Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Verden er ikke som før

-20,00%

Lav 3,15
Høy 5,93

3 Likes

Helt kokko.

Jeg klarte ikke å kvitte meg med alt, sitter enda med noen aksjer som ble kjøpt med tro, håp og kjærlighet til teknologien,men kvittet meg med mye.

Puttet det i det minst biotekaktige jeg har funnet til nå. Qfree (ser de har hatt leveringsproblemer og tenkte det er en god match for min erfaring med de som kan levere alt):joy:

1 Like

Tycker denna var ganska spot on @Tjommien. Tippar du gjort en fin slant här. Grattis.

Nå holdt jo ikke støttenivået ditt på 3.80 vann i det hele tatt. Falt jo tvers igjennom.

Hva gjør du nå? Hva sier TA om veien videre? Tenker du kursen vil etablere seg i midrange området rundt 4.70 allerede i neste uke før brudd på range high 5.70?

Bruker du 1min eller 3min tids intervall i TA analysene dine?

2 Likes

En trejder har som regel en exit @the1nonly

Nice - fornuftig strategi.
Gratulerer med meget god fortjeneste i PCIB.
TA skal lønne seg!

Jeps. TA er et fantastisk verktøy som kan forutsi koordinerte kjøp av illikvide aksjer.

Var forøvrig inne på FA-forum og leste litt nå. Der sitter gjengen som definitivt er på bunnen i siste dagers pyramidespill. Fint at folk her fikk en liten edge med resultatet av pollen min i dag da, som konkluderte med at toppen var passert for noen minutter siden.

1 Like

Om du virkelig mente noe med det der så burde du vel kanskje i det minste beholdt en aldri så liten lyttepost. Eller holdt kjeft. Det er ikke for ingenting det heter “put your money where your mouth is”. Men her skader du istedet selskapet.

1 Like

Ja, dette var nok et stunt fra noen store som ville lette seg litt, ved hjelp av ‘flinke’ aksjemeglere.
Eller, hvis jeg ville inn for mer kan/kunne det også være et smart stunt.
Nå vil nok kursen falle en stund til glede for de som stille og forsiktig vil ha mer.
Teknologien til Pcib er jo ikke uten verdi. Å tro det er vel en underlighet. Å komme inn i cellene med medisin uten med annet enn lys er nok, og vil fortsatt være, fortsatt interessant for mange.

1 Like

NEI, overhodet ikke!!

Dette var et stunt av utspekulerte for å lure inn intetanende så førstnevnte kunne komme seg ut med gevinst . De store så galskapen å benyttet sjansen.

Men du har rett i en ting:

1 Like

Ja, helt klart meierifondet og Myrlid som har stelt i stand dette sirkuset! :roll_eyes:

5 Likes

Siden jeg vet at en del følger litt med på hva jeg skriver, har jeg alltid prøvd å være ryddig med å disclaime mine posisjoner.
Har imidlertid lenge tenkt å dele mindre av det.
Uansett, helt logisk følger det at min neste mulige transaksjon i PCIB må bli kjøp.

8 Likes

Har sjølv solgt meg heilt ut av Pcib i dag,med blanda følelser.har tru på at teknologien kan få sitt gjennombrudd,og vil følge aksja tett.Dett den til 2 kroner kjøper eg meg inn igjen.Håper virkelig ledelsen og styret har lært av den Berg og dalbane reisa selskapet har hatt.En dyrekjøpt lærepenge vart det,men kan takke en pump for at det ikkje vart så steike gale :slightly_smiling_face:Unner selskapet, gamle og nye aksjonærer lykke til,så vil kursen framover avgjøre om eg kommer tilbake​:slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

1 Like

Synes det er betryggende å lese om flere som har benyttet sjansen til å selge i dag. Eller i hvert fall ikke kjøpe flere. Men for å bekrefte at folk på TekInvestor er litt mer begavede enn den gjennomsnittlige aktøren i PCIB i dag:

Har du flere eller færre aksjer i PCIB i kveld enn i dag morges?

  • Flere
  • Færre
  • Like mange
  • Hadde ikke, og har ikke

0 stemmegivere

Husk at dette er helt anonymt folkens, så ikke vær redd for å trykke på “flere” om det stemmer

Jeg var på skitur med elendig 4G dekning.

28 Likes

Sei fra om du skal selge resten

Spøk til side så er jeg fullstendig klar over at rent økonomisk burde jeg jo bare lempet ut alt på en gang og så heller kjøpt tilbake på lavere kurser den delen jeg ønsker beholde for det var jo ikke så veldig vanskelig å skjønne at momentum kom til å snu her. Og jeg vil aldri love at man ikke gjør det neste gang, men i dag valgte jeg sende melding til PCIB med en gang jeg passerte grensen og så tok jeg pause til de hadde publisert flaggemeldingen før jeg solgte litt til (knappe 120 000 aksjer). Tapte en del margin på det, men da er det i alle fall i mine øyne helt fair game.

36 Likes

Ærlig og redelig det!

Hvor lang tid tok dette / pleier det å ta?

Lov å spørre om du har gitt opp at teknologien skal på en eller måte få et gjennombrudd

Dersom det er en planlagt transaksjon så har man jo noen ganger skrevet klar meldingen og så kan man bare trykke på knappen med en gang. Andre ganger vet jeg folk ikke melder før etter børsslutt selv om de nok har handlet i løpet av dagen. Akkurat i dag så fikk de det ut på en knapp times tid.

De gangene jeg har gjort slikt så har jeg alltid tatt det med selskapet det gjelder så jeg vet faktisk ikke hvordan man gjør det om man melder på egenhånd. Hadde ikke Ronny svart kjapt så hadde jeg måttet begynne google på skituren :slight_smile:

3 Likes