Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Når de nå jobber i siste fase.
Patent ventes.

Hvorfor binde seg til en når de sier:

Dette minner om biotech pharmacon og artic zymes. De må få noen positive nedstrømstall så faller dette på plass✌️

Furter developing the promising technologi for viral manifacturation……datert 24.april 2025 fra PCIB

1 Like

Du har vel sagt i et par år at nå er det nære noe. Et slags EM i venting altså:

2 Likes

Ja, når den man konkret samarbeidet med ikke vil binde seg, så er man naturligvis åpen for alle muligehter. På Radiumen snakket de om to kommende konferanser for å møte nye potensielle partnere. Men da HAR man altså ikke kommet særlig langt. Og de har kun noen måneder til før det skal et mirakel til for at noen andre enn en partner skal fylle kassen med noe cash.

1 Like

Du fremstår som en bitter eks. investor som ser bakover og ikke fremover.

Men greit det, vi får nok avklaring snart, så ikke vits å «krangle» her.

1 Like

Nei, det høres ut som han ser situasjonen for det den er i et kritisk syn. Noe alle investorer burde.

4 Likes

Og hvem er det da som desperat hausser disse spikersuppene på både dette forumet og hos Hegnar…?

5 Likes

My main concern right now is their financing plan. Based on their current burn rate, I don’t think they have enough cash to make it through the year without raising capital. If they go for a share issue, we are probably looking at significant dilution.

In biotech, right issues are usually priced with a discount of at least 30 percent to the market price. So unless there is major news that pushes the share price up, a rights issue could land around 0.90 NOK per share, or possibly lower.

If they aim to secure funding for the next 2.5 years, they would likely need to raise around 60 to 65 million NOK, assuming a burn rate of around 25 million per year. That would mean issuing roughly 70 million new shares, which would result in about 66 percent dilution for current shareholders.

Unless they choose to do the financing in a couple of steps to try and lift the share price in between by delivering on milestones.

Anyone thinking about this?

4 Likes

Skremmende at PCIB ikke får seg med partnere. Topp10 farma, ville ikke investere i PCI. Nå en PCIL partner vil ikke investere små penger til de i en 50L can. Tror PCIB er ikke ærlig nok mht riskoen.

Belysning av amphinex viser seg å ikke være under kontroll og det ser så kalte partnere. Med en kort horizon sånn speilet i års-presentasjon skulle med et positivt bildet PCIB ikke være nær ATL.

Ønsker PCIB alt vel, men mye uklarhet hvor mye penger henting skal koste når en partner ikke slår til innenfor deres mulighet.

Husk at PCIB altid har gitt mye rabatt med å hente pengene, som er vanlig innenfor biotek.

Nok kjøpere på 0.005
Screenshot 2025-04-25 at 09.59.58

Jeg syntes du er spot on her. Teknologien virker og Morten sa vel at grunden til at downstream resultaterne ikke kom sammen med upstream var at de måtte gjøre noen tekniske justeringer. Som jeg forstod på han var dette ikke noe han forventet ville være et problem. Og når tidligere partnere har tilkjenegitt at en succes i mini benchtop vil kunne opskaleres til kommerciel bruk så har de vist at opskaleringen kan anvendes. Hvilket er helt naturlig, da all initial forskning foregår i mini benchtop og har gjort det i mange år, så virker det her så virker det også i kommerciel produktion.

Derfor blir downstream resultaterne et vende punkt for PCIB.

Samtidig har Sartorius en 50 liter reaktor med lys, som er i kommerciel handel. Det er ganske suverænt, fordi da har de løst lys problematikken.

Jeg tenker helt det samme som deg, det er finansieringen som er det store issue her, kan de få en partner avtale før det eller skal vi igjennom en emision. Det er det store spørgsmål. Og jeg syntes du er spot on hvor stort finansierings behovet vil være.

Lykkes dette, så er markedet GIGA stort. Ved at man kan producere disse mediciner til langt lavere priser gjør at det ikke bare blir barn med genetisk sjældne sykdommer, men også voksne med genetiske sykdommer man kan og vil behandle.

10 Likes

De gikk til markedet for å be om penger til fimaVacc for noen år siden men markedet var helt tørt. Er det noe som tilsier at markedet er noe bedre idag, etter alt som har feilet i norsk biotek siden da?

Meget bra innlegg! Du har forstått det!
Patent News kommer.
Nedstrømstall kommer
Salg fra Q4.

I tillegg ny justering at de ikke trenger penger får q1 2026. ( slik de har endret på de siste 3 årene i run way.

2 Likes

Pass på! De største haussere her kommer igjen på banen med at det positive bla bla bla…
(ikke stol på meg heller… jeg hadde vel rett da jeg fortalte at alt skulle i dass før alt kollapset)

Satser på at 2-3 kr blir testet i mai
Så 5-7 kr i q4.

Så snart Nedstrømstall kommer vil jeg tror patent blir godkjent og den vil varer i mange tiår.

God helg!

Interesting, was trying to decode who could potentially be in collaboration with PCI -European entity part of an international life science group - based on technology fit and Sartorius came last in my list but a good supplier fit with bioreactors.

see the list below, Lonza and SK Pharmteco / Yposkesi score high. Again, these are speculative but gives you the idea.

5 Likes

Jeg syntes du har gode bud der, og Morten harjo jobbet i Thermofischer, så de har sikkert gode connections dertil.

Samtidig er det vel blitt afklaret at det var Astra som satt pcib på ideen om PCL, så der kan jo ligge noe der også, men bare spekulationer fra min side.

2 Likes

I didnt know about Astra hinting the idea about PCL.

for Thermofisher, I ranked it third because AAV manufacturing is primarly in the US and in the press release they mentioned a European Entity. I lean more towards SK/Yposkesi and Lonza