Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Ny CEO , nye satsingsområder. NYE PCIB :boom:

1 Like

Umulig å tolke i verken den ene eller andre retningen. Selskap er i dialog med flere. I podcast uttalte Vaccibody at det gikk 48 timer fra de forsto det ble avtale, til wet inc.

3 Likes

Det er vel ikke positivt med en leder som kaster inn håndkledet, men som ikke går ut døren før i september? Og dette da i en periode der selskapet skal finne nytt fotfeste.
En annen sak er at det neppe blir lett å få inn en ny leder fra øverste hylle, for et selskap i den situasjon som PCIB er i nå.

6 Likes

Fra Finansavisen: Per Walday forlater PCI Biotech for å ta over som toppsjef i EXACT Therapeutics.

2 Likes

3 Likes

Full grunnløs spekulasjon…. Man trenger kanskje ikke to CEO’er om noen skulle ønske å legge inn bud på sjappa… kan være greit å ha noe annet å gå til da. :crazy_face: neida… får håpe de finner en verdig erstatter som kan ta oss opp av sumpen igjen.

1 Like

Stort set ingen aktivitet på meldingen. Dødsbo.

1 Like

Det er fortsatt en veldig reell mulighet for at kursen går nedover.
Selv vurderer jeg det som det mest sannsynlige utfallet. PCIB trenger penger, og trenger nå også ny CEO. Hvordan skal de få dekket pengebehovet? Hvordan skal de tiltrekke seg en kompetent CEO i denne situasjonen? Hva mener du skal skape optimisme fremover?

OliX , eTheRNA eller en helt ny aktør kan kanskje komme med en avtale med cash som berger selskapet fra å måtte gjennomføre en emisjon på katastrofal kurs. Det må i så fall skje i løpet av året. Om det er mer sannsynlig at dette skjer, enn ikke, får enhver vurdere selv.

Sjanseløst av styret at de har latt PW sitte. Det blir som nevnt av flere vanskelig å finne en dyktig erstatter nå.

2 Likes

Wadays avgang i som CEO er må vel være den beste nyheten i PCIBs historie!
Kan ikke å ha opplevd en svakere og mer talentløs leder i mine mange år i finansmarkedet!

Men stakkers Exact T. som får denne udugelige mannen som ny leder!

9 Likes

Lite informativt. Men etter mange år i samme selskap er det kanskje greit å prøve noe «nytt»
Jeg ønsker i allefall Per lykke til.

2 Likes

Hva er så din fortreffelig bakgrunn for en slik personlig negativ attest - slengt ut på en useriøs måte.

1 Like

Enig - lykke til Per Walday

Exact er en samling av gamle GE folk, der passer han sikkert fint inn.

Lurer på hva de definerer som suksessfull, ble brukt til å beskrive PCIB i fjor ved ansettelser også, ser ut som om PW har skrevet det selv kanskje? :thinking:

1 Like

For videre drift trengs det vel noen titals mill når kassa er tom. Noen som har gjort en utregning på dette, sett at det ikke kommer eksterne midler inn? Videre holder vel ikke der som kommer inn til et avsluttende studie og man trenger ytterligere påfyll i kassa. Hmm. Jeg tror også vi skal videre ned i kurs over tid, men mcap kan ikke gå lavere enn 100 mill vel…? Var den ikke på rundt 75 mill ved emi på 7 kr en del år tilbake…

Slik jeg ser det, var dette en klok beslutning av Walday. Han burde ha tatt den for flere år siden.

Nå gjenstår bare at valgkomiteen kommer opp med et godt forslag til ny styreleder - og gjerne også andre forsterkninger av styret.

I det store og hele venter jeg et nytt styre og en ny ledelse som er langt mer handlekraftig og produktorientert enn det vi de siste årene har sett med Walday og Bøhn i sine respektive roller.

24 Likes

Trykkfeil….sorry

Ultralydgreier. Egentlig er vel PW « overutdannet» for dette emnet.Men man bruker jo i alle bransjer å fortelle at noen er «headhuntet» Egentlig litt trist å sparkes nedover ,men ,men……

Tror dere per har sluttet frivillig😂

1 Like

Synes vi alle skal takke Per og ønske ham lykke til. Han har muligens ikke vært beste “kremmer” men en kunnskapsrikperson som har tilført selskapet mye. Blir ikke bare enkelt å fylle hans plass.

5 Likes