Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Hvorfor skal man børste støvet av gamle utdaterte kursmål som hovedsaklig er basert på RELEASE, når studiet er blitt lagt ned?

Hvorfor ikke forholde seg til oppdaterte og aktuelle kursmål, hvis man først skal forholde seg til kursmål?

“Arctic hadde før denne nyheten en kjøpsanbefaling med et kursmål på 24 kroner pr aksje på selskapet. Av en oppdatering fra ABG Sundal Collier fremkommer det at de nedgraderer selskapet til selg fra kjøp og nedjusterer kursmålet til 4 kroner pr aksje fra tidligere 37 kroner.”

2 Likes

Mitt inntrykk av Arctics tidligere kursmål er ihvertfall at de aldri egentlig har gjort noen seriøs vurdering av noe annet enn fimaCHEM. Det er vel for vanskelig eller nesten umulig å presentere denslags “regnestykker” uten både å virke useriøs og bli beskyldt for å lokke egne kunder ut på glattisen… Men det betyr jo ikke at det ikke er et potensiale her. Kursmålet på 4 kroner har de jo fått oppfylt, men også bidratt til.

Da var Per ute. Nå får vi håpe det blir litt fart på skuta. Tolker dette positivt for PCIB!!

8 Likes

Minner litt om Biotec Pharmacon dette.

https://live.euronext.com/en/node/9496616

PCI Biotech (OSE: PCIB) announces today that CEO,
Dr Per Walday has resigned to assume a new position. Dr Walday has a notice
period of six months, and he will step down from his position by the end of
September 2022, or earlier.

1 Like

Du tenker han går av fordi suksess er rett rundt hjørnet? Njaaaaa…

4 Likes

Usikker på hvordan dette skal tolkes. Utfra melding ser det ikke ut til at det er klar kandidat til å overta? Skulle gjerne ønsket det ble annonsert samtidig.

1 Like

Er jo dette hylekoret har ønsket lenge nå… :boom:

Spent på hvem de får inn. Liten organisasjon pcib, så det forsvinner mye kompetanse nå som Walday forlater skuta. Flagget er vel ikke akkurat til topps om dagen heller.

Ikke meg i mot med litt friskt blod inn i organsisasjonen, og forhåpentligvis også en ny giv som så sårt trengs.

1 Like

Det er nok ikke det, til tross for at det var noe veldig “mistenkelig” med at RELEASE ble lagt ned @Ruben2

Når det er sagt er det nok positivt for å kunne bygge opp tilliten til selskapet på nytt.

Noe måtte skje og noen måtte kastes under bussen. Man får takke han for jobben han har gjort og ønske han lykke til videre, dette er nok til de beste for alle parter.

8 Likes

Hm, neste «nyhet» blir vel hårkur til klinikk uten lys da🤷🏾‍♂️

Hvordan du kom frem til den tolkningen på mitt innlegg får stå seg usagt, men jeg Tolker dette som IKKE negativt mtp veien videre for PCIB. Nye kluter, nye øyne!!!

2 Likes

Tja, om han skulle “kastes” av styret, så er det vel ikke normalen at han forblir i jobben i oppsigelsesperioden(?)

3 Likes

Nei, -da hadde de kanskje gått bak ryggen hans og alt hatt noen på plass.

Så jeg tror han har valgt å gå selv og kastet seg selv under bussen, -hvis det var det du tenkte på.

5 Likes

Mannen begynte å søke etter jobb i det øyeblikket chem ble nedlagt, og tolkningen er … bull? :slight_smile:

Blir interessant å se hva slags ny stilling han får.

2 Likes

Er jo som regel alltid god stemning i Nano når det kommer inn en ny CEO i døren… :ok_man:

2 Likes

after 3 big failures … H&N + AZ and Release … a resignation becomes the obvious option … good luck to him …

7 Likes

Ja, når de kommer inn så :wink: Men ikke fullt så god stemning når de går ut nei, forståelig nok :joy:

1 Like

Endelig, etter å ha tapt det meste av investeringene jeg har i pcib, kan det bare gå en vei nå. PW er ikke personen til selskapet. Nå blir det optimisme framover og økt kurs.

4 Likes

Ser ikke ut som markedet tolker avgangen særlig positivt.

1 Like