Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

https://www.hairlosscure2020.com/category/olx104c



8 Likes

I klinikk seinere i år,hmm skulle vel tru om Pcib skal vere med må jo det snart komme noke??Er det denne gangen vi skal ha stang inn?

6 Likes

Finner ingenting eksakt på dette fra OliX, men det er sagt i podcast at de går mye mye raskere enn kreftforskning. For en annen koreansk produktkandidat, HUTERA Hair Loss Treatment, svarer de slik:

Når det kliniske løpet er fullført - og med suksess vell og merke, åpner det seg et gigantisk marked. Jonas Einarson nevnte dette i sist podcast, og hadde nærmest fått bakoversveis når han tittet på tallene….

OLX104C vil bli markedsført av en av de virkelig store med global markedsmakt, hvis det blir suksess. Men allerede når produktkandidaten skal til klinikken, skal det mest sannsynlig penger på bordet og milepæler skal defineres.
La oss håpe at dette skjer ved at OliX har med seg PCI på ferden!

8 Likes

HVIS Pcib er med , så kan man bare glemme gammel ATH……svaret får vi i år. Sånn er nå det. Olix is the real deal….Neppe noen fare å kjøpe på 5 kr uansett , det kommer andre ting også. ….om aksjekursen går en krone opp eller ned nå….ikke noe å bry seg om

1 Like

Verd å repetere : Det er straks 13 måneder siden Olix annonserte at de inngikk «extensive research collaboration» med PCIB for å finne synergier og vurdere videre partnership innen bl.a. dermatologi. Selvsagt har de prøvd seg på menneskehoder i det stille….og fått lovende resultater….ellers ville de ikke være så hissige til snarest å innhente kapital for å gå klinisk…for å få godkjenning. Tidsfaktoren på et år før avlesbart resultat passer perfekt også….Sånn er det nå ihvertfall slik jeg vurderer det.

2 Likes

Jeg trodde det var ganske strenge etiske retningslinjer for slike in vivo forsøk? Ikke bare å smøre labassistenten med litt hårkrem og se hva som skjer liksom.

1 Like

Jeg har faktisk vært borti tilsvarende tidligere , det man gjorde da , var å bruke frivillige ( og entusiastiske ) ansatte i eget firma. Dette er noe folk liker å stille opp til/for !

Selvsagt.

Et godt fundament for god forskning og solid klinisk data.

Det vi må gjøre nå er å google ansatte i Olix, finne frem til de med lite hårvekst, og se om de har nylig oppdaterte profilbilder med nye rockemanker!
Er bildene tatt innendørs, med lite sollys, kan vi gå ut fra at de har fått photosensitizer. :thinking:

6 Likes

Jada , jeg skjønner spydigheten , men det var faktisk slik det foregikk. Hvis 4 av 5 små direktører får tilbake hårvekst , så blir de i fyr og flamme og stemmer for større kliniske forsøk. Ikke verre en det. Den voldsomme entusiasmen for større registrerte forsøk skyldes neppe bare museforsøk. Ikke kapitalinnhentingen heller

Helt naturlig at det må være strenge krav for å teste noe på mennesker men det finnes sikkert flere type grenser her. Å smøre litt salve på blank skalle som straks kan fjernes ved utilsiktet reaksjon kan ikke være stort værre enn å teste en ny farge på en negllakk så at det finnes u-offesielle tester her er helt natulig.
Hadde jeg vært skalla forsker så ville jeg testa på meg selv umiddelbart det var mistanke om at det funka.

1 Like

I og med der er ABSOLUTT ingen bivirkninger med PCI FimaNac i denne sammenhengen (jfr A Høgset podcast 174), og tid er penger, er det ikke utenkelig at de har testet det på mennesker.

Men det får vi uansett aldri høre om, og det kan ikke brukes til noe som helst i forskningsøyemed.

Derfor er det bare unødvendige spekulasjoner, som vi aldri får svar på.

