Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Ihvertfall høyeste siden 20. september. Og som reaksjon på en melding som knapt inneholder noe nytt så syns jeg faktisk dette nærmer seg “spesielt høy omsetning”.

2 Likes

Nå er vi rimelig utbombet da, og 15% er ikke sååååå mye med tanke på nedturen vi har bak oss. Nå mangler vi bare en syntetisk arm, og så ser alt straks lysere ut.

17 Likes

@KrissKross Det er sant og om man samtidig har benyttet muligheten til å snitte seg litt ned så er veien opp desto hyggeligere. 15% opp er en god start i en nedadgående trend som har fått gå alt for lenge.

4 Likes

Med et snitt på 41 kroner pr aksje har jeg fortsatt ingen grunn til å rope hurra, akkurat like lite som forrige uke. Og uka før der.
Men at PCIB stiger 16% uten noen nyheter av betydning, viser potensialet i denne aksjen. Det blir sprengstoff når en nyhet av betydning (oppkjøp, delvis oppkjøp eller samarbeidsavtale med penger) plutselig kommer for en dag. Eller når resultatene i Release viser seg å være så gode at det er etisk uforsvarlig å drive forsøkene videre, og PCIB blir tildelt markedsføringsrett for FimaChem for gallegangskreft.
Om ikke annet er det morsomt med en liten opptur på relativt godt volum til PCIB å være.
Og så er det ekstremt betryggende å kjenne til resultatene vi sitter på. Til tross for generelt høy risiko i biotek, så må PCIB være noe av det mest spennende å sitte med i denne sektoren for tiden.
Nå sitter jeg med alt for mye. Håper jeg ikke synes det samme om et år eller to! :smiley:

Og så ender vi plutselig på kun 5% oppgang for alt jeg vet - men man får ta med seg den moroa man kan!! :smiley:

24 Likes

@Mags70 Ikke mange dager til kvartalspresentasjon. Regner med at det blir en god oppdatering og status på alle teknologiben. Svært spent. Spesielt ettersom kurs er gruset så til de grader! Tydelig at mange venter negative nyheter fra selskapet framover. Får de rett eller blir det positive vurderinger og solid reprising? Gjennomgang av kommunikasjonsstrategi/plan vil sikkert skje. Her spesielt RELEASE!

360 000 aksjer omsatt og OPP. Jadda :muscle::partying_face:
Ikke overrasket om Anders H fra klokken 16.45 (når presentasjon i dag starter) får fram
internasjonal interesse og investorer?

Det er bare å benke seg i kontorstolen den dagen eller finne fram Heste(n) og ta seg en ridetur, får vi resultater Invivo eller Invitro og kanskje høre Jubel(brus) fra Ullernschaussen :joy: ?

1 Like

Du må ha opplevd noe vondt. Solgt for tidlig? Ikke midler til å kjøpe deg inn på NOK 13-14?
Du har helt rett i at det ikke er presentert nyheter av betydning, men synes du bør unne oss som sitter godt lastet litt moro, også.
Du får selge noe annet og kjøpe deg inn igjen, så slipper det å gjøre så vondt de dagene det er opptur i aksjen. Synes forøvrig ikke synd på deg, for du har hatt det lite vondt i det siste. Eller det har i motsatt fall ikke vært pga PCIB. :grinning:

8 Likes

Jeg avventer emisjon - som vil komme - så gleder jeg meg til igjen å være PCIB-aksjonær - men kan ærlig innrømme at forrige runddans med AZ tok knekken på meg (og ganske mye $$$).

Til lykke med meget god melding i dag - unner PCIB alt vel!

10 Likes

Jeg som tror og håper det blir deal som gjør maset om m helt unødvendig :bomb::pray:. Men det er klart med scenario deal er kurs her «nede» bye bye og kurs nesten direkte mot gamle høyder. Alle ser helt ut til å ha glemt muligheten for deal og at teknologien valideres med tilhørende mulig ketchup effekt for alle tre teknologiben.

Hvis det blir som selskapet har vurdert eller jobbet med mulig alternativer, altså Asia partner for RELEASE, bør det i realiteten bety cash inn. Upfront, milestones og royalties.

