Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Det er ikke bekreftet at det var AZ som tipset pcib,
Bare så det er sagt :+1:
Hvis de klarte å fremskaffe gode resultater in house, så var det stor interesse for Bioprosesering, og nå har de sannsynligvis fått en storfisk på kroken.
Altså gode resultater.
At kursen stagnerer nå etter over 100% på 2børsdaher er jo naturlig.
Men blir det avtale ut av dette, er vi milevis fra reell verdi :+1:. Endelig lit spenning igjenn.

7 Likes

Meget god avslutning på dagen,rekner med videre opp i morgen🙂

3 Likes

Ja hvis 3 dagers regelen fortsatt gjelder skal den opp i morgen også.Trur i det minste den åpner opp for så å sige tilbake til sin lange fallende bane mot endeligt.

Selg!

1 Like

Dristig og rope selg, men er jo anonymt forum dette. Så hvis noen følger “rådet” og selger for så å se PCIB går 3-gangeren til 9, så spiller det ingen rolle for aksjeorakelet her…

4 Likes

Tror ingen bryr seg om mine anbefalinger uansett så det tar jeg med stor ro.Men vi får no se da.Mye skurrer her.Som hemmelig avtalepartner.Hvorfor hemmelig?Og innsidekjøpene lar fortsatt vente på seg.Det sier jo noe.Og så mangler den uforklarlige opp/nedgangen som nesten alltid kommer noen dager i forveien når det virkelig er breaking news på gang.Og til sist er det det børs ordtaket som sier at et taperselskap er og forblir et taperselskap.Har ingen aksjer i selskapet og har ikke noen tidligere tap her og ønsker alle som er inne lykke til.Men jeg har definitivt ikke trua.

De ansatte har mye opsjoner, så er liten vits i å kjøpe mere.
At partneren er hemmelig er det ikke pcib som bestemmer.
Personlig tror jeg at denne gangen lykkes de :+1:

7 Likes

Vel,de trenger ihvertfall en dugelig kursoppgang for at at aksjen ikke skal bli veldig utvannet.Flaks da at avtalen kom i tolvte time.Jeg tror nå mitt.

Men du skal ha kred for din standhaftighet.Du har sannelig fortjent en himmelferd med aksjen.

1 Like

PCIB har penger ut 2024.
De henter nok penger når de har konkret prosjekt.

Tror vi passerer 3 kr i morgen

Venter også at patent skal godkjennes i USA og ASIA.

1 Like

Jeg skal ærlig innrømme at min standhaftighet i pcib har kostet meg noen mill.
Denne investeringen er gjort med hjertet og har tatt min del i Alle emisjoner.
Skuffelsene er mange, men jeg vet at de har flere produkter som kan være meget nyttige for mange.
Lykkes de med Bioprosesering blir det enormt.
Og de kan satse videre på flere områder🔥

11 Likes

Ikkje aksjer. Ingen høyrer på deg.
Likevel må du anbefale sal.
Er du redd for at vi som kjøper aksjer egentlig ikkje har råd, og bør reddast frå oss sjølve?
Da skulle ein nesten tru du var sosialist og har eit medfødt behov for å bestemme kva andre skal bruke pengane sine til.

6 Likes

Jeg kjøpte aksjer i selskapet da det ble børsnotert og svært få hadde hørt om det.Aksjen ble vel først notert på SMB listen mener jeg å huske.Kursen startet vel på 7-8 kroner ish.Senere har jeg vert inn og ut av aksjen mange, mange ganger.Det har vert store gevinster og store tap.Uten at jeg har regnet på det er jeg vel sånn ca i break even totalt sett.
At jeg bryr meg nå skyldes at jeg vil advare nye håpefulle aksjonære mot den elleville haussingen som kommer hver gang selskapet kommer med potensielt gode nyheter.Disse har det vert mange av opp gjennom årene og mange har satset tungt og tapt mye.Mange flere ganger.Aldri har nyhetene og avtalene gitt cash til kassa.At det skal snu nå virker temmelig rart all den tid selskapet er sterkt nedskalert og det knapt er forskere igjen.Men jeg skal ikke prøve å ødelegge drømmene dere har.Men ikke sats alt og lykke til.

7 Likes

Håper å komme tilbake til 100 mill i omsetting og 3,5 milliarder i børsverdi😎.

1 Like

Skal ikke påstå noe om fremtiden her, men Genmab gikk først ca 10x fra 2003 til 2007, så ned 90% til 2011, deretter ca 50x til 2017 og dobling derfra til 2021. Hvis PCIB endelig lykkes så er ihvertfall noe lignende mulig om man tar utgangspunkt der kursen lå forrige tirsdag.

3 Likes

Tenker det kan være kurant å ta et bet her nå, på at det kommer noe matnyttig ut av denne samarbeidsavtalen😉
Mcap er vel bare rundt 100mnok og de har ca 40mnok på bok.

2 Likes

Husk hvor mye pcib har dratt inn i emisjoner ,vet ikke hvor mye, men kan oss si 1milliard.
Det blir noen hundre mill i fremførbart underskudd.
Hvis Alt skule gå åt skogen, for kjøper av konkursboet… Burde vel kunne forsvare 6-7kr aksjen bare det :laughing:

5 Likes

Er det lurt å høre på de med eller uten aksjer i pcib? :see_no_evil:

1 Like

En trenger vel ikke og konkludere akkurat nå :slight_smile:

1 Like

Er vel mange så tar «gevinst» etter å vært i hengemyra

2 Likes

Dårlig gevinst med snitt på 40kr/pr isj :slight_smile:

1 Like

Fikk litt Deja vu av denne meldingen, og første jeg tenkte var att det var enda ett samarbeid som ville gå i vasken, men om en skal prøve å være litt objektiv så kan en jo ha i bakhodet att omtrent alle resultater PCIB har hatt In Vitro har hvert strålende, men når det kommer til In vivo har det hvert litt ymse.
Har hvert lite overførbart, vanskelig levering for kommersialisering (i hvert fall spekulert om det), og skuffende resultater (som den siste dermatologiske patenten som ikke funket så bra på hud).

Med bioprossesering blir vel dette irrelevant? Hele poenget er vel att alt gjøres In vitro?

Har også lagt merke til att folk som er flinke med linjal ikke har hvert så aktiv på tråden siden Fredag? :thinking:

Edit: Har økt littegrann denne uken, vurderte det på rundt 1,40 men trodde jeg hadde god tid til å tenke på det, kjøpte litt i dag og i går på rundt 2,35, om det var en god ide vil vel vise seg om ikke altfor lenge håper jeg. :upside_down_face:

12 Likes