Det beste her er vel salg av selskapet for og kunne benytte seg av fremførbart underskudd .
Hvor mange 100 millioner har gått i dass her ?
Det beste her er vel salg av selskapet for og kunne benytte seg av fremførbart underskudd .
Hvor mange 100 millioner har gått i dass her ?
De burde fusjonere med BGBIO & Onco, da stiger verdien på Onco ytterligere i følge en viss spåmann fra Oz.
Salg av hva? Er jo 0 av verdi her.
Kjøper kan benytte fremførbart underskudd og børs skallet
Markedet for biotekskall er nok forholdsvis mettet etterhvert
…og for å fortsette tragikomikken: Det er nå seks år siden Kristian Berg satt selvtilfreds på en Radium og uttalte at PCI fungerer på absolutt alt de hadde prøvd det i - og så viste det seg altså at det var absolutt ingenting
Tror ikke nødvendigvis teknologien er dårlig…
Den hadde vel funket hvis den er bra
0,4 kroner er ganske godt betalt i lys av den meldingen som kom.
Ja, market cap 15,3 millioner, når man trygt kan anta at selskapet kommer til å bruke alle pengene på å avvikle er vel uendelig for høyt.
ja du har helt rett, om noe funker så er det bra og det blir garantert penger i kassa.
Som vanlig selvfølgelig mulig å gjøre gode trades på “bigger fool” strategien for de som bare elsker den type investeringer.
Det som er bra er at nok et zombie selskap forsvinner, men det er unødvendig at det skal ta så forbaska lang tid hvor småsparere igjen blir taperne og tilliten til miljøet nok en gang forvitres.
Det hadde ikke vært noen grunn til å kjøre dette så langt, men aksjonærenes penger skulle vel brukes opp til det siste - okke som.
Og nå skal vel alle regne på verdien av det fremførbare underskuddet og børsskallet - det bruker bestandig ende så bra! - så da skal vel PCIB langt opp igjen
jaja, sånn er det vist være på børs.
hva skjer med kokurs avvikling og skattefradrag? Jeg har endel urealisert tap her, så hvis jeg bare lar det stå, og selskapet blir slått konkus, da realiseres dette tapet automatisk? Det er ikke på ASK-konto.
Hva om selskapet jeg investerer i går konkurs?
Hva om selskapet jeg investerer i går konkurs?
Hvis selskapet du har investert i går konkurs har du normalt tapt investeringen din.
Dersom du taper penger på aksjer, har du krav på skattefradrag på en fastsatt prosentsats av beløpet du investerte i selskapet som gikk konkurs. Under temaet «Finans» i skattemeldingen fyller du inn skattepliktig gevinst, fradragsberettiget tap, utbytte og formue.
Kanskje Apim har lyst å prøve seg en gang til… De får nok ja denne gangen.
Heldigvis lenge siden jeg eide noe som helst av biotekaksjer. Men hvordan kan noe framstilles som om det gjør eksisterende behandlinger flere hundre ganger mer effektiv for så å ende opp helt ubrukelig. Å si at 9/10 biotekaksjer ender opp som fisko er vel nærmest en kraftig underdrivelse.
Veldig synd for de som har tapt mye penger her.
En avtale kan komme som lyn fra klar himmel når som helst! Dette er aksjer på billigsalg.
Most soon, folkens, most soon!
Det er ubegripelig å tenke på at fasit fem år etter gullalderen til norsk kreftforskning er null og niks (med unntak av photocure). Ingen produkter, knapt noen studier igjen i pipen og null håp. De fleste selskapene er enten konkurs eller under palliativ behandling. Det burde blitt gjort en studie av hele gjengen her. Måten vi klarte å lure oss selv til å tro at vi skjønte mer enn en hel kreftforskningsindustri og hedgefond med spesialister. Komisk å tenke på i ettertid. Selv om det ikke styrte store deler av livet, så var det definitivt noe kultaktig over de uendelige trådene, og som et tidligere kultmedlem kjenner jeg fortsatt et lite stikk når jeg tenker tilbake på øyeblikket sløret ble dratt (børsmeldingen til ultimovacs) bort og jeg innså at jeg hadde investert tid og penger i saltvann.
Media burde definitivt skrevet mere kritikk mot de biotek selskapene som har vært en total fiasko de siste 5-10 årene. Bare i Bergen bio er det brent av ca 2,5 milliarder kroner uten å ha oppnådd noe som helst. En grave journalist burde undersøkt og fått faktaene på bordet. Men det er vel ingen i selskapene som vil snakke da de verner om seg selv og hopper videre på andre beiter.
Ja, du har et godt poeng her. Jeg tror Algeta er mye av svaret. Mange lette etter den neste Algeta. Så gikk først NANO og så PCIB 10x i løpet av 2016. Det tiltrakk interessen til mange, undertegnede inkludert. Vi ble på mange måter blendet av disse suksessene og ble helt blinde for risiko. Tidligfase biotek er enorm risiko og slik det ser ut i ettertid har ikke norsk biotek vært noe unntak, kanskje snarere lavere suksessrate enn internasjonalt gjennomsnitt? Svak ledelse, svak kapitalisering, svak you name. Forholdene lå bare ikke til rette for å lykkes her og Algeta forble et unntak.
Du er inne på noe viktig her, statistisk sett skal ca. 90% feile. Men det som felte flere er at SOC har blitt forandret under studien, å sammenligne med historiske data har vist seg å ha begrenset verdi, fordi SOC fungerer mye bedre enn tidligere studier viser. Dette er en tøff bransje å lykkes i.