Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

I alle dager er det som foregår her nå da? Er jo ikke småpenger det omsettes for heller. Skal noen ha en andel av selskaper må vel nødvendigvis kursen fly opp i samme takt den gikk ned men hvem kan ha interesse av det når ståa er som den er?

1 Like

Folk har fått med seg denne?

“MP Pensjon har i dag solgt 340.000 aksjer i PCIB og eier etter dette 1.845.801 aksjer i PCI Biotech, tilsvarende en eierandel på 4,9%.”

https://newsweb.oslobors.no/message/580468

2 Likes

De selger vel på prosentvis oppgang… Ganske vanlig for fond.

1 Like

Polygon polygon……dette ble bestemt for uker siden. Helt uten betydning for oss.

Tror ingen her kan vite om dette er pump og dump/trader greie eller om det er mer fundamentalt betinget. Hver og en får bare ta egne avgjørelser. Selskapet har jo flere ting på gang fortsatt og skulle ikke norsk biotek stå opp igjen som fuglen føniks?:grinning:

2 Likes

Skjønner ikke LIVE traderen til Sbanken, det ligger salgs ordre til 4.99 og masse kjøp over 5, helt opp til 5,9 - hvorfor går ikke handlene igjennom ?

Samme greia i Nordea, vilt ordrebilde… fikk gjennom salgsordre til slutt.

Kan snu igjen nå :sweat_smile:

Jo, akkurat det kan man kan vite med 95+ prosent sikkerhet når man ser hvem som har snakket opp aksjen og navnene på listen fra første dag av bevegelsen opp.

Ikke noe er bedre om det ikke er det, men det er forsvinnende lite sannsynlig.

5 Likes

Hvis det stemmer at middelaldrende menn ,. Til nå i dag har byttet flere mill aksjer.
Og gjort det samme de foregående dagene.
Ville ikke Oslo Børs gjennomskuet dette,og stoppet hele handelen… Kurs manipulering :grinning:

1 Like

Nest etter “too the moon”, så tror de fleste nå at toppen var på 6,- (5,93-).

SELG!

2 Likes

Middelaldrende tradere og litt software er alt som skal til - handelen er ikke ulovlig i seg selv.

Anbefaler å lage en konto hos Nordnet om man skal trade ordreboken, de har den mest tilgjengelige og beste utenom de mer avanserte løsningene. For småsparere er Nordnet sin løsning topp.

Jeg handler i Nordea, men følger kursene i Nordnet.

Den eksakte tankegang som utgjør fundamentet som gjør pumping av denne typen mulig.

1 Like

Nei nå har jeg aldri sett en så hysterisk baisser som polygon

1 Like

Traders gonna trade, haters gonna hate.

Fascinerende å se at Pcib fortsatt har evnen til å engasjere og provosere på tross av motgang og fiasko.

6 Likes

Hadde inderlig gledet meg veldig om PCIB fikk til noe med teknologien sin til slutt, og at dette materialiserte seg i aksjonærverdiene. Det som skjer nå har ingen ting å gjøre med det.

3 Likes

Klassisk, de fleste er stort sett mer interessert i å finne ut av hva årsaken til prisoppgangen er enn å tjene penger.

Tror årsaken ligger i historikken, dvs mange tror at historien kan gjenta seg.

Er nok mange som håper ja. Utelukker ingenting i PCIB-casen, men for min del er PCIB nå kun en teknisk trade, null følelser og håp, kun level to level.

Trader du fortsatt nå? :open_mouth: