andre.
Om en skal spekulere vilt her har de noen på kroken for 104C muligens? :thinking:

9 Likes

Og det behøver ikke bli lenge til heller. Sørkoreanere liker fart på togene.

“We thought that our two applied sciences may very well be notably synergistic and efficient with this kind of molecule,” PCI’s Robin stated. “Moreover, a preclinical experimental program may very well be shortly arrange as a way to generate outcomes inside a reasonably quick time period.”

17 Likes

Verdien på Olix omregnet til norske kroner er 36 milliarder……forutsatt at jeg har regnet riktig , da

3 Likes

Husker denne:

6 Likes

Det kliniske løpet tar ikke så mange måneder. Det blir heller ikke igangsatt hvis en ikke har veldig sterk indikasjon på at resultatet blir positivt. For aksjeeierne blir det helt avgjørende om det annonseres at PCIB er med på løpet. Hvis så skjer ,så vil gammel ATH for PCIB fortone seg som en spøk

8 Likes

Ett tog som ikke ser ut til å ha gått spesielt fort er OLX301A, med en forsknings-avtale med Thea inngått Mars 2019 og en kommersiell avtale med upfront Okt. 2020, så ser det ut som att 104C kommer seg i klinikk vesentlig raskere (men mulig det er forskjell på noe rent dermatologisk og øyesykdommer).
Om vi skal være veldig optimistisk (og ha i bakhodet att Høgset nevnte øyne spesifikt under Q3), så er det vel mulig att de gjerne kunne tenkt seg bedre levering før de går i klinikk. :crossed_fingers:

7 Likes

Hvis man lytter til Anders Høgset i podcast 174 sier han blant annet følgende om samarbeidet med OliX:

  • en bredere samarbeidsflate enn de har vært innom i tidligere FimaNac samarbeid.
  • OliX og PCIB har veldig mange områder hvor teknologiene kan tenkes å fungere i synergi, både innen mRNA og siRNA, også innenfor de indikasjonen de arbeider med.
  • Ingen bivirkninger i det hele tatt ved bruk av PCI i sånne applikasjoner (hud, hår, arr osv)
  • Vi ser veldig store muligheter for å få veldig gode resultater ut av dette.

Anders Høgset bør vite hva han snakker om. Det var nettopp hud de startet å forske på for 20 år siden, og Jonas Einarson påpeker at ringen i så måte er sluttet hvis gjennombruddet for teknologien skjer her, 20 år etter at PCIB ble skilt ut som datterselskap av Photocure.

23 Likes

Noe kommer,og jeg er overbevist om at vi ikke har sett. ATH. Bare en er tolmodig.

5 Likes

Ledelsen i PCIB er nok selv klar over at noe som gir uendelig større økonomisk gevinst enn fimaChem kommer , og derfor var de så. excepsjonelt lynsnare til å droppe fimaChem….nesten mistenkelig fort…over natten….noe som ikke stemmer her

1 Like

Jeg forstår simpelthen ikke “tavshedsstrategien”, hvordan kan det på nogen måde retfærdiggøres med baggrund i sigtet på at skabe aktionærværdi på både kort- og langsigt?

Kortsiktig for PCIB er over år. Imminent er 6-12 mnd. Vi må bare vente

Det er ingen “taushetsstrategi”, det er ikke så lett å melde ting når man ikke har noe å melde. De arbeider med å sette opp et Vacc studie og vil informere når det er klart, dukker det eventuelt opp andre ting meldes det også.

Ikke la deg lure av konspirasjonsteoriene til @Ruben2

Eller at “noe” komme som lyn fra klar himmel og ATH er rett rundt hjørnet som @Oxion snakker om.

2 Likes

Tænker ikke at de skal melde nyheder, der ikke er der, men i min optik er der så mange andre håndtag, når det gælder om at markedsføre virksomhedens potentiale og produkter. Din IR funktion har til opgave at sikre markedet kommer til og bliver i aktien og dermed vedligeholder en værdi for aktionærerne. Her fejler de Big time i min optik. Aktionærer der skal sidde og Trolle nettet for at finde nyheder er under al kritik, efter min mening.

2 Likes

Hyggelig at noen børster støvet av gamle kursmål og tenk om dem har/får rett? Ikke stor troa hos dem som selger aksjer om dagen men ingen har vel fasit ennå så enn så lenge kan alle få rett. Er litt enig med dem som kritisere info-nivået i fra selskapet. Kunne være hyggelig med en oppdatering om ikke annet så har dem vel snart bedre anslag på hva det vil koste å avslutte release-studiene. Dem har nå hatt god tid på å finregne litt nå og det betyr jo en del i forhold til når en ev emi eventuelt må komme. Beste om den blir unngått men da må penger på bordet snart i fra “rette” kjøper.