Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Flere nevner samarbeidet med sørkoreanske Olix og muligheten for at PCIB kan få bli med til klinikken. Det har jeg også forventninger til. Men trolig skjer ikke det før til høsten, jfr. tidligere sitert utsagn fra Olix.

Derimot mener jeg oppstart av en PoC-studie innen hode/nakke/hals kombinert med checkpoint inhibitors kan ligge mye nærmere I tid. Trolig er man nå kommet et godt stykke nærmere avklart studieoppsett siden Q4 (og påfølgende Radium podcast).

Få pasienter, høy incidensrate, tidlig interimsavlesning og hyperinteressant konsept kan gi en skikkelig boost de nærmeste par månedene.

13 Likes

Hvor sannsynlig tror du dette er?

0,001 promille eller noe der omkring?

1 Like

Ja, kanskje noe sånt. Høyere enn null iallefall. Og dermed noe som må med på idelisten.
Men la oss høre hva som er dine konstruktive bidrag da?

Da tenker jeg det ikke bør være på “idelisten”.

Rettet emisjon.

1 Like

Ja, det også en løsning, og jo raskere jo bedre? Eller?

Nei, man må ha noe å sette det på, eksempelvis når man har lagt fram en plan for FimaVacc studiet.

3 Likes

Enig - det er et godt scenarie. Håper bare det ikke tar for lang tid, og kursen rekker å pine seg for langt ned, før det skjer.

1 Like

Er ny CEO noe som de aktivt er ute å søke etter gjennom byråer og annonsering, eller skjer dette i lukkede prosesser?

3 Likes

Kanskje det er flere enn meg som ønsker Nakstad

Det er vel forhåpentligvis PCI teknologien noen finner interesse av å satse på, uavhengig av hvem som er CEO. Om noen kjøpte aksjer pga PW er det bare å bytte til EXACT Therapeutics.

Etter å ledet skuta i 14 år uten å finne land, er det kanskje på tide å finne ny kaptein, som kan vise seg å ha bedre kvaliteter som los.

11 Likes

Fant forresten denne. PCIB på partnering event denne uken:

15 Likes

Noen som vet noe mer om de forsøkene med lakselus som ble snakket litt om for en stund siden?

1 Like

De skal rekruttere blant brukere på TI. Vi har svaret på det meste. :grin:

For snart to år siden sto denne aksjen i 80 og man ventet bare på at himmelferden skulle fortsette, mens nå er det usikkerhet og tvil som råder. Den som bare hadde solgt den gang…

1 Like

Det ble egentlig null reaksjon på Per sin avgang. Verken jubel eller gråt og dem som handler aksjer fortsetter i samme spor. Sjansen for opp blir da litt større slik jeg vurdere neste dager uker. Selv venter jeg til neste positive nyhet før jeg laster.

2 Likes

Jeg tror det er naturlig å forvente at en ny CEO her vil stille krav til styret om at det må hentes penger i forbindelse med CEO skiftet, og da må gjerne de store eierne garantere for en vesentlig del av beløpet. Er jo ikke veldig fristende å ta den jobben uten en finansiering som sikrer litt arbeidsro.

15 Likes

Greit med lav strike price på opsjoner for ny CEO er min erfaring. Blir gjerne en svak periode kursmessig.

Jeg kommer tilbake til hva selskapet presenterte ved Q4/21 og i podcasten samme dag. Igår skrev jeg:

Slik jeg hørte hva Walday da presenterte om neste steg for fimaVACC, så var det meste klart. Og på direkte spørsmål fra Elisabeth KA, bekrefta Walday at her ville det komme oppdateringer - ikke bare ved neste kvartslspresentasjon, men også utenom om det skulle være aktuelt.

Snart seks uker seinere burde vi være der snart. Finsliping av studiedesign og forberedelser til rekruttering bør kunne være på plass når som helst nå.

Kanskje kunne noen av “klinikerne” blant oss utdype dette nærmere?

13 Likes

Helt oppriktig, så synes jeg det var trist at det skulle ende på denne måten, selv om jeg mener det var tvingende nødvendig for selskapet og jeg har argumentert for det i et par år nå.
Per burde fått en annen sorti enn dette, men har samtidig kun seg selv å takke.

Vil benytte anledningen til å takke for langvarig tjeneste i selskapets tjeneste, og ønske ham lykke til videre i det neste kapittelet i hans karriere.

PW hadde dessverre kjørt seg fast i et blindspor, og dette er nok til det beste både for ham personlig og for PCIB.

Nå blir det spennende å se hva veien videre bringer og ikke minst hvem og hva slags CEO man klarer å rekruttere.

Jeg ser vel også for meg at det blir noen endringer i styret.

8 Likes

Her mener jeg du treffer spot on. Hadde det vært en «løsning» på ett av de to ben nært forestående hadde nok Per blitt. Oppfatter situasjonen i selskapet nå fremover som trø litt varsomt. Her er det bare å avvente til ny CEO er på plass.

1 Like