Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Mitt inntrykk er at det er mest gravhumor her, og ikke så mye godting over den vanskelige situasjonen selskapet virker å befinne seg i.

Per Walday virka etter min oppfatning sterk i troen på at samarbeidet med AZ kom til å materialisere seg i en eller annen samarbeidsavtale. At han nå har trukket seg kan tolkes på mange måter, men det er rart å gå etter 14(?) år dersom en forløsende avtale ligger rett rundt hjørnet. Ettersom AZ ikke ble noe av så er jeg nøktern til at Olix blir der.

Har selv flere aksjer enn på lenge, men de er verdt knapper og glansbilder sammenlignet med før AZ-smellen. Håper selvsagt at de får til noe med for eksempel Olix, men klok av skade skal jeg se en faktisk avtale før jeg tør tro på noe som helst; uansett hvor mye forumet måtte koke med spekulasjoner.

Setter dog stor pris på at enkelte her tar seg bryet med å skape litt optimisme og fyrer oppunder mulighetene som finnes. Det gir litt ekstra spenning, og det er gøy å drømme seg bort litt.

For min del er jeg inne for neste fase Vacc, noe vi faktisk vet kommer, men jeg er forberedt på at det sannsynligvis blir behov for å hente penger i markedet. Det tror jeg går greit ettersom de sannsynligvis ikke trenger allverdens kapital til å begynne med.
Noen gode resultater fra første del fase 2 vacc kan gi grunnlag for en positiv utvikling videre.

16 Likes

Kan dette bli tidenes opptur??
Ingenting er priset inn,og Alt kan skje🇳🇴

6 Likes

Tidenes opptur ?Tja hvorfor ikke. Må nok noe solid nytt på plass før dette blir en realitet men akk nå sitter våre medaksjonærer og klør seg litt i hodet. Ikke volum hverken på kjøp eller selgerside så lite som skal til før det smeller opp ( eller ned ). Bare det at vår venn Snøffelen stikker frem i fra glemselen er nok til å skape ny spenning i aksjen. Kommer det noe pos så kliner jeg til med noen 10-tusen til men tør ikke akk nå ( selv om det muigens er virkelig smart) ? Volumet tyder at flere er i sammeboks som meg og da kan det bli veldig stas den dagen det smeller.

4 Likes

Er handelen stoppa på børsen?

1 Like

Ser ut som noen dumpet ut et par små poster og det var nok til å senke kursen rett inn i bremsen.

1 Like

Har det skjedd no nytt?Eller…er det bare vanlige årsaken der dere fyrer hverandre opp og snitter ned til siste krone?

Kur mot hårtap er bra det og ville gitt enorme inntekter.Big pharma har selvfølgelig oversett det og da Astra kikket på patentporteføljen var de så sløve at de ikke så de fantastiske mulighetene.

Tipper dere trenger mer til en kur mot grå hår før dere klarer å løsrive dere fra dette endeløse drømmeriet.

Ikke sikkert hårtap er noe AZ satser på så at dem ikke så muligheten det betviler jeg.

2 Likes

Hårtap er noe som satses stort på i verden. Det ødelegger psyken til mange menn. Ikke alle som har selvtillit til å gå rundt med en norwood 7-krans på hodet

2 Likes

Ps: johnny sins er et unntak

1 Like

hvorfor henger den?

1 Like

I infront web trader står status: Reserved by Marked Ops

Edit: Nå Matching Halt, Collar Breech, oh så tilbake til Reserved…

1 Like

Ok, vanlig handel igjen. Oslo børs har noe galt med PCIB, so fort det går opp stanser de hele tiden. :face_vomiting:

1 Like

Blir det ikke MH når den passerer 5%? Virker i allefall slik

1 Like

Skulle det være 5% som var grensen for MH så ville det blitt mye “pauser”. Er ikke sikker men tror vi er mere på 10++ ev unormalt volum som vekker “mistanke” om div nyheter som ikke er allmenn.
Håper på mange “pauser” pga oppgang. Det takkler vi lett.

1 Like

Den var pause i sted, da var oppgangen etter pausen 5,04%.

I går la jeg inn kjøp direkte på høyeste som den gang ville overstige 5% da ble det først hold og en slags auksjon før det gikk igjennom.

Det er ikke vits å drive å kjøpe på dagens høyeste, den kommer sikkert ned senere.

Har ingen hensikt å stille seg bakerst i køen heller for det står jo allerede en der.

Ja den som hadde fasit på det. Plutselig mot de fleste odds kommer det en tek melding å så forbanner en seg over den 50 øringen man kunne spart.

Ja, samma for meg, gjelder ikke bare dette selskapet som en gang var et lovende kreft forskning selskap.

Litt bekymringsverdig at Pcib ikke er listet under “Collaborations” på hjemmesiden til Olix (https://www.olixpharma.com/eng/rnd/rnd05.php).
Og at de fremhever 4 andre pipelines på forsiden enn den pcib er med på.

Så det virker jo ikke akkurat som om denne hårtapstudien er så veldig prioritert hos Olix?
Spørsmålet blir vel om de evner å ha flere baller i luften samtidig eller om de fokuserer på én ting av gangen…