Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Jeg synes hele caset minner om Biotec Pharmacon - hvor bioprosessering er PCIB sin ArticZymes.

3 Likes

Spørs om det blir salt i maten i år.

Snakket med radforsk, ingen ny podcast planlagt.

Hjertesukk / Advarsel fra tidligere PCIB aksjonær. Denne aksjen har falt enormt, og er det verdipapiret jeg har tapt mest på innen Biotech.

Noen spørsmål alle som vuderer inngang bør stille seg:

  • Dersom det viser seg at de vil gå videre med tidligforskning innen et felt:
    • Hvor mye penger vil de trenge (emisjon 1 - stor)
    • Dersom suksess:
      • Hvor mye penger vil de trenge for å kjøre fase 2B / Fase 3 (emisjon 2 - enorm)

Det er lett å la seg blende av fugler på taket - trackrecorden til PCIB er rett og slett elendig hittils. De har tidligere både hype’t egne prosjekter og lagt ned studier som viste seg å kunne levere verdi.

4 Likes

Men skal ikke PCIB være en teknologi plattform nå. Er vel ikke snakk om at de selv skal forske og kjøre de forskjellige fasene.

1 Like

Noen som kan bekrefte dette?

Fra 7:30 :
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230831_1

1 Like

Sprek i dag :running_man:

4 Likes

Mulig det var en tabbe men jeg solgte meg ut i dag.Hell og lykke til dere som er med videre :blush:

3 Likes

Ja er jo slike dager med volum man må benytte seg av vis ønsker å selge seg ut.

Ser det ligger inne Q3-rapport i Nordnet kalenderen i dag, men det er vel feil?
2H er vel neste?

Mmmmm, i følge hjemmesiden er selskapets neste kvartalsrapport er Q4 2023 som er planlagt 14.februar 2024.

1 dag med oppgang blir for mye for PCIB :upside_down_face:

dagen er vel ikkje over?

Håper på videre oppgang idag :chart_with_upwards_trend:

3 Likes

Er det mange som er tungt inne i denne aksjen? Synes ting virker litt dødt både her og på forumet til finansavisen. Men klart, ikke så mye nytt innhold fra selskapet blir det lite å prate om.

1 Like

Mindre aktivitet enn i Orkla-akjsen :woozy_face:

Hva er primærårsaken til man holder samarbeidspartner hemmelig? Kunne interessen for aksjen ha vært større om man viste hvem det var?

Det er næppe PCIB der ønsker dette, men nok snarere samarbejdspartneren - måske af konkurrence hensyn…

4 Likes

Når tror dere neste update fra samarbeidet med internasjonale partneren kommer? Må vi vente helt til Feb 2024 :thinking:

Kjøpte PCIB for et par år siden. Den har falt 92% siden da og ligger fast på en tiøring eller så. Så kommer en «nyhet», og den fyker opp til 3 Smørbukk. Er dette bare et tulleselskap? Lønningene er fortsatt saftige nok - to the bitter end?