Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Vi er bare misunnelige! :+1:

Ja vi får se hvor mange som ler i morgen, fordi det dessverre er mange som kommer til å gråte…

Den som lever for se. TA sier rett opp.

DNB nyttårsraketten er PCIB.

Ekstra bull ref Japan.

Nytt produkt kommer les Q3 .

Er det DNB Health CARE som laster opp? :sunglasses:

DNB Health Care er et aktivt forvaltet aksjefond som hovedsakelig investerer i aksjer i selskaper notert på børser og regulerte markeder over hele verden.

1 Like

fått studert listene?konklusjon?

Japan?
Hvor kommer dette fra?

PCIB har et samarbeid med OliX som er et sør-Koreansk firma, og deres OLX-104C mot hårtap har vært en potensiell kandidat i lang tid. Er det det du tenker på her?

3 Likes

En haug med gamle menn fra alle steder i landet, med lønnsarbeid i masse forskjellige bedrifter, som aldri har eid PCIB før, og ikke har noen koblinger annet enn at de sikkert alle er aktive på facebook, twitter og evt. forum. Men man skal virkelig ha i bakhodet at intradag bevegelser selvfølgelig ikke vises i listene.

4 Likes

Olix publishes preclinical research demonstrating Olx 104 C on male pattern baldness ( nov 22) ( husk på når Pcib utdelte opsjoner )………… CEO of Olix: We are very exited to collaborate with PCIB combining our asiRNA platform with PCIBs leading fimaNAC delivery ( år 2021)

1 Like

CEO fortalte (face to face) i desember 23 at Oix104C var forlangt i prosessen og at PCIB ikke kunne bli med på den prosessen.

PCIB fikk ikke lov å presentere seg på DNB Health Seminair… så tror ikke det.

Gratis de til de som tjente noe penger. Men jeg er redd for en pump dump som vi har sett før i PCIB.

1 Like

Jeg er kjent med samarbeidet med Olix. Det jeg spurte om er hvor koblingen PCIB og Japan kom fra.

Misunnelsen er som kjent sterkere enn seksualdriften

1 Like

Vil tro det mer er frustrasjon over det som ved første øyekast virker som et meningsløst fomo-rally, enn frustrasjon over at man ikke ble med på toget. Vil påstå dette er noe av det mest risky man kan kjøpe nå på børsen. Hvis noen kan forklare oppgangen enten teknisk eller fundamentalt så er jeg "all ears… ":slightly_smiling_face:

1 Like

fortsetter nok oppgangen i dag,ser det ut som

Fordi?

Det finnes plenty med aksjer i samme sektor hvor risken er betydelig høyere. Men klart, historikken til Pcib taler mot en oppgang som ikke er tuftet på melding/nyhet av fundamental karakter.

Men R/R er fortsatt bra HVIS det skulle komme en god nyhet

Så her er altså håpet at alle disse pensjonerte mellomlederne rundt om i landet, som aldri har vært inne i hverken PCIB eller annen biotek (noen har det, i en portefølje av ellers også spekulative aksjer), har fått med seg noe som folk her på forumet ikke har fått med seg. Det er et tynt grunnlag for å stole på at doblingen av MCAP holder seg vil jeg mene.

Det som vel i hvert fall er hevet over en hver tvil, er at alle disse folkene enten har kommunisert seg i mellom og/eller kommunisert med eller fått informasjon fra en som ikke vises på listen. Det kan i denne forbindelsen være relevant at tweeten jeg la ut over, kom en time etter pumpen startet, og hadde nådd et nivå på 3 kroner.

6 Likes

Du svarer deg jo selv i innlegget - det er verken teknisk eller fundamental hold i oppgangen.
Mao. så vil tyngdekraften igjen gjør seg gjeldende når gappet rundt 4.50 er lukket (mitt bet).

Selvfølgelig enig i at det er en god trade HVIS det skulle komme noen nyheter; men vil da også tro finanstilynset vil være interessert i hvordan noen kunne frontrunne denne nyheten med over 100% oppgang. Foreløpig ser det for meg ut som greater-fool theory i praksis.

1 Like

Vel, “gappet rundt 4.50” kan vel ha oppstått pga en viss overreaksjon.

3 Likes

Som nevnt, R/R er fortsatt god gitt positive nyheter.

Bakgrunnen for oppgangen kan feks være så enkel at folk allokerer penger fra aksjer som har gått bra siste tiden til aksjer som har underprestert for å rebalansere porteføljen.

Når flere gjør dette samtidig i en aksje med skrotlav mcap, så skaper man fort et betydelig press på tilbudssiden.

1 Like

Det er like selvfølgelig som det er meningsløst å hevde

1 Like

Jaha?

Det er ikke veldig uvanlig å sitte aksjer basert på tro, håp og kjærlighet, det vet jeg du er klar over.

Min oppfatning av Pcib pdd er at aksjen går pga lav mcap of fortsatt høyt potensial. Så skjønner jeg at du mfl holder historikken mot selskapet, som jo er helt fair.

Jeg har liten til ingen formening om fair prising av PCIB er på 2 eller 4 kroner. Det er grunnen til at kursen har doblet seg plutselig som får alle mine varsellamper til å blinke.