Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Tror du fortsatt på en fremtidig kurs godt over kr 16? Iom at du enda ikke har sluttet med aksjer…?

1 Like

Dette er ikke FA-forum, og dette er feil tråd.

Det er notert. Skal ta det til etterfølge.
God helg

Har trua ja. Kapteinen har ikke forlatt skuta enda…
Men ser den aaleby!!!
Pcib har hatt Max uflaks, covid 19 ødela Nesten Alt.
Og det kunne ingen forutse.

2 Likes

Om du lurer på hvordan framførbart underskudd i Biotech på Oslo Børs prises har Nano 3x det du nevner over for referanse.

1 Like

Han ble presset av på planken, men du hadde kanskje ikke mønstret på enda?

2 Likes

Har vært med å bygget skuta, !!!

4 Likes

Ja det er vi et helt forum som har vært med på 🤌🤌🤌

Hvorfor i alle dager solgte ikke Myrild flere aksjer ???

Det har han kanskje gjort, men det var ikke lenger meldingspliktig… ?

Det siste jeg finner om 104c er denne:
Plan to submit a HREA for Phase 1 clinical trial near the end of 2022
https://www.olixpharma.com/eng/pr/news.php?ptype=view&idx=364&category=

Hvor fremkommer det at søknad er sendt? Har du noen link?

Dagens kuriosa:

Nå er det omsatt for like mange kroner som det er aksjer i selskapet.

:nerd_face:

2 Likes

Nr 2 og nummer 3 på aksjonærlista har lettet seg i dag; først en børsmelding fra MP Pensjon klokka 10:13:

“MP Pensjon har i dag solgt 340.000 aksjer i PCIB og eier etter dette 1.845.801 aksjer i PCI Biotech, tilsvarende en eierandel på 4,9%.”

og så en melding fra Myrlid klokka 12:37.

"Myrlid AS har i dag, 20. januar 2023, solgt 450 000 aksjer i PCI Biotech Holding ASA (“Selskapet”). Som følge av salget innehar Myrlid AS etter dette totalt 1 450 000 aksjer og stemmer i Selskapet direkte, samt eierskap til ytterligere 400 000 aksjer gjennom sitt 50 % eierskap i Jandersen Kapital AS, totalt sett tilsvarer dette ca. 4,95 % av aksjene og stemmene i Selskapet.

Ser vi på Myrlid først så er det gått ut 654 000 aksjer hvis man regner fra før denne oppgangen startet. Men, det kan jo fort ha gått flere siden meldingen kom klokka 12:37 og jeg ikke aner hvor mange sekunder, minutter eller timer fra salg skjer til det kommer en melding på Oslo Børs.

Brutto-volumet av aksjer omsatt i dag er tross alt 8 millioner aksjer, eller 22% av antall aksjer i selskapet. Aner ikke hva netto-volumet kan ha vært eller blir.

Og dessuten meldinga kommer jo i det man passerer 5%, etter det vet man intet.

For MP pensjon, meldinga der kom jo 10:13, er det bitte litt annerledes, intet solgt i dagene hvor oppgangen startet, antallet etter melding stemmer med ad det gikk ut 340 000 i dag, før klokka 10:13.

Når nummer 2 og 3 selger kan jo flere langvarig litt større aksjonærer ha gjort det samme, hvem vet.

Uansett antallet aksjer er jo konstant så noen har jo overtatt disse aksjene, og selv om man kun har et bilde etter første dag med oppgang, slik jeg skjønner det, så ser det kanskje ut som i første omgang at det kan bli flere “lykke-jegere” enn “bjelle-sauer”, eller andre spennende investorer som kan dra kursen videre, men hvem vet, i løpet av neste uke får vi et klarere bilde.

Med en mulig total omveltning av nye, og kanskje utålmodige aksjonærer så blir kanskje PCIB en trading-aksje fremover med prosentvise store bevegelser både opp og ned, og med greit volum?

4 Likes

they have submitted an IND in Australia few weeks ago. it was on their linkedin page
image

1 Like

Takk!

linkedIn selvfølgelig ja. Kunne de ikke ha kostet på seg noen ascii karakterer på twitter og hjemmesiden også da?? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nå lå jo dette i kortene siden Ronny meldte om ingen aktivitet med Olix på Q3, men greit å endelig få det bekreftet at det ikke er noen plass for PCIB med Olix sin hårkur heller.

Det er altså bare ikke noe behov for leveringsteknologien til lille lommelykt noen plasser altså…

Synd, for teknologien virker jo så bra (tilsynelatende), så litt av et paradox!

Diabetes sår et et mega stort problem i verden.
Dette vil Pcib gjøre noe med!!!

1 Like

they need to simplify their product and I think with a topical solution things will move in the right direction

1 Like

Ja, jeg har fått med meg betraktningene dine om at det er uflaks nok en gang.

Uflaks har virkelig fulgt PCIB helt siden de la ned hode-nakke studien (Som visste seg i ettertid være avsluttet på feil grunnlag). Uflaks med Covid, Uflaks med rekruttering, Uflaks med samarbeidet med AZ (som nok prioriterte helt om når pandemien var et faktum), Uflaks med finansiering at de ikke sikret seg når euforien var på det høyeste. Uflaks med at deres beste samarbeidspartner AZ også startet studie i samme indikasjon som Release på samme tid og nå også Uflaks med at de fikk for syke pasienter inn i Release.

Det er ikke måte på hvor mye uflaks dette selskapet har!

Det er et poeng at det er lav n i studieresultatet for Release. Du har nok bedre track på det statistiske en hva jeg har, men jeg stiller meg veldig undrende til at PCIB kunne ha hentet seg inn til noe bra resultat for Release gitt de dårlig kaplan meier plottene som kom ut fra resultatet, selv om n er lavt.

Uansett, så er Chem helt dødt, og jeg tviler meget sterkt på at noen er interessert følge dette sporet med mindre teknologien gis bort for knapper og glansbilder.

Godt du har tatt med “aller mest udyktighet og dårlig strategi mtp finansiering”, når du siterer meg da.

Selv tok jeg konsekvensene av det (udyktighet og uflaks) og solgte det aller meste høsten 2021. Beholdt den gangen en pott, men siste rest gikk i dag.
Mener som sagt fortsatt at teknologien er super-potent, og kommer derfor til å sitte på sidelinja og følge med. Hadde vært gøy om de fikk til noe, og håper jeg klarer/orker i så fall å kaste meg på igjen.

3 Likes

Good call!

Spent på om @InVivo , som i hvert fall i dag morges mente at dette var en rasjonell reprising, også endte opp med å gjøre det samme.