Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Aksjekursen er og har vært utfordrende lenge, og det er eksepsjonelt langt tilbake til ATH, og på et eller annet tidspunkt kreves det en kapitaltilførsel. Det tror jeg de fleste vet. Selv om det kan ta noen år før dette blir bra, er det teknologisk et spennende selskap. Dagens oppgang er hyggelig, selv om jeg personlig betviler at selskapet closer noen umiddelbare deals med prekliniske muse forsøk etter en faglig smal messe. De som har interesse av disse dataene er ikke Usain Bolt de heller, ting tar tid.

3 Likes

Det viser helt præcist hvad et selskab vinder ved at lave god IR ift. potentiale og faktiske resultater.

3 Likes

Det mest interessante her er ikke hva de gjør mot finansmarkedene, men hvordan de bruker disse dataene i business development. Dette selger seg ikke selv, det er mye spennende der ute.

Det er noe som heter “Telling ain´t selling.” Dette må pushes.

3 Likes

fint med ett par stråler solskinn i ansiktet etter og ha ligget ufrivillig i hi for godt og vel ett år

3 Likes

Endelig fjes til fjes. Live event!

PCI Biotech: Invitation to Q3 2021 result presentation

Gledelig hvis også Bøhn deltar!

10 Likes

So what do you guys think? Can only be good news? Or not really…? I just feel like this can just dump again tomorrow or continue at 15% every day for a week…^^ :thinking:

1 Like

Utbombet, tre teknolgiben, enorm mange negative vurderinger.

Så presenteres slike resultater :partying_face::bomb:.

Kanskje så enkelt…

Og så er the a new kid in town i form av KOMMUNIKASJON til markedet. Etterlengtet liten oppgang og mot de resultater som skal presenteres om noen timer virker det som kanskje en solid reprising endelig kan komme :pray:

Nu når en ser mot mRNA teknologi og prising her i markedet innenfor mRNA er det pølsebod prising av PCIB teknologien. Om det vedvarer eller løsner sikkelig nu får vi bare se. Tenker noe bør bli klarere om få dager og kvartalspresentasjon.

2 Likes

Super poster @Jubel , men @Gautosaur ….de dataene er vel ikke nye :thinking: Sitter å blar litt her å de ble presentert tidligere i år? Stemmer ikke det?

1 Like

Det stemmer, de er ikke nye.

Klassisk sell on News mulighet i dag.

Ikke noe stort i at selskapet melder at de skal vise fram en poster på en konferanse (se hva vi får til på forskningslaben i mus!:grinning:). Virker heller som litt reparasjonsarbeid i siste liten for å bli bedre på kommunikasjon. Få til noen børsmeldinger. Mer som spam dette tenker jeg med old news. Desperate handlinger før begredelige nyheter neste uke?

Ikke spesielt høy omsetning heller.

1 Like

De har bare vært godt gjemt for markedet.

Bøhn tar tak! Det er helt splendid og på høy tid :muscle::partying_face:

OG AKKURAT DET SOM VAR ETTERSPURT MED TANKE PÅ KOMMUNIKASJON

Tenker de siste meldinger er første del i en mer åpen, tilgjengelig og pro IR kommunikasjon den kommende tid. Hvis det i tillegg kan krydres med deals ….:pray::bomb:. Tør ikke tenke på det.

5 Likes

Ihvertfall høyeste siden 20. september. Og som reaksjon på en melding som knapt inneholder noe nytt så syns jeg faktisk dette nærmer seg “spesielt høy omsetning”.

2 Likes

Nå er vi rimelig utbombet da, og 15% er ikke sååååå mye med tanke på nedturen vi har bak oss. Nå mangler vi bare en syntetisk arm, og så ser alt straks lysere ut.

17 Likes

@KrissKross Det er sant og om man samtidig har benyttet muligheten til å snitte seg litt ned så er veien opp desto hyggeligere. 15% opp er en god start i en nedadgående trend som har fått gå alt for lenge.

