Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

FimaVacc er fortsatt et levande program, både i prekliniske samarbeid (eTheRNA og Iimmunicom AB) og rent opportunistisk (på linje med FimaNac)

Det er vell vanskelig å si imot vedtaket, om å legge et eget klinisk løp på is, når man tenker både på selskapets situasjon (i går mcap på ca 170 mill m/ 76 mill cash) og kapitalmarkedet på utsiden. Det er i så fall mine tanker, at et kreftstudie for en biotek-mygg-fot, hadde vært direkte uansvarlig og for ambisiøst på nåværende tidspunkt.

14 Likes

Ingen kan klage på volume i denne måned. Hvem holder det opp i 2,80 lurer jeg på?

kjøperane rekna eg med

1 Like

Meldingen var noe vi visste kunne komme og ikke noe faglig “katastrofe” så alt håp er ikke ute . Fremdeles mulig med suksess og dem har penger ut neste år og derfor kommer kursen til å holde/stige litt neste dager.Selskapet ønsket ikke emi ? eller var det største eier som stoppet dette ?

3 Likes

Hva tror du selv?

2 Likes

Usikker på hva jeg skal tro men historikken siste året tilsier vel ikke at noen står i kø for videre sponsing. Finner dem ikke noen som blir fristet av det vi kan by på så ender vi vel som et skip en gang i tiden som møtte et isfjell. Orkesteret spilte til instrumenten var under vann og slik kan vår historie også ende ? Blir med ned jeg. God helg. Snart reker ( rødvin er i gang ).

6 Likes

Det er det jeg tenker også :slight_smile:

God helg ja! Snart taco ( øl er i gang ). :slightly_smiling_face:

Hvorfor være inne når alt håp er ute :crazy_face:

Får si som svensken som kom litt sent til musikkøving. Det hørtes så bra ute da jeg kom så alle gikk ut for å høre.

2 Likes

Med forbehold om at jeg har oversett noe; hvorfor har ingen stilt spørsmål om hvorfor selskapet sendte denne siste børsmeldingen knappe to uker før halvårspresentasjonen.

At selskapet ikke har de nødvendige midlene til å starte opp en fase 2-studie innenfor fimaVACC, det visste vi.

At selskapet vil måtte redusere bemanningen av samme grunn, er da ikke noe å sende børsmelding for (hvorfor har de ikke allerede starta slankekuren?).

At vi under halvårspresentasjonen vil få vite mer om øvrige aktiviter, planer, muligheter og hutfordringer er like banalt.

Så spekulativt kan man spørre seg; hvorfor var det nå så maktpåliggende for selskapet å “informere” Oslo Børs om dette? Var det bare for å rydde unna “gørra” på forhand slik at man kunne reservere månedens siste dag til noe hyggeligere og mer spennende?

8 Likes

Det er godt mulig at du er inne på noe her.

Så du meiner dei raserer aksjonærverdiane og får folk til å selge seg ut for så 2 uker etterpå komme med gode og lovende utsikter?så amatørmessig kan ikkje engong Pcib vere eller??

13 Likes

Hvor lenge kan PCIB holde på før kassa er skrapt?

Det las du vel.i meldinga??

4 Likes

PB på 0,78.
Kontanter på 78mill + fremførbart underskudd på ??
7-8 hundre mill bør vel gi en ca slakteverdi på ca 8 kr aksjen.
Da er det satt verdi på teknologi,sammarbeid og patenter til kr NULL!!!
Synes også meldinga var merkelig,og kunne lett ha vært presentert på Q presentasjonen…
Med hva strategien er fremover🇳🇴

6 Likes

De så seg vel nødt til å melde nå før tidligere ansatte (Nina Gustafsson f.eks.) begynte å oppdatere linkedin og facebook med nye stillinger. :thinking:

Meldingen utelukker vel heller ikke Vacc studie i andres regi, selv om jeg ikke tror akkurat det er særlig nært forestående. :roll_eyes:

Eneste jeg håper på nå for Q er en litt klarere tilbakemelding på hvordan det går med utviklingen av kremen eller hva det nå var de snakket om for topical application. Om en skal se ekstra svart på det er det vel en sjanse for att de ikke fikk det til, og derfor ikke blir med Olix videre, som da har ført til manglende finansiering av Vacc.

3 Likes

Viss samarbeidet med Olix er avslutta skal markedet meldast asap

Tenker kanskje Olix også sliter med finansiering, berre noko eg tenker also

1 Like

De kan vel “forske” videre i det uendelige uten att det krever noen melding, ser ikke ut til å ha stoppet dem før.
Olix har vel noenlunde med inntekter, men blir mange kliniske løp på de etter hvert, så aner ikke hvordan det står til. Tror ikke de har gått i klinikk med noe de ikke allerede har solgt lisenser til, så vil tro de har noe på bordet for 104C også, så får vi vel vente å se om det spiller noen rolle for våres del.

2 Likes

Kan vi stole på det?

10 Likes

Jeg kan ingenting om avvikling av selskaper, men la oss si at de gjør det. Vil vi fortsatt beholde aksjene da, om det blir et skallselskap ala Solob som ble nevnt tidligere her?