Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Anbefaler alle å høre på Aksjekaffe med Ida der hun intervjuer Ronny og Morten i PCI Biotech. Podcasten er over 1 år gammel.

Der nemner Ronny i en setning der de ser muligheten for skape verdier for aksjonærer på relativ kort sikt innenfor bioprosess og dermatologi “Lavt hengende frukt” som de kaller det.

Og måten de prater på tror jeg ikke det blir noen ny emisjon heller. De snakker om upfront payment, som er det mest åpenbare for dem.

6 Likes

Problemet her er vel å basere seg på det de sier ikke akkurat har vært en suksess oppskrift tidligere. De har særdeles lav troverdighet i markedet (antar jeg), og det er et bet som er ulogisk å ta.

Ikke uenig. Men ting kan snu selv om det ser mørkt ut til tider.

Og den internasjonale partneren ser vel en mulighet her.

1 Like

Det kan snu for alle. Men man ønsker vel å gi seg best mulige odds for å lykkes.

Har kjøpt mer i dag. Håper på big good news før året er omme.

Last opp😎

3 Likes

pcibbb

5 Likes

Nå begynner PCIB oppturen.
Satser på news snart og at noen tar tak.
Så bud på 15-20 kr :laughing:

1 Like

Fart idag.

Kanskje jeg kan komme meg ut i 0 på 3kr :sweat_smile:

1 Like

Da bør du spørre deg selv. Hvorfor kjøpe jeg og bør jeg holde på med aksjer.

Nei tror jeg er bedre på MEMES :wink:

1 Like

“Haa va detta for noko?”

Ufattelig hvor mange ganger noen lykkes med å blåse opp kursen i denne aksjen, uten innhold. For hver gang kan noen kyniske tradere gni seg i hendene, samtidig som noen naive sjeler har kjøpt på topp igjen…

6 Likes

Håper de får øynene opp for PCIB også:

Det svensk-britiske legemiddelselskapet Astra Zeneca har inngått en avtale om å kjøpe det Wall Street-noterte biotekselskapet Gracell Biotechnologies, som spesialiserer seg på celleterapi for behandling av kreft og autoimmune sykdommer.
Det skriver Astra Zeneca i en pressemelding tirsdag.
Det totale omfanget av avtalen på omtrent 1,2 milliarder dollar. Det tilsvarer mer enn 12 milliarder norske kroner med dagens kurs.

Kjøpet er betinget av nødvendige godkjennelser.
Celleterapi
Det foreslåtte oppkjøpet vil øke Astra Zenecas eksisterende og tidligere investeringer i celleterapi, ifølge selskapets visepresident Susan Galbraith.

Hun sier at Gracells celleterapi GC012F vil gjøre det mulig for Astra Zeneca å tilby pasienter med blodkreft en topprangert behandling, samt å utforske potensialet for celleterapi for å tilbakestille immunresponsen i autoimmune sykdommer.
Kjøper seg opp i Kina
Gracell vil operere som et heleid datterselskap av Astra Zeneca, med virksomhet i Kina og USA, ifølge pressemeldingen.
Kina er Astra Zenecas nest største marked etter USA, skriver Bloomberg.
I november kjøpte selskapet det kinesiske biotek-selskapet Eccogene Inc, som planlegger å utfordre den danske giganten Novonordisk innen slankemedisin.
Så langt i år er aksjene i Gracell opp nesten 170 prosent. Selskapet har hovedkontor i byen Suzhou i Kina.

AZ øyne opp PCIB? :joy:

6 Likes

Ny flytur? Hadde vært fint med en oppdatering i romjulen. Tidlig på nyåret!

Kan fort bli nyttårsrakett denne💥

4 Likes

What do you think, when the name of the partner will be revealed? Suspiciously long time has passed from 13.10.2023!

Kommer det melding om utvidet samarbeid og utvidete patenter også i USA og ASIA. så blir dette tidenes rykk på OSE :slight_smile:

3 Likes

Vet ikke hvor mange ganger det har skjedd, men det er ikke få.
Inngang på 1,90ish og man er nærmest garantert en positiv luftetur med litt tålmodighet

10 Likes

Bought today for 2.3NOK! When will there be a development, what do you reckon? Before or after 19.02?

2 Likes

Når kan vi forvente en oppdatering her?
Topp 20 aksjonærliste er ganske stabil. Largest shareholders — PCI Biotech

Når kan patent i USA og ASIA komme? Hvorfor bruker de så mye lengre tid enn Europa?

1 Like