4 Likes

Med et snitt på 41 kroner pr aksje har jeg fortsatt ingen grunn til å rope hurra, akkurat like lite som forrige uke. Og uka før der.
Men at PCIB stiger 16% uten noen nyheter av betydning, viser potensialet i denne aksjen. Det blir sprengstoff når en nyhet av betydning (oppkjøp, delvis oppkjøp eller samarbeidsavtale med penger) plutselig kommer for en dag. Eller når resultatene i Release viser seg å være så gode at det er etisk uforsvarlig å drive forsøkene videre, og PCIB blir tildelt markedsføringsrett for FimaChem for gallegangskreft.
Om ikke annet er det morsomt med en liten opptur på relativt godt volum til PCIB å være.
Og så er det ekstremt betryggende å kjenne til resultatene vi sitter på. Til tross for generelt høy risiko i biotek, så må PCIB være noe av det mest spennende å sitte med i denne sektoren for tiden.
Nå sitter jeg med alt for mye. Håper jeg ikke synes det samme om et år eller to! :smiley:

Og så ender vi plutselig på kun 5% oppgang for alt jeg vet - men man får ta med seg den moroa man kan!! :smiley:

24 Likes

@Mags70 Ikke mange dager til kvartalspresentasjon. Regner med at det blir en god oppdatering og status på alle teknologiben. Svært spent. Spesielt ettersom kurs er gruset så til de grader! Tydelig at mange venter negative nyheter fra selskapet framover. Får de rett eller blir det positive vurderinger og solid reprising? Gjennomgang av kommunikasjonsstrategi/plan vil sikkert skje. Her spesielt RELEASE!

360 000 aksjer omsatt og OPP. Jadda :muscle::partying_face:
Ikke overrasket om Anders H fra klokken 16.45 (når presentasjon i dag starter) får fram
internasjonal interesse og investorer?

Det er bare å benke seg i kontorstolen den dagen eller finne fram Heste(n) og ta seg en ridetur, får vi resultater Invivo eller Invitro og kanskje høre Jubel(brus) fra Ullernschaussen :joy: ?

1 Like

Du må ha opplevd noe vondt. Solgt for tidlig? Ikke midler til å kjøpe deg inn på NOK 13-14?
Du har helt rett i at det ikke er presentert nyheter av betydning, men synes du bør unne oss som sitter godt lastet litt moro, også.
Du får selge noe annet og kjøpe deg inn igjen, så slipper det å gjøre så vondt de dagene det er opptur i aksjen. Synes forøvrig ikke synd på deg, for du har hatt det lite vondt i det siste. Eller det har i motsatt fall ikke vært pga PCIB. :grinning:

8 Likes

Jeg avventer emisjon - som vil komme - så gleder jeg meg til igjen å være PCIB-aksjonær - men kan ærlig innrømme at forrige runddans med AZ tok knekken på meg (og ganske mye $$$).

Til lykke med meget god melding i dag - unner PCIB alt vel!

10 Likes

Jeg som tror og håper det blir deal som gjør maset om m helt unødvendig :bomb::pray:. Men det er klart med scenario deal er kurs her «nede» bye bye og kurs nesten direkte mot gamle høyder. Alle ser helt ut til å ha glemt muligheten for deal og at teknologien valideres med tilhørende mulig ketchup effekt for alle tre teknologiben.

Hvis det blir som selskapet har vurdert eller jobbet med mulig alternativer, altså Asia partner for RELEASE, bør det i realiteten bety cash inn. Upfront, milestones og royalties.

Svar til kommentar under @Columna Blir enkelt og greit optimistisk av oppnådde results for PCIB teknologien! Om der blir kommersiell gjennombrudd må vi vente å se fasit! Men OM der blir validering er selvsagt kursen noe helt annet. Ingen gratis lunch i volatile biotek heller!

Så håper jeg fokus på ballen (results) gir resultater i form av store verdier og behandling for en lang rekke og ulike pasienter!

11 Likes

Håper du får rett, Jubel! Du må være uten tvil, den mest optimistiske og positive personen her inne…:pray::hugs:

20 Likes