6 Likes

Helt enig ,men dette er jo ikke kreftforskning. Dette er spekulasjoner på småprat. Og kanskje er det slik som jeg beskriver det at det har foregått . Kanskje vi får vite det om noen år……etter godkjente forsøk og markedstillatelse. Da kan man spøke med det

Mulig å mene noe om når cirka vi passerer vinduet for OliX og hårkur (OLX104C) gitt OliX har guidet innsendelse av CTA til Q3/Q4 i år??

Det prekliniske løpet er jo ferdig og en eventuell avtale med PCIB tenker jeg må på plass i god tid før innsendelse av CTA. OliX vet jo allerede om de vil ha PCIB med videre eller ikke, så hvor lang tid kan en avtale ta??

Er vinduet i ferd med å lukkes i løpet av sommeren??

3 Likes

Husker jeg galt nå du tidligere har nevnt at du har bodd og jobba i Sør-Korea? I så fall får vi tro på deg. Men i så fall betyr det at man “der borte” ikke er plaget med nasjonal etisk godkjenning og registreringsplikt for oppstart av kliniske studier.

Henvisningen til friske frivillige" er vel heller ikke relevant. Man kliner neppe kremen/salven/gelen oppå brylkremen i en tett hårmanke.

Men for all del; insidensraten for androgenetisk slopecia er skyhøy, så her vil noen måtte administrere køen på klinikkene.

For øvrig er det et plethora av markedsaktører innenfor denne indikasjonen (også giganter som J&J og Merck), så Olix hadde neppe prøvd seg om gåten allerede hadde vært løst.

Denne mener jeg å ha vist til tidligere, men passer uansett godt inn her:

https://folliclethought.com/androgenetic-alopecia-therapies-master-list/

9 Likes

Fant dette av CFO:

Lover bra! :rocket::rocket::rocket:

Edit: Ser ikke ut til å være noen bivirkninger heller.

8 Likes

Forstår godt skepsis og at folk har lite tru på at Pcib skal lykkast med noko i det heile tatt,merker også den holdninga blant skribenter på Insider også.Eg er sjølvsagt klar over utviklingen og i og med eg er ein ganske stor aksjonær er dette svært trist og ekstremt dyrt til no(på papiret).Når dette er sagt finn eg det rart at folk her inne nesten godter seg over situasjonen Pcib har satt seg i.Eg heier på alle selskaper i den norske biotek sektoren, og synst situasjonen i sektoren nå er utrolig trist.Håper Pcib med fleire selskap kjem med nokre utrulige comeback som gagner både aksjonærer og pasienter.

Håper heile sektoren får ett løft som starter no​:slightly_smiling_face::+1:

26 Likes

Du husker vel det gamle ordtaket : Egen suksess er det beste , men andres fiasko er heller ikke å forakte…Ellers: Olix har mye i pipeline , men etter 27.mai synes de å satse voldsomt på 104 C…samlet inn beløp tilsvarende en halv milliard nkr……Tidligere skrev jeg ofte «hvis» PCIB er med for å være forsiktig……jeg regner med at de er det etter å ha lest mer💥

4 Likes

Nå var vel ikkje dei 450 mill øremerke kun til OLX104C vel?Personlig trur eg samarbeidet med Olix har blitt mykje meir omfattende og større også innen andre ting.Håper berre vi har rett og at dette blir ein suksess som tilfører Pcib midler til en Fimavacc studie I aller næraste framtid

6 Likes

De har i allefall trua så løfter denne!

«We are very excited to collaborate with PCI Biotech. Combining our proprietary asiRNA platform with PCI’s leading fima NAc delivery technology will significantly accelerate our efforts to bring our dermatological RNAi programs to the clinic. We also expect to expand the area of application to our cancer immunotherapy pipeline and mRNA vaccines developed by our subsidiary, mCureX, in the near future.”

9 Likes