Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

De kanskje håper på å få til en rettet emisjon?

1 Like

ABG ser ut til fortsatt ha dekning av PCIB og fortsatt kursmål 37kr.

Arctic har fulgt PCIB tett i flere år og gjenopptar dekning med kursmål 24kr. Ganske enkelt synes biotekanalytikere at det er sannsynlig med solid oppside og at kursfallet har vært for stort.

Da er det vel første gang to hus har dekning!

Nok en IR jobb og kommunikasjon forbedring. Nu har styreleder Bøhn og rest of the crew jobbet godt. Keep up IR work!

Det har ikke vært lett å få til butikk med PCIB for husa i lang tid. Kan der være at det er deal på gang for PCIB som de vet dekker behovet :pray:

Asia partner RELEASE tror jeg er mest nærliggende av alle alternativer.

Deal Olix ved hår samarbeidet kan også være innbefattet penger OM det blir aktuelt samarbeid.

Wild card må være AZ fortsatt snuser på teknologien til PCIB for en indikasjon klinisk.

12 Likes

En deal med aksjonærene🏦

Mest sannsynlig. Løp og kjøp før det er for seint!

1 Like

Hyggelig du stadig viser interesse og stikker innom heste! Tenk å være logget på 24/7 i en tråd om et selskap som du ikke har interesse i…Om kurs hadde vært i 1000kr et par BP dealer så ville alt selvsagt fortsatt vært galt med PCIB…Med klovnefjes og ydmykhet (hva er det :stuck_out_tongue_winking_eye:) i bøtter. Er utrolig forundret over at det går å ha slik mening om egen fortreffelighet. Må være deilig!

6 Likes

Jeg vil ikke si at regulatoriske myndighetene stiller seg på bakbena når det kommer til å imøtekomme bruken av historisk kontroll, snarere tvert imot. De ser også på retrospekt, som sier meg at de vil vurdere endringer i pågående studier om retention er lav og studiet sliter med innrullering. I linken under forklares begrepet, bruksområder og FDAs syn på bruken av historisk kontroll. Her er et uttrekk fra artikkelen:

“So far, legislators and regulators in the US have been the front-runners in paving the way for SCAs and other novel applications of real-world evidence. For instance, the 21st Century Cures Act, enacted in the US in 2016, supports using real-world data from observational and postmarketing studies in order to get drugs to market more efficiently and affordably. The US Food and Drug Administration (FDA) has published draft guidance for the pharma industry on how to use real-world evidence in regulatory submissions to the agency. In another sign of the FDA’s interest in expanding the use of real-world evidence, the agency appointed Dr. Amy Abernethy, Flatiron Health’s former chief medical officer, as the principal deputy commissioner. Dr. Abernethy is recognized as an expert in using contemporaneous SCAs in hybrid trial designs.”

Kunne en hybrid vært en løsning: kontroll deles opp i to armer, en syntetisk (datagenerert kontroll) og en vanlig SoC, som i dag. Det ville redusert pasientbehovet med 30 pax om man tok utgangspunkt i 120 til interim (60 skal i kontroll). På denne måten fjerner man halvparten av frafallet som skyldes at pasientene havner i SoC-armen og svekker retention. I tillegg har man da har flere eligible pasienter som kan settes i eksperimentell arm. I min evige naivitet høres dette relativt plausibelt ut.

Prove me wrong anyone? :thinking:

26 Likes

For 2 dager siden var det full fyr og god stemning her inne og nå har den allerede utbombete aksjen blitt solgt ned for 2. dagen på rad.
Er den ikke billig nok nå?

1 Like

Det er hverken biokjemikere eller longere som “selger ned”…Dette er noe som skjer i alle aksjer… trading… og det er ikke noe galt i det. Man følger kurver , opp og ned. Akkurat hva firmaet holder på med , er uinteressant.

5 Likes

Skjer ikke noe her før det kommer noen melding med substans, at den steg 15% på gamle nyheter var bare støy.
Vil se nå på Q presentasjon at de adresserer rentention problemene og klarer og snu denne pessimismen som herjer.
Når det først blir optimisme igjen så kan denne fort gå 100%
Ha kapital til og forsvarer posisjonen når/hvis emi kommer og slutt og følg kursutviklingen så går dette forhåpentligvis bra til slutt er hvertfall mitt bet.

9 Likes

P Selbo & J. Wong

Available online 7 November 2021.