Svar til kommentar under @Columna Blir enkelt og greit optimistisk av oppnådde results for PCIB teknologien! Om der blir kommersiell gjennombrudd må vi vente å se fasit! Men OM der blir validering er selvsagt kursen noe helt annet. Ingen gratis lunch i volatile biotek heller!

Så håper jeg fokus på ballen (results) gir resultater i form av store verdier og behandling for en lang rekke og ulike pasienter!

11 Likes

Håper du får rett, Jubel! Du må være uten tvil, den mest optimistiske og positive personen her inne…:pray::hugs:

20 Likes

De få streifdyrene uten aksjer som iblant dukker opp for å spre negativiteter , er ikke noe å bry seg om. Dessuten skriver de for feil publikum. mRNA er fremtiden for både behandling og helbredelse , ihertfall i vår levetid. Når det gjelder akkurat penger , regner jeg det som særdeles sannsynlig at både fimaVacc og fimaNac blir betydelig mere verdifullt en fimaChem

15 Likes

Var det ad-hominem som vandret forbi her inne eller så jeg feil?

Absolutt ikke, du så sikkert bare klovnefjes :joy:

1 Like

Fuit sicut in observatione , bare det

1 Like

Noen som fikk hørt på Mr. Høgset i dag, eller var det en «lukket» greie?

3 Likes

Jeg tror dette går veien.
De som har villet presset ned prisen har nok tapt nå.
Teknologien til Pcib har vist sin berettigelse.

13 Likes

Du har min fulle støtte Jubel.
Sitter med 1k for å følge OB mest kommenterte aksje her på Investtech.
Det er som å sitte ringside på Bjerke Travbane å vente på målgang :laughing::wink:

2 Likes

Er det noen som vet; akkurat nå er det ingen fullt godkjente legemidler i gallegang. La oss si ett produkt får full godkjenning etter fase 3 som for eks az sitt produkt. Det løser ikke sykdommen men de har medisin godkjent etter 3 faser.

Lukker dette døren for PCI Ift accelerated approval eller kan PCI få AA så lenge de er bedre enn det hypotetiske godkjente legemidlet?

Har hørt at accelerated approval adgangen stenges ved ett fullt godkjent produkt. Men dette gjelder kanskje kun om ett produkt har svært god CR.

Noen som kan gi ett faglig godt svar?

Moro? Nå aksjen går fra atombombede 13,xx til utbombede 15,xx? Jeg vil ikke si det er moro før vi har 50+ i kurs igjen…

17 Likes

Det lukker ikke døren, men vil være av betydning. Kravet til AA er formulert slik at legemiddelet må innebære “meaningful advantage over available therapies”.

Hva som regnes som “available therapies” er kun legemidler som har fått endelig godkjenning. Så lenge andre legemidler ikke har fått det, eller kun evt har fått AA, så er de altså ikke relevante for vurderingen av AA til PCIB.

I det øyeblikk noen evt får endelig godkjenning så vil ny standard for behandling settes og dermed etablere høyere krav til hva som er “meaningful advatage” for dem som vil ha AA etterpå.

2 Likes

What is the biggest difference between standard approval of a new drug application and accelerated approval?

The difference is that drugs granted accelerated approval must promptly conduct post-marketing confirmatory trials to verify the clinical benefit (as early as underway at the time the marketing application is submitted).

https://pharmdevgroup.com › fda-e…

FDA Expedited Programs for Drug Development & Review | PDG

To qualify for accelerated approval, the drug must treat a serious condition and generally provide a meaningful advantage over available therapies and demonstrate an effect on a surrogate end point that is reasonably likely to predict clinical benefit or on an intermediate clinical end point that can be measured

[image]

https://www.ncbi.nlm.nih.gov › pmc

Introduction to Expedited Regulatory Pathways - NCBI

FDA Approval: What it means. FDA approval of a drug means that data on the drug’s effects have been reviewed by CDER , and the drug is determined to provide benefits that outweigh its known and potential risks for the intended population.28. okt. 2019

[image]

https://www.fda.gov › drugs › devel…

In other Words it really all comes down to statistics, better results and greater benefit for patients population in that indication. FDA will never stop results with better safety profile, better statistics end points, longer life, better Quality of life. It s really common sense :pray: ?

2 Likes