Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

My guess is that Asia will be the first one to aknowledge this novel technology. Broad platform technology :pray::star_struck:

To win you will need a broad IPR, patent. Like PCI Biotech!
And its probably just great that more and more study this technology! Easier to get acceptance in a market! First one might be Asia!

4 Likes

Vi får stadige bevis på at PCI virker. Det gjenstår «bare» å omsette teknologien i penger.
Før eller senere smeller bomben i form av en melding. Synes vi har ventet mer enn lenge nok :triumph:

11 Likes

Ja det jeg tenkte. Det er jo dette kineserne søker mot og tester, og PCIB har patentene innenfor området. Hadde dette konkret vært PCIB hadde det vært en fundamental nyhet, men synes uansett det fortjener en småprat når man ser hva de ønsker å oppnå.

7 Likes

TPPS2a er sulfonated tetraphenylporphine, og hva PCIB eier og kaller LumiTrans.

https://patents.google.com/patent/CA2457856C/en

17 Likes
13 Likes

Fantastic, great. Go Asia go Pci Biotech! Looking good!

5 Likes

Angående kommunikasjons-strategi, hva tenker dere er sjansen for att de guidet IDMC fordi noen etterspurte det på Q&A og/eller podcast?
Får det ikke helt til å rime att de begynte å guide på noe slikt bare fordi noen små-aksjonerer spurte om det gitt den øvrige kommunikasjonene fra selskapet, så hva er da grunnen?

Min første tanke, som kom før jeg hadde lest ferdig setningen da det ble meldt, er att IDMC trigger en avtale, men det er godt mulig jeg tenker det bare fordi jeg har en trang til å finne kortsiktige mål å se frem til. Om den ikke kommer vil jeg vel finne nye mål, som Olix og klinikk i 2022 eller att vi nærmer oss ett år siden AZ resultatene ble publisert og en avtale ofte tar rundt ett år å snekre sammen.

OM jeg får rett i dette blir det forsovet ikke en gradvis bedring av kommunikasjon men en brå overgang, vil være letter å kommunisere om en bader i penger. :sweat_smile:

Men burde som nevnt av ganske mange nå være mulig å kommunisere ganske mye mere enn de gjør nå, åpning og lukking av sites, kommunikasjon med FDA, ny-ansettelser osv, tar ikke så mye tid å sende en tweet i uken heller.
Finner det forsovet ganske kritikkverdig å igjen lene seg på eksterne faktorer om dette skulle stemme, noe det sikkert mest sannsynlig ikke gjør.

3 Likes

Du svarer jo godt på det selv :stuck_out_tongue: Du vil alltid gripe etter ethvert halmstrå for at det er en avtale på horisonten :stuck_out_tongue: Sikkert ikke så lurt med slike urealistisk forventninger.

Jeg tror ikke de guidet det fordi det var etterspurt, men det var ganske lite positivt å guide på forrige kvartalspresentasjon, så da er det greit å ta med det man kan.

Det er jo to måneder igjen av året, så det er jo fortsatt fint mulig å nå guidingen på IDMC tilbakemeldingen. Men dersom de ikke gjør det, da kan man nesten se bort ifra all guiding fra selskapet.

Jeg tror dog dette kommer på plass før nyttår, er jo noe de har mer kontroll på enn mye annet, i og med at de visste hvor mange som var rekruttert da de guidiet dette.

4 Likes

Der er vi alle like @Chrkni :joy:. Halmstrå den ene eller andre veien :sweat_smile:. Rart de negative alltid mener å ha fasit og aldri benytter «halmstrå». Andre veien derimot benytter de positive halmstrå og synsing. Vi er alle like, like det eller ikke :joy:

2 Likes

De evner sikkert å lære av historien isteden for å stikke hodet i sanden. Historien sier at det ikke blir noe avtaler av disse halmstråene.

@LCY får også snart se at det ikke blir noen avtale forbundet med IDMC tilbakemeldingen, noe vedkommende egentlig allerede vet innerst inne :wink: Vi får bare håpe det skjer før nyttår! :slight_smile:

2 Likes

Historien er fakta. Det er det liten tvil om! Det har gjort de som mener å ha fasiten lite ydmyke. Og mener alle andre enn sin egen synsing (som er deres fasit😅) er halmstrå. Sinnsyk mange av disse nu på tråden.

Hovmod står for fall? Fasit er ikke endelig her.

Maggie Tatcher … can you hear me….your guys took a hell of a beating……:sweat_smile:? :bomb::crossed_fingers:

1 Like

Nei, det er mye fornuftig synsing. Hvis du leser innlegget til @LCY så kommer det tydelig frem at vedkommende er klar over at hen griper etter halmstrå når det kommer til avtale. “IDMC-avtalen” får vi snart fasit på også. Men da er det bare å legge det halmstrået i sekken, late som ingenting og finne et nytt, -som vedkommende skriver.

Det er ikke hovmod, det er bare ulike meninger.

80 til 15 du tenker på?

Stemmer det. Problemet er bare at patentet går ut om mindre enn et år nå (prioritetsdatoen er 30.08.2001). Og dette er en viktig problemstilling for selskaper som har så treg fremdrift som PCIB.

Men nå skal det sies at denne PSen ikke er relevant for noe annet enn preklinisk forskning.

6 Likes

TPCS2a

Det forskes stadig på ny teknologi og bredere patent bibliotek som TPCS2a

2034-08-28 Anticipated expiration

2020-04-07

Application granted

2020-04-07

Publication of US10610582B2

https://patents.google.com/patent/US10610582B2/en

3 Likes

Jeg teller hele 7 innvilgede patenter i perioden år 2020-2021.

Det er imponerende og viser en solid økning av antall patenter. Ekstremt viktig i biotek (og i flere bransjer) å ha solid bibliotek/IPR.

Synes det er en lovende trend for PCI Biotech med sterk økning av patentbibliotek. Wizard Anders H :muscle:

God beskyttelse av egen teknologi vil sannsynligvis kunne tiltrekke seg flere interessenter for kommersielle avtaler (enn uten patenter). Det er vel et understatement?

[Search Patents - Justia Patents Search ]

4 Likes

PW nevnte at de fikk tilbakemelding fra IDMC at de kunne forvente en avklaring i H2-21, så det var nok derfor det ble lagt til guidingen. Dette ble vel første gang lagt fram ved kvartalspresentasjonen i mai, så vi burde vel kunne forvente at denne blir meldt snart.

5 Likes

Kortsiktige mål og halmstrå er vel to forskjellige ting, men du har rett i att de ligner ganske mye i denne sammenhengen. :sweat_smile:

Utifra hva PW har sagt tidligere om IDMC guiding, så synes jeg fortsatt det var litt spesielt att de gikk ut med det. Er også noe jeg tror de kommer til å rekke siden det ikke er selskapet selv som har guidet det.

Men men, nå har jeg vel uansett jinxet det, så på tide å finne nye strå tenker jeg. :crazy_face:

6 Likes

Ser flere mener at intet nytt er godt nytt. Så hvis vi ikke hører mer fra PW, er det jo fantastisk :grimacing:

2 Likes

Her er i så fall Kristian Berg med:

1. november 2021:

RAB5A expression is a predictive biomarker for trastuzumab emtansine in breast cancer

Link:
https://www.researchgate.net/publication/355938794_RAB5A_expression_is_a_predictive_biomarker_for_trastuzumab_emtansine_in_breast_cancer

8 Likes