Blant annet er kombinasjon med Roche sin Atezolizumab (tecentriq®) benyttet.

In conclusion, we demonstrate for the first time that PCI promotes strong cytotoxic effects of a PD-L1 targeting immunotoxin in PD-L1 expressing cancer cells. PCI of the immunotoxin is superior to PCI of the non-targeted toxin or the immunotoxin alone, suggesting that this light-controlled, combinatorial cytotoxic ICT have the potential of being a specific, safe and potent therapeutic strategy to target and eradicate PD-L1 expressing immunosuppressive cells in the TME.

Link:

40 Likes

Er dette medisin x vi har ventet på?

3 Likes

Jeg skal spørre :+1:

14 Likes

Utrolig spennende lesning… Et avsnitt:

Interestingly, the principle of a PD-L1 targeting immunotoxin, based on cucurmosin, has been demonstrated by Zhang et al. [57]. As saporin used in our study, cucurmosin is also a type I ribosome-inactivating protein (RIP) that potently inhibits protein synthesis but lacks an effective mechanism to enter cytosol upon endocytosis [58]. The FDA-approved anti-PD-L1 mAb durvalumab, commercially known as Imfinzi® by AstraZeneca, was conjugated to cucurmosin. The immunotoxin was highly potent in the picomolar range in vitro. The immunotoxin’s efficacy was further evaluated in an immunodeficient model. In the immunotoxin-treated animals, an initial tumor growth delay was observed. However, poor tumor penetration due to the size was identified as an obstacle. The size of the immunotoxin by Zhang et al. was approximately 230 kDa. Of relevance, the anti-PD-L1-saporin used in this study is 295 kDa. Based on our group’s previous experience, antibody-drug-conjugates of this size combined with PCI have indicated modest anti-tumor activity after PCI in vivo. The relatively large molecular size of these antibodies has been suggested to reduce the tumor penetration capacity and thereby therapeutic outcome [22,44]. One way of increasing tumor penetration capacity of immunotoxins is to replace the full-size receptor/ligand-targeting antibody with a scFv. We previously demonstrated that this strategy was, in combination with PCI, a specific and efficient anti-tumor strategy for targeting CSPG4-expressing melanoma and triple-negative breast cancer cells [25,59].

21 Likes

Hei, ser at selskapet har mye lovende på trappene fremover, selv om det virker som det er en stund til de er i mål. Er dere ikke bekymret for at de går tomme for cash i H2 2022? Coronaskvis for PCI Biotech | Finansavisen
Og at mange derfor sitter utenfor til det er på plass? Skjønner det ikke er så gøy å tenke på hvis mann er inne allerede, så lurer på om det er noen åpenbare muligheter for kursøkning før det evt skjer? Oppkjøp eller avtale etc pleier ikke skje før bioselskaper har kommet lengre i prosessen med testing og komplette resultater.
Finner selskapet interessant, men vurderer det foreløpig slik basert på hva jeg har lest å vente med noen inngang. Har erfaring fra mange år i Nano med tilsvarende emisjoner og fall i kursen…

PCIB har mcap 539 mill, der noen titals % er innbefattet cash. Vet ikke om NANO har vært like ribbet noen gang, men det vet sikkert du siden du er mangeårig aksjonær.

Når PCIB har såpass mye kjøtt på beinet, til prisen av knokene, burde flere gribber komme til, enn det flyr bort. Men det er nå min vurdering.

12 Likes

Ja, ja, fra 78 til 24. Hva blir neste?

Jeg har omtrent like mye i PCIB og Nanov.
Min erfaring er at P nå er i ganske lik situasjon som N, da det så som mørkest ut for N.
På en Q presentasjon kom det noen positive vibber, og plutselig steg aksjen 100-200%.
Jeg sier ikke at det skjer i Pcib, men dersom det skulle bli et stemningsskifte tror jeg potensialet er minst det samme.

10 Likes
På kurs 13-17 har jeg…
  • Totalt sett redusert antall aksjer
  • Totalt sett økt antall akjser
  • Uendret antall aksjer

0 stemmegivere

Atezolizumab (Tecentriq) is FDA approved as a single agent for nonsmall cell lung cancer (NSCLC).

(Det er den indikasjonen Ultimo-klanen er så i fyr og flamme over potensialet til)

11 Likes

Med rette. Den er gigantisk.

5 